´Smartphone kan de redding van de winkelstraat zijn´

Door: PublieksWerk  25-10-2012
Trefwoorden: Tradedoubler

Vier van de tien mobiele zoekopdrachten, leiden tot een winkelaankoop, blijkt uit Europees onderzoek van Tradedoubler De traditionele winkelstraat dreigt volgens sommige voorspellingen uit te sterven. Maar winkeliers en winkelketens kunnen prima terugslaan door een goede mobiele strategie op te nemen in hun marketingplannen, blijkt uit recent onderzoek van Tradedoubler, het prestatiemarketing- en -technologiebureau. Het Tradedoubler-onderzoek onder 2000 Europese smartphone-gebruikers, toont aan dat 38 procent van de mensen die op hun mobiel naar een product zoeken vervolgens naar een winkel gaat om het dáár aan te schaffen. Nog eens 47 procent rondt de aankoop af op de PC. En 25 procent doet de daadwerkelijke aankoop met de mobiel zelf. De tablet wordt in 7 procent van de gevallen gebruikt om de aankoop te doen. ‘Showroomen’ Het rapport laat zien dat het gebruik van de smartphone in de winkel ook omzet kan kosten, met name wanneer ketens en winkeleigenaren geen effectieve mobiele-klantstrategie hebben. ´Showroomen´ is het fenomeen waarbij klanten eerst winkels bezoeken om producten te bekijken en dan hun mobiel grijpen om de daadwerkelijke aanschaf tegen de laagste prijs in een webwinkel te doen. Dit gedrag kwam ook naar voren in de studie, waarin 42 procent aangaf zijn mobiel wel eens in een winkel te gebruiken om elders een betere aanbieding te vinden. ”Er is al veel geschreven over de mobiel als mogelijk nachtmerrie-scenario voor winkeliers”, zegt Joost Hagesteijn, directeur van Tradedoubler. ”Maar ons onderzoek toont aan dat het tegenovergestelde net zo goed waar kan zijn. Voorwaarde is dat winkeleigenaren de mogelijkheden die mobiel biedt, vóór zich laten werken en niet bang zijn voor een multichannel-strategie om de koop te sluiten. Wij ondervinden momenteel dat mobiele zoekopdrachten een geweldige katalysator kunnen zijn voor het winkelbezoek.” Profiteren van mobiel Het Tradedoubler-rapport adviseert winkeleigenaren die van de mobiele invasie willen profiteren, te zorgen voor: • naadloze aansluiting van on- en offline kanalen • bekrachtiging van die strategie door dagelijkse aanbiedingen en winkelwaardebonnen • geoptimaliseerde websites voor de mobiele en de smartphone • mobiele affiliate-marketingprogramma´s Klanten zijn dol op de aanvullende mogelijkheden die mobiel biedt. Uit het onderzoek blijkt dat 35 procent kortingsbonnen gebruikt en dat 56 procent locatiegebaseerde aanbiedingen waardeert – hoewel momenteel nog slechts 16 procent die laatste ontvangt. ”De retailwereld draait een slag om zijn as”, zegt Hagesteijn. ”Technologie verandert de manier waarop we producten zoeken, vinden en kopen. Apps en smartphones veranderen het gedrag van consumenten, die voortaan altijd een reactie van een winkel verwachten, via verschillende kanalen en tijdens verschillende contactmomenten. Winkeliers en ketens die dit niet oppakken, zullen snel achterop raken.” Tradedoubler heeft de technologische veranderingen die het nieuwe klantgedrag veroorzaken omarmt, en werkt met verschillende klanten samen aan geïntegreerde campagnes voor mobiele aankopen. Deze bevatten ook speciale aanbiedingen die aanmoedigen om in de winkel langs te gaan, om zo het bezoek te verhogen en de kans op aanvullende verkoop te vergroten.

Trefwoorden: Tradedoubler

Andere producten en diensten van PublieksWerk

Controleren van de IT-backup van PublieksWerk thumbnail
02-06-2016

Controleren van de IT-backup

Er is teveel blind vertrouwen. Backup-diensten moeten worden gecontroleerd. Opslagmedia onder beheerste omstandigheden worden opgeslagen.


Tradedoubler is Yves Rocher’s exclusieve affiliate marketing-partner in Nederland van PublieksWerk thumbnail
04-04-2013

Tradedoubler is Yves Rocher’s exclusieve affiliate marketing-partner in Nederland

Tradedoubler, toonaangevend in performance-based affiliate marketing en technologie, en Yves Rocher, expert in plantaardige cosmetica, hebben in Nederland een exclusieve


Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft geen plannen met Big Data van PublieksWerk thumbnail
06-12-2012

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft geen plannen met Big Data

Nieuw Europees onderzoek van Iron Mountain laat zien dat de helft niet weet hoe te profiteren van Big Data -


Plan van Aanpak om waardevolle informatie te beschermen van PublieksWerk thumbnail
15-11-2012

Plan van Aanpak om waardevolle informatie te beschermen

´Organisaties moeten hun Corporate Information Responsibility nemen´ Rotterdam, 15 november 2012 – Informatiebeheerder Iron Mountain, bedrijfsadviseur PwC en andere deskundige


01-11-2012

Enlogic werpt zich in de strijd tegen de groeiende energieproblemen van datacenters

Enlogic’s slimme energieverbruik metende en bewakende PDU´s fungeren als de hersens van het serverrack, in combinatie met omgevingssensoren die de omstandigheden in het datacenter voortdurend bewaken op bijvoorbeeld overbelasting van de elektrische circuits en die behoeden voor het gevaar van doorbranden van de bedrading, of welke risico´s dan ook die kritieke IT-faciliteiten kunnen bedreigen.


Be Informed benoemt Jan Willem Boissevain tot managing director Benelux van PublieksWerk thumbnail
01-11-2012

Be Informed benoemt Jan Willem Boissevain tot managing director Benelux

Be Informed is er trots op vandaag aan te kondigen dat Jan Willem Boissevain in dienst treedt als Managing Director.


11-10-2012

Steeds complexere wereld groeit Nederlandse bedrijfsleven boven het hoofd

Onderzoek van Be Informed wijst uit dat bedrijven en overheden veel problemen ondervinden bij toenemende complexiteit en daardoor grote risico´s


02-10-2012

AdRepublic lanceert JustPremium: Ad Exchange voor High Impact Rich Media

Online advertising specialist AdRepublic lanceert JustPremium (JPX). Dankzij deze innovatieve nieuwe Ad Exchange kunnen High Impact Rich Media advertenties voor


Iron Mountain met Software Escrow Services gevolmachtigde derde voor SAP MKB-toepassingen van PublieksWerk thumbnail
24-09-2012

Iron Mountain met Software Escrow Services gevolmachtigde derde voor SAP MKB-toepassingen

Iron Mountain en SAP beschermen maatwerksoftware Rotterdam en Waldorf (Dld), 24 september 2012 – SAP en Iron Mountain beginnen een


Escrow van PublieksWerk thumbnail
24-09-2012

Escrow

Iron Mountain met Software Escrow Services gevolmachtigde derde voor SAP MKB-toepassingen Iron Mountain en SAP beschermen maatwerksoftware Rotterdam en Waldorf


18-09-2012

Prinsjesdag en de Miljoenennota

´Investeren in ICT buigt bezuinigingen om in besparingen´ Vandaag, op Prinsjesdag, presenteert Minister van Financiën De Jager zijn Rijksbegroting aan


11-09-2012

Geluidsnet houdt het gezellig

Geluidsnet voorziet in de behoefte aan betrouwbare, objectieve gegevens over geluidsniveaus en -patronen in woon-werkomgevingen en in uitgaansgelegenheden.


Be Informed geselecteerd als softwareleverancier UWV van PublieksWerk thumbnail
10-09-2012

Be Informed geselecteerd als softwareleverancier UWV

Be Informed is geselecteerd door UWV als softwareleverancier.


02-08-2012

Samenwerking Sdu en Be Informed levert eerste resultaten op

Apeldoorn (NL), 2 augustus 2012 - Sdu Information Solutions en Be Informed willen met hun dienstverlening en software een innovatief