JAPAN Masterclass: Succesvolle Communicatie met Japan

JAPAN Masterclass: Succesvolle Communicatie met Japan van TAO Japan Specialist

Door: TAO Japan Specialist  02-11-2011
Trefwoorden: Training, Reizen, Bedrijfsuitje

 Training "Zakendoen met Japan" op 24 november (15.00-18.00)
Deze masterclass geeft een introductie in de Japanse cultuur en etiquette. Deze bepalen voor een groot deel de communicatie met Japanners. Kennis hiervan zal onnodige ruis in het contact wegnemen. Verder is de masterclass er op gericht om zakenmensen startklaar te maken voor een zakenreis naar Japan of voorbereiden op het ontvangen van een Japanse delegatie in Nederland. Maar natuurlijk ook ter verbetering van contacten met Japanse klanten in Nederland. Kennis van do’s en don’ts en van Japanse etiquette maakt dat grove misverstanden tussen Japanners en Nederlanders worden voorkomen.
Do’s en dont’s
Japan kijkt anders aan tegen de westerse gewoontes dan wij. Om te zorgen dat u niet respectloos overkomt, is het handig de do’s en dont’s in acht te nemen. Voorbeelden hiervan zijn er genoeg. Zo is het normaal dat de man een kostuum draagt en dus geen combinatie. Ook stropdassen zijn een ware cultuur in Japan en moeten dus in dezelfde rustige kleur gehouden worden. Een ander voorbeeld vindt u in visitekaartjes. Heeft u een Japanse vertaling laten maken? Alsnog geeft u het kaartje met de Engelse zijde naar boven. Doet u dit niet, dan komt het over alsof u denkt dat uw zakenpartner gebrekkig Engels kan.
Lost in translation
Situaties als bovenstaand zijn zomaar wat voorbeelden van punten waar het mis kan gaan. Zo zijn er op alle gebieden wel misverstanden te vinden. Of het nou gaat om uw schoenen, het visitekaartje, de begroetingsrituelen of de tafelmanieren, er zijn altijd significante verschillen met het Westen te noemen.
Zakelijke etiquette en Japanse cultuur proeven
Ook bij het proeven van de Japanse cultuur wordt gecommuniceerd. Er kunnen verwarringen en verwachtingen in communicatie tijdens een bar- of restaurantbezoek ontstaan waar een westerling zich geen raad mee weet. Daarom wordt tijdens de masterclass ook aandacht besteed aan informele communicatie met Japanners.  Bij het drinken van alcohol of sake zijn er duidelijke etiquette-regels.
De Masterclass ‘Succesvolle communicatie met Japan’ bevat:
- Zakelijke etiquette
- Do’s & Dont’s in Japan
- Verbale en non-verbale communicatie
- Een soepele ontmoeting hoe gaat dat? Buigen of handen schudden?
- Communicatie met Japan per telefoon, fax, teleconferencing of email.
- Wat moet u weten over de relatie Nederland-Japan
- Waaraan moet uw businesscard voldoen?
- Socializing met Japanners, hoe werkt dat het best? De rol van Sake en het zakendiner.
- Een vertrouwensrelatie met Japanners opbouwen, hoe werkt dat?
- Door welk gedrag raken Japanners in de stress?
- Japanse thee- en sake- proeverij
Het resultaat
Deelname aan deze masterclass maakt dat men zich beter op z’n gemak voelt met Japanners. Bij ontvangst van een Japanse delegatie weet men dit bezoek dusdanig vorm te geven dat de Japanse gasten zich op hun gemak voelen. Dit is een ideale basis voor een doeltreffende en succesvolle samenwerking.
Informatie
De eerstvolgende datum van de masterclass is op donderdag 24 november 2011 (15.00-18.00) in Amsterdam. Prijs: € 499,- Naast deze masterclass zijn ook individuele trajecten mogelijk.
Hoe aanmelden?
Voor meer informatie: www.japan-trainingen.nl, of bel: 020-623 50 67 Vraag naar Drs. Leydy Lübbers of  [email protected]

Trefwoorden: Bedrijfsuitje, Etiquette, Geisha, Kyoto, Lekker Eten, Masterclass, Railpass, Reis, Reizen, Samoerai, Succesvol Zakendoen, Tokio, Training,

Contact TAO Japan Specialist

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share

Andere producten en diensten van TAO Japan Specialist

JAPAN REIS-INFO-MIDDAG, vrijdag 3 september (www.japan.nl) Tijd: 15.00-18.00 van TAO Japan Specialist thumbnail
17-08-2010

JAPAN REIS-INFO-MIDDAG, vrijdag 3 september (www.japan.nl) Tijd: 15.00-18.00

Unieke Japan maatwerk reizen, individueel of groepsreizen. Eenvoud met oog voor detail. Ontdek het Japanse platteland.


TAO Japanspecialist organiseert op 23 juni een Masterclass “Succesvolle communicatie met Japan”. van TAO Japan Specialist thumbnail
03-12-2008

TAO Japanspecialist organiseert op 23 juni een Masterclass “Succesvolle communicatie met Japan”.

Business etiquette: zaken doen in Japanners luistert heel nauw.

Gaat U voor zaken naar Japan? Let dan goed op! De Oosterse cultuur heeft een totaal andere kijk op waarden en normen tijdens het zaken doen. TAO Japanspecialist organiseert 23 juni 2009 een masterclass in succesvolle communicatie met Japan.


Tokyo, de culinaire hoofdstad van de wereld. van TAO Japan Specialist thumbnail
03-12-2008

Tokyo, de culinaire hoofdstad van de wereld.

Tokyo heeft het grootste aantal Michelin sterren voor 2009 toegedeeld gekregen. Daarnaast heeft Tokyo de grote potentie tot nog veel meer Michelin sterren. Zo komt het dat Tokyo wel als de culinaire hoofdstad van de wereld genoemd wordt.

Michelin heeft de nieuwe Michelin guide Tokyo uitgegeven. Tokyo’s gastronomie heeft zich wederom verbetert wat blijkt uit de 36 extra Michelin sterren dan vorig jaar.


Culinair genot in Tokyo: bijzonder, luxe of juist goedkoop! van TAO Japan Specialist thumbnail
12-03-2008

Culinair genot in Tokyo: bijzonder, luxe of juist goedkoop!

Opzienbarend aantal Michelin-sterren voor Tokyo
Dit voorjaar is de allereerste Michelin-gids voor Tokyo uitgebracht. Hierin is te lezen dat in de stad Tokyo en haar buitenwijken maar liefst 191 Michelinsterren te vinden zijn. Dit aantal is ongekend hoog. Ter vergelijking: Parijs heeft er 64 en New York zelfs maar 42. De Japanse keuken is buitengewoon gevarieerd en is gebaseerd op perfectie en uitgebalanceerde smaak.


Masterclass 'Etiquette, Communicatie en Zaken doen met Japan' – 28 okt. 2008 van TAO Japan Specialist thumbnail
24-01-2008

Masterclass 'Etiquette, Communicatie en Zaken doen met Japan' – 28 okt. 2008

Business etiquette: zaken doen in Japan luistert heel nauw.

Gaat U voor zaken naar Japan? Let dan goed op! De Oosterse cultuur heeft een totaal andere kijk op waarden en normen tijdens het zaken doen. TAO Japanspecialist organiseert 19 juni 2008 een masterclass in succesvolle communicatie met Japan.