Sterke groei oplage én bereik Girlz!

Door: So Pr  15-10-2007
Trefwoorden: Jongeren, Magazine, Groei

Amsterdam, 15 oktober 2007

Sterke groei oplage én bereik Girlz!

Het meidenblad Girlz! ervaart hoogtijdagen: onlangs werd bekend dat Girlz! van alle jongerenbladen het hoogste bereik heeft in de doelgroep meiden 12 t/m 19 jaar (Bron: Jongerenonderzoek 2007).  Binnen 1 jaar tijd is, in plaats van 1 op de 4 meiden, in de kerndoelgroep van 13 t/m 17 zelfs 1 op de 3 meiden Girlz! gaan lezen. Op 2 oktober jl. werden de HOI-cijfers van Q2 2007 bekend en ook hier kwam het succes van Girlz! naar voren: een verspreide oplage van 118.660 exemplaren. Dit betrof een stijging van 15% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2006. Cumulatief (2006-Q3 t/m 2007-Q2) betreft het zelfs een stijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook heeft Gilrz! in Q2 van 2007 de hoogste betaalde kernoplage gerealiseerd in het segment meidenbladen.

Sinds de oprichting in 2002 heeft Girlz! op bijzondere wijze een plaats in de markt veroverd. Het tijdschrift is voor jonge meiden een leidraad in hun puberteit. De lezers krijgen antwoorden op vragen over seks, relatie, liefde en lichaam, en willen daarnaast alles weten over mode, beauty, sterren en jongens. De pijler human interest cq real life stories, is steeds belangrijker geworden. Hetgeen ook is gebleken uit de succesvolle verkoop van de eerste special: Girlz! Xtra. Van deze special werden van het eerste nummer 65.000 exemplaren verkocht. De special bevatte alleen verhalen en reportages rondom de pijler Real life. Rond de kerstdagen zal Girlz! wederom met een special komen.

Het bijzondere aan Girlz! is dat het blad voor en door de lezers wordt gemaakt: de lezers zijn dan ook veel en vaak terug te vinden in het blad. Zo’n 50% van Girlz! wordt gevuld met brieven van de lezers, metamorfose, real life verhalen, het panel en/of in de modereportages. De meiden kunnen zich identificeren en zoeken inspiratie bij hun idolen. Voor een hele generatie meiden is Girlz! dan ook hét lijfblad geworden.

Naast het ongoing succes van Girlz! als tijdschrift, zijn ook de brandextensies (schoolagenda, schoolfeesten, Girlz! Chicklits, website, weblogs, digitale nieuwsbrief) een groot succes. Er kan geconcludeerd worden dat Girlz! écht een sterk merk geworden is.

Voor verdere informatie:
Robert van der Sanden – Hoofdredacteur Girlz!, Stars en Glossy – telefoon: 020-597 94 39

 
Over Audax Publishing
Audax Publishing geeft naast Girlz! een grote variëteit aan publiekstijdschriften uit. Zo is het showbizzblad Weekend iedere week spraakmakend en heeft het mannenweekblad Aktueel Sportief een verfrissende restyling ondergaan. Verder geeft Audax Publishing fashionmagazine AvantGarde, vrouwenweekblad Vriendin, de glamourtitel Glossy, het opinieblad HP/De Tijd, haar nieuwste jongerentitel Stars, en Mijn Geheim en Intiem uit.

Trefwoorden: Groei, Jongeren, Magazine, Oplage

Contact So Pr

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share