VBAT Ontwikkelt Nieuwe Visuele Identiteit Gelredome

Door: Vbat  01-04-2008

Afgelopen weekend heeft Gelredome de door VBAT ontwikkelde nieuwe visuele identiteit gelanceerd. Gelredome worstelde in het verleden met het feit dat zij slechts als voetbalstadion werd gezien. Vanuit een herpositionering werd er een nieuwe strategie en propositie ontwikkeld. Aangezien er naast voetbalwedstrijden ook een breed scala aan evenementen wordt georganiseerd, gaat Gelredome tegenwoordig door het leven als Het grootste theater van Nederland.

In nauwe samenwerking met Gelredome heeft VBAT vanuit de herpositionering een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Vanuit de propositie ‘het grootste theater van Nederland’ werd er gezocht naar beeldmerken die kenmerkend zijn voor de vertaling van dit concept. De spotlight en het theaterdoek zijn door VBAT geïntegreerd in het nieuwe logo en huisstijl van Gelredome. De nieuwe huisstijl is doorvertaald naar alle belangrijke communicatiemiddelen. Door de integratie van de huisstijl naar de toekomstige website zijn alle communicatiekanalen voorzien van een consistent karakter.