Tradedoubler biedt inzicht in ´Making Money on the Move´

Tradedoubler biedt inzicht in ´Making Money on the Move´ van PublieksWerk

Door: PublieksWerk  20-06-2012
Trefwoorden: Tradedoubler

Europees onderzoek laat zien hoe m-commerce de traditionele lineaire aanschafpatronen verstoort De verkoop van smartphones en tabletcomputers explodeert, en consumenten gebruiken die mobiele apparaten in toenemende mate als de winkelhulp die hen helpt goederen en diensten te zoeken én aan te schaffen - via diezelfde mobiel, of in een gewone winkelstraat. Dit levert uiterst gevarieerde aanschafpatronen op, blijkt uit een diepte-onderzoek van het toonaangevende performance-marketingbureau Tradedoubler (www.tradedoubler.com). Retailers die er niet op voorbereid zijn, zullen daardoor in de problemen komen. Het onderzoek is in opdracht van Tradedoubler uitgevoerd door Forrester Consulting, onder meer dan 2000 smartphone-gebruikers in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. De resultaten laten zien dat de traditionele aanschafbeslissing binnen de winkel gedateerd raakt nu er mobiele toegang is tot productinformatie, winkelgegevens, locatie-afhankelijke aanbiedingen, aanbiedingsbonnen, vergelijkingssites, barcode-lezers, productreviews en aankoopgegevens. Het onderzoek leert dat 71 procent van de ondervraagden zich via de mobiel informeert over mogelijke aankopen en dat meer dan de helft (51 procent) behalve downloads ook andere aankopen doet met zijn apparaat. Onderzoek onder tablet-gebruikers laat zien wat een potentie dat platform biedt. 40 Procent informeert zich over mogelijke aankopen, 33 procent rondt de daadwerkelijke aankoop ook op de tablet af. Deze categorie behoort ook tot de grootste mobiele besteders, met een gemiddelde grootste aankoop van €230 tegen €140 op de mobiel. Making Money on the Move De draagbaarheid van mobiele apparaten stimuleert het altijd en overal informeren en aankopen. Retailers kunnen nooit meer op hun lauweren rusten, zelf niet met de klant op de winkelvloer, want van de smartphone-gebruikers vergelijkt 42 procent de prijzen en wisselt 13 procent van winkel, na het ontdekken van een aantrekkelijker aanbieding. Plaatsafhankelijke aanbiedingen en bonnen verzekeren de aandacht van een op de vijf mogelijke kopers. Over het geheel wordt een kwart van de mobiele aanschaftrajecten ook afgesloten met een aankoop via de telefoon. Mobiel-optimale websites: eenvoud en relevantie zijn essentieel Het onderzoek toont aan dat het gebrek aan een voor de mobiel geoptimaliseerde website (en die is duidelijk, toegesneden, en snel-en-makkelijk te doorlopen) ruim een derde van de consumenten hoofdpijn bezorgt. Cultuur telt Vooral het Verenigd Koninkrijk telt met 50 procent veel teleurgestelde shoppers, toont het onderzoek aan, tegen een gemiddelde van 33 procent over de vier onderzochte Europese landen. Veel Fransen (38 procent) vinden dat mobiel winkelen hen veel tijd bespaart. 44 Procent van de Duitsers vinden mobiel winkelen weinig anders dan via de computer en Zweden trekken hun mobiel het vaakst in een winkel. Deze nationale verschillen hebben verregaande gevolgen voor adverteerders die uit zijn op internationaal geoptimaliseerde aanbiedingen en affiliate-programma´s. Grootste obstakels: privacy en veiligheid Voor Europa massaal overgaat op m-commerce, moeten flinke obstakels worden weggenomen, met name de bezorgdheid onder consumenten over de privacy en betalingsveiligheid. De helft van de onderzochten zit in over de betalings-veiligheid, maar 42 procent is er wel in geïnteresseerd zijn smartphone te gebruiken als portemonnee, als dat zou kunnen. Tradedoubler heeft de studie laten uitvoeren voor het betere begrip van zijn affiliate marketing-klanten, en om die de mogelijkheden van mobile commerce voor zijn karretje te laten spannen. ”Dit onderzoek is een waarschuwing voor alle bedrijven die denken dat een m commerce-strategie een leuke extra is, in plaats van bedrijfskritisch”, zegt Urban Gillström, directeur van Tradedoubler. ”Consumenten verwachten in toenemende mate een naadloze, multi-touch-, multi-channelervaring via hun mobiel, online en in de winkel zelf. De toekomst is aan wie dat biedt, maar het is lastig om te weten waar je moet beginnen. Deze studie maakt onderdeel uit van onze strategie om een toonaangevend affiliate marketing en analyse-platform te bieden, maar ook om branchegenoten hun eerste schreden in de m commerce te laten zetten.” Elaine Safier, commercieel directeur van Tradedoubler zegt: ”Het onderzoek toont aan hoe belangrijk het voor retailers is om hun publiek te begrijpen voor de bepaling van hun mobiele strategie: welke apparaten worden waar gebruikt, wat zijn de interesses en verlangens? Dit helpt hen kwesties ten aanzien van gebruikservaring, privacy en beveiliging het hoofd te bieden, en het fundament te bouwen voor de volgende generatie producten en diensten die contextueel relevant, locatie-afhankelijk en intelligent gepersonaliseerd zijn.” De bevindingen van de Tradedoubler Mobile Commerce Study 2012, uitgevoerd door Forrester Consulting, worden vandaag gepresenteerd op de A4uexpo in Barcelona.

Trefwoorden: Tradedoubler

Andere producten en diensten van PublieksWerk

Iron Mountain versnelt expansie in opkomende economieën van PublieksWerk thumbnail
07-12-2016

Iron Mountain versnelt expansie in opkomende economieën

Iron Mountain expandeert zijn data-opslagdiensten versneld naar de ´emerging markets´ om wereldbedrijven altijd en overal een vertrouwde, veilige haven te bieden voor hun bedrijfskritische gegevens en data die onderworpen zijn aan strikte wet- en regelgeving, om risico´s te elimineren en de reputatie te beschermen.


Controleren van de IT-backup van PublieksWerk thumbnail
02-06-2016

Controleren van de IT-backup

Er is teveel blind vertrouwen. Backup-diensten moeten worden gecontroleerd. Opslagmedia onder beheerste omstandigheden worden opgeslagen.


Tradedoubler is Yves Rocher’s exclusieve affiliate marketing-partner in Nederland van PublieksWerk thumbnail
04-04-2013

Tradedoubler is Yves Rocher’s exclusieve affiliate marketing-partner in Nederland

Tradedoubler, toonaangevend in performance-based affiliate marketing en technologie, en Yves Rocher, expert in plantaardige cosmetica, hebben in Nederland een exclusieve


Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft geen plannen met Big Data van PublieksWerk thumbnail
06-12-2012

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft geen plannen met Big Data

Nieuw Europees onderzoek van Iron Mountain laat zien dat de helft niet weet hoe te profiteren van Big Data -


Plan van Aanpak om waardevolle informatie te beschermen van PublieksWerk thumbnail
15-11-2012

Plan van Aanpak om waardevolle informatie te beschermen

´Organisaties moeten hun Corporate Information Responsibility nemen´ Rotterdam, 15 november 2012 – Informatiebeheerder Iron Mountain, bedrijfsadviseur PwC en andere deskundige


01-11-2012

Enlogic werpt zich in de strijd tegen de groeiende energieproblemen van datacenters

Enlogic’s slimme energieverbruik metende en bewakende PDU´s fungeren als de hersens van het serverrack, in combinatie met omgevingssensoren die de omstandigheden in het datacenter voortdurend bewaken op bijvoorbeeld overbelasting van de elektrische circuits en die behoeden voor het gevaar van doorbranden van de bedrading, of welke risico´s dan ook die kritieke IT-faciliteiten kunnen bedreigen.


Be Informed benoemt Jan Willem Boissevain tot managing director Benelux van PublieksWerk thumbnail
01-11-2012

Be Informed benoemt Jan Willem Boissevain tot managing director Benelux

Be Informed is er trots op vandaag aan te kondigen dat Jan Willem Boissevain in dienst treedt als Managing Director.


25-10-2012

´Smartphone kan de redding van de winkelstraat zijn´

Vier van de tien mobiele zoekopdrachten, leiden tot een winkelaankoop, blijkt uit Europees onderzoek van Tradedoubler De traditionele winkelstraat dreigt


11-10-2012

Steeds complexere wereld groeit Nederlandse bedrijfsleven boven het hoofd

Onderzoek van Be Informed wijst uit dat bedrijven en overheden veel problemen ondervinden bij toenemende complexiteit en daardoor grote risico´s


02-10-2012

AdRepublic lanceert JustPremium: Ad Exchange voor High Impact Rich Media

Online advertising specialist AdRepublic lanceert JustPremium (JPX). Dankzij deze innovatieve nieuwe Ad Exchange kunnen High Impact Rich Media advertenties voor


Iron Mountain met Software Escrow Services gevolmachtigde derde voor SAP MKB-toepassingen van PublieksWerk thumbnail
24-09-2012

Iron Mountain met Software Escrow Services gevolmachtigde derde voor SAP MKB-toepassingen

Iron Mountain en SAP beschermen maatwerksoftware Rotterdam en Waldorf (Dld), 24 september 2012 – SAP en Iron Mountain beginnen een


Escrow van PublieksWerk thumbnail
24-09-2012

Escrow

Iron Mountain met Software Escrow Services gevolmachtigde derde voor SAP MKB-toepassingen Iron Mountain en SAP beschermen maatwerksoftware Rotterdam en Waldorf


18-09-2012

Prinsjesdag en de Miljoenennota

´Investeren in ICT buigt bezuinigingen om in besparingen´ Vandaag, op Prinsjesdag, presenteert Minister van Financiën De Jager zijn Rijksbegroting aan


11-09-2012

Geluidsnet houdt het gezellig

Geluidsnet voorziet in de behoefte aan betrouwbare, objectieve gegevens over geluidsniveaus en -patronen in woon-werkomgevingen en in uitgaansgelegenheden.


Be Informed geselecteerd als softwareleverancier UWV van PublieksWerk thumbnail
10-09-2012

Be Informed geselecteerd als softwareleverancier UWV

Be Informed is geselecteerd door UWV als softwareleverancier.