Girlz!: Crossmediaal concept van het Jaar 2007

Door: So Pr  14-12-2007
Trefwoorden: Tiende Tijdschriftengala

 
Girlz! is gisteren tijdens het tiende TijdschriftenGala bekroond met de titel
“Crossmediaal concept van het Jaar 2007”. 

 
De jury over Girlz!: “Het merk Girlz! doet het ijzersterk. Steeds weer bedenkt de redactie nieuwe manieren om de doelgroep aan zich te binden. De breedte van de aanpak maakt indruk, er is een perfecte aansluiting op de doelgroep. Het merk zit niet op, maar onder de huid van de doelgroep. Met boeken, blogs, interactieve schrijfwedstrijden en natuurlijk de website weet Girlz! steeds weer jonge meiden aan zich te binden.Die meiden willen gewoon alles wat door Girlz! wordt bedacht, hebben, lezen of meemaken. En dat is een hele prestatie.”
Bij de uitreiking van de Mercurs 2007 wist de uitgave van Audax Publishing ‘60 days of space’ (Blend Store-Blend BV), Casa Libelle (Libelle-Sanoma Uitgevers), de jubileumcover van Psychologie Magazine (Weekbladpers Tijdschriften) en Truckstar Festival (Truckstar- Sanoma Men’s Magazines) achter zich te laten. 
 
Robert van der Sanden (hoofdredacteur Girlz!): “De vakprijs is de kroon op het werk, want de publieksprijs delen de lezers zelf al uit door veelvuldig het blad te lezen, de agenda te kopen en de website te bezoeken.” Yolanda Formanoy (directeur Audax Publishing): “We zijn erg blij en vooral trots op deze prijs, het is een prijs van de toekomst! Crossmediaal denken wordt steeds belangrijker, zo ook binnen Audax Publishing, daarom is deze prijs meer dan verdiend.”
 
Crossmediaal
Girlz! is het platform voor meiden van 13 tot 17 jaar en een plek waar meiden heengaan met hun vragen, persoonlijke verhalen en meningen. De plek waar ze inspiratie en fun vinden, en waar meiden elkaar ontmoeten en alles met elkaar delen. De formule van Girlz! is ijzersterk: het blad helpt de meiden bij het volwassen worden en laat de pubergirl de diversiteit van het leven zien. De formule is daarmee in perfecte balans tussen uiterlijk- en innerlijkheden. De meiden kunnen zich zowel herkennen in, als wegdromen met Girlz!. Het blad Girlz! wordt dan ook voor en door de lezers gemaakt. Zo’n 50% van Girlz! wordt gevuld met brieven van de lezers, metamorfoses, real life-verhalen, het panel en/of in de modereportages. Girlz! staat dichtbij de meiden en is meer dan alleen een tijdschrift. Girlz! is een écht merk geworden met verscheidene succesvolle merkextensies, waarbij de website een centrale rol vervult. 
 
Naast de reeds bestaande extensies (product plus, schoolagenda, scholentour, website, digitale nieuwsbrief, forum, blogs, Girlz! TV) heeft Girlz! het afgelopen jaar de romantic comedy serie Girlz! Chicklits op de markt gebracht. Deze serie heeft tot doel de meiden aan te zetten tot het lezen van boeken. Ook nieuw is Girlz! Xtra. Dit is de Real Life-special van Girlz! waarin de belangrijkste pijler human interest/real life stories centraal staat. 
 

Girlz!
Girlz! richt zich op meiden in de leeftijd van 12 tot 19 jaar, waarbij de kerndoelgroep bestaat uit meiden tussen de 13 en 17 jaar. In Nederland wonen 786.000 meiden in de leeftijdsgroep 12 tot 19 jaar. Dit zijn met name schoolgaande pubers die allemaal in de fase van lichamelijke en emotionele veranderingen zitten. Daar speelt Girlz! op in met pijlers als Human Interest, Real life stories, Beauty, Hunks, Stars, Mode en Girlz! Talk (seks, liefde, relaties en lichaam).

Girlz! heeft van alle jongerenbladen het hoogste bereik in de doelgroep meiden 12 t/m 19 jaar. In de kerndoelgroep 13 t/m 17 jaar is zelfs 1 op de 3 meiden Girlz! gaan lezen. (Bron: Jongerenonderzoek 2007)
 

Audax Publishing, een dochteronderneming van mediaconcern Audax, geeft naast Girlz! een grote variëteit aan publiekstijdschriften uit: Glossy, AvantGarde, Vriendin, Weekend, Aktueel Sportief, Diva, Royalty, Stars, AvantgardeMen en HP/De Tijd.
 

 


Noot voor de redactie
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: 

 
Robert van der Sanden    
Hoofdredacteur Girlz!
Telefoon: 020-5979546
E-mail:  [email protected]    
Website: www.girlz-online.nl

Jan van Beek
Communicatiemedewerker Audax
Telefoon: 0161-457221 / 06-10833599
E-mail:  [email protected]  
Website: www.audax.nl 

Trefwoorden: Tiende Tijdschriftengala

Contact So Pr

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share