YellowBee introduceert gratis SMS dienst voor onroerend goed makelaar

Door: Yellowbee  19-06-2006
Trefwoorden: Makelaar, Makelaardij, Onroerendgoed

Onroerend goed makelaars zullen beslist eerder gehoord hebben van de SMS informatiedienst. Met deze dienst kunnen woningzoekenden via SMS verkoop informatie opvragen wanneer ze voor een woning staan. Door de op het verkoopdisplay vermelde objectcode (bijv: info 99999*) te versturen naar 5454 kan de prospect van de makelaar 24 uur per dag antwoord krijgen op zijn eerste informatiebehoefte. Het biedt de makelaar de mogelijkheid om na een informatieaanvraag zijn potentiële koper te contacteren. YellowBee komt met een gratis SMS dienst voor makelaars en woningzoekenden waardoor mobile communicatievoorzieningen binnen de makelaardij spoedig niet meer weg te denken zullen zijn.

'SMS diensten voor makelaars functioneren uitstekend en zijn aantoonbaar verkoopbevorderend,' zegt Igor Blom oprichter van YellowBee. De voordelen van mobile communicatie zullen in de toekomst alleen nog maar toenemen door de technische mogelijkheden die voor handen zijn. Voor een makelaar is het kunnen contacteren van zijn prospect van cruciaal belang om er achter te komen waar zijn werkelijke behoefte ligt. Dit wordt door de SMS dienst van YellowBee mogelijk gemaakt. Ook wordt de SMS dienst ingezet bij het plaatsen van advertenties. Door ruimtebesparing levert dit de een aanzienlijke kostenbesparing op. Vanuit onze markt gezien is het echter te kostbaar om iedere makelaar persoonlijk te benaderen en hem bewust te maken van de voordelen, mogelijkheden en het belang van de leeds die via de SMS dienst verkregen worden. Veel makelaars denken pandgericht en minder klantgericht. Daarnaast worden makelaars door de diverse aanbieders vaak opgezadeld met buiten proportionele kosten, contracten én opstartkosten om de SMS dienst in gebruik te kunnen nemen. Dat vertraagt de implementatie van SMS communicatie binnen de makelaardij branche.

'YellowBee heeft met het kosteloos aanbieden van haar online software de oplossing gevonden en is klaar om de gehele onroerendgoed markt te bedienen. Met de SMS dienst geven wij ons visitekaartje af aan de onroerend goed makelaar,' zegt Igor Blom. Via onze online software zal ieder makelaarskantoor per direct gebruik kunnen gaan maken van deze unieke communicatiedienst. Elke makelaar ondervindt zo tamelijk eenvoudig dat mobile communicatie voor zijn kantoor een meerwaarde biedt. `Bij dat voordeel hoort ook een nadeel,' vult Blom er aan toe: YellowBee stuurt geen dure salesmanager naar een makelaar om hem te overtuigen van de vele voordelen van SMS marketing. Onze gebruikers komen doorgaans vanuit organisatie niveau bij ons terecht. Hierdoor kunnen wij onze activiteiten daar op richten waar we goed in zijn en de SMS dienst als freeware software blijven aanbieden. Wij zoeken dan ook liever naar nieuwe diensten voor onze gebruikers dan gebruikers voor onze diensten.

Trefwoorden: Makelaar, Makelaardij, Online Diensten, Onroerendgoed, Sms Diensten