Weekbladpers kiest WebAds voor uitbreiding online activiteiten

Door: WebAds Interactive Advertising  03-04-2006
Trefwoorden: Internet, Online Media, Webvertising

Amsterdam, 3 april 2006 – Weekbladpers Tijdschriften en WP Sport Media, uitgevers van onder andere Voetbal International, Vrij Nederland, Men’s Health en Opzij, gaan samenwerken met WebAds. Naast het exploiteren van de online advertenties op Weekbladpers websites zal WebAds ook een adviserende en ondersteunende rol gaan spelen bij de verdere professionalisering van de sites. De door WebAds ontwikkelde ‘Spot-on technology’, die het mogelijk maakt om heel gericht streaming video content en commercials aan te bieden, zal in deze ontwikkeling een belangrijke rol spelen. Weekbladpers en WebAds zijn de samenwerking aangegaan voor tenminste drie jaar.

Cees van Nijnatten van Weekbladpers Tijdschriften en WP Sport Media: “Voor tijdschriften wordt de combinatie van een offline en een online verschijningsvorm steeds belangrijker. De meeste van onze tijdschrifttitels, zoals Voetbal International, Men’s Health, Vrij Nederland, Psychologie Magazine, Runners World en J/M, beschikken daarom over een website. De site van Voetbal International behoort zelfs al jaren tot de best bezochte websites van Nederland. Een aantal Weekbladpers sites gaat een nieuwe professionaliseringsfase in. Om dit te ondersteunen zochten wij een partner met specifieke expertise op het terrein van interactieve en commerciële ontwikkeling van online activiteiten. Met WebAds hebben wij die gevonden.”

Tjeerd Kooij, managing partner van WebAds: “Weekbladpers is een instituut in Nederland. Voetbal International is al decennia een must voor elke voetballiefhebber en er zijn ook maar weinig Nederlanders die nog nooit een Vrij Nederland hebben gelezen. Voor adverteerders gaat het dus om een heel interessante serie titels. Wij zien bijzondere ontwikkelingsmogelijkheden voor de sites van Weekbladpers. Voor VI.nl zien wij vernieuwende mogelijkheden voor onze ‘Spot-on technology’, bijvoorbeeld om straks streams aan te bieden tijdens het WK in Duitsland. Bij sites van andere titels gaan wij in eerste instantie meedenken over interactiviteit en aanpassingen aan de nieuwste ontwikkelingen op internet.”

Trefwoorden: Internet, Online Media, Webvertising

Contact WebAds Interactive Advertising

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share