Venz zet branded games in om merkbetrokkenheid te vergroten

Door: Spindokters | Interactive Mediators  11-05-2007
Trefwoorden: Kinderen, Veilig, Games

Venz zet branded games in om merkbetrokkenheid te vergroten

Broodbelegger Venz was altijd al sterk in het verzinnen van leuke en onderhoudende acties. Met de kindervriendelijke gameportal VenzGamez krijgen de Uitblinkerz -de grappige quizen en spelletjes op de hagelslag verpakking- ook online een vervolg. In samenwerking met spelletjessite Spelletjes.nl (online promotie), het interactieve reclamebureau Spindokters (strategie) en gameontwikkelaar Mediarijk (ontwikkeling) is een digitale speelplaats ontwikkeld waar kinderen in een veilige omgeving verschillende games kunnen spelen.

venz_banner

Spel brengt producten bescheiden onder de aandacht 

VenzGamez is gestart met een tiental branded games in verschillende genres waarbij de kinderen op een leuke manier met de producten van Venz aan de gang kunnen. De gameportal is ingericht als een speelplaats en bevat verschillende verborgen features bedoelt om te ontdekken, te leren en te proberen. Spelenderwijs komen de spelers zo in aanraking met verschillende producten van Venz. Hoewel de gamesportal een duidelijk Venz signatuur heeft, worden de producten op een bescheiden manier onder de aandacht gebracht. Zo moeten er bijvoorbeeld hagelslag korrels worden verzameld in een pacman-achtig spel of ingrediënten voor chocolade worden bemachtigd. Net als de Uitblinkerz op de broodbeleg verpakking, worden 6 keer per jaar nieuwe spellen en prijsvragen toegevoegd.

Venzgamez portal biedt kindvriendelijke spelomgeving.

De spelletjes zijn vrij van geweld, sex of discriminatie. Per ongeluk doorklikken naar een minder kindvriendelijke site kan niet.  Alle spelen zijn gratis te spelen. Om mee te doen aan de prijsvragen, of favouriete spelen te bewaren, kan het kind zich aanmelden voor de uitblinkersclub. Bij aanmelding moet ook het emailadres van een van de ouders opgegeven worden. Deze ontvangen dan een mailtje met een heldere toelichting op de site en de visie van Venz op kindvriendelijk spelen. Pas na toestemming van de ouders wordt de aanmelding van het kind geactiveerd. De gameportal wordt via de verpakkingen en via spelletjes.nl, een portalsite van speldistributeur SpillGroup, actief gepromoot.

Trefwoorden: Brand Engagement, Branded Games, Games, Heelhelder, Kinderen, Kindvriendelijk, Mediarijk, Online Campagne, Productplacement, Speelplaats, Spillgroup, Spindokters, Veilig, Venz, Venzgamez,

Contact Spindokters | Interactive Mediators

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share