Innovation Leaders Network - de Yellow Cats start 29 januari 2009

Door: Ciri Marketing  17-12-2008
Trefwoorden: Innoveren, Nyenrode, Innovatienetwerk

Prof. dr. Ed Peelen (ICSB Marketing en Strategie en Nyenrode Business Universiteit) heeft samen met VODW Marketing en CiRi Marketing het initiatief genomen voor dit netwerk en legt uit waarom. “Innovatie is niet gewoon belangrijk, het is van essentieel belang en wij zien het als een uitdaging om mensen te inspireren en met elkaar in contact te brengen. Wij dagen ze op basis van de nieuwste inzichten uit om zich steeds te ontwikkelen. In Nederland zijn wel organisaties van waaruit Innovatie wordt behandeld; maar vaak is dit gelinkt aan de Kamer van Koophandels en banken. Met een aantal innovatie managers vanuit diverse organisaties, kwam de vraag of wij hen niet met elkaar in contact kunnen brengen en natuurlijk vooral ook om kennis en ervaring over te dragen en met elkaar in discussie te gaan. Vanuit deze gedachte is het Innovation Leaders Network ontstaan.” Drs. Marinde van Leeuwen (Expert consultant Innovatie bij VODW Marketing) vult hem aan “Voor het succes van de Yellow Cats is het belangrijk dat er een inspirerende groep ontstaat die aan elkaar gewaagd is en op gelijkwaardig niveau kan sparren. Zo’n groep gaan wij bij elkaar brengen en wij gaan samen met de deelnemers een boeiend programma neerzetten.”

Doel van het netwerk is dat deelnemers:
- Sparren met ‘vakgenoten’ uit verschillende branches
- Bijblijven met kennis over succesvol innoveren
- Inspiratie, ideeën en energie opdoen
- Leren van concrete cases
- De kennis vertalen naar de eigen organisatie
- Topsprekers ontmoeten op het gebied van innovatie

De eerste bijeenkomst is op 29 januari en gaat over
Innoveren & Merkbelevenis. Sense-ualiteit is key voor succesvolle merk(innovatie).
Vergroot je merkloyaliteit met 70% door in ieder geval 3 van de 5 zintuigen in te zetten in de communicatie rond een merk!
Uit onderzoek blijkt dat 83% van de commerciële communicatie zich richt op onze ogen. Andere zintuigen (tast, smaak, geur en geluid) worden nauwelijks gebruikt in marketing. Terwijl 75% van onze emoties bepaald wordt door wat we ruiken.
Het op een consistente manier prikkelen van alle zintuigen draagt bij aan een optimale merkbeleving.
Er wordt ingegaan op vragen als:
• Hoe belangrijk is design voor Apple? Wat doet een grasgeur in de supermarkt?
  En waarom is het geluid van een dichtslaande autodeur belangrijk voor succes?
• Hoe creëer je zintuiglijk een optimale merkbeleving?
• Hoe kun je betekenisvoller zijn voor je klanten vanuit de zintuiglijke waarneming?
• Hoe kun je door het prikkelen van emotie een meer onderscheidende en duurzame relatie onderhouden?

De bijeenkomst is o.l.v. prof. dr. Ed Peelen en drs. Marinde van Leeuwen.
Gastspreker is Desiree Struijk van Senta, Multisensory Concepting
We sluiten de bijeenkomst ‘s avonds af met een zintuiglijk diner.

Meer informatie
Voor meer informatie en vragen, kunt u een mail sturen naar [email protected]


De onderwerpen voor de andere bijeenkomsten zijn:
- Grenzeloos innoveren: Co-creatie en partnerships met de klantbelevenis als uitgangspunt
- Dare to be different: Breaking te conventions; zoektocht naar onontgonnen markten
- Let me tell you a story …: De kracht van storytelling
- De betovering van authenticiteit: Authenticiteit als kans voor innovatie
- Sticky Fingers on the diamond: Vasthouden aan de kern tijdens het innovatieproces
- Blue fish and yellow cats: Succesvolle samenwerking bij innovatie
- The 6th sense - Intuïtie en innovatie: Besluitvorming on ‘gut feeling’
- Innovation in the boardroom: Bruggen slaan tussen innovatie en de board
- The inconvenient truth! Duurzaamheid als bron voor innovatie
- Would you put your own money behind? Ondernemerschap binnen je bedrijf
- We are facing a crisis! Innovatie in tijden van economische crisis
- Van Consumer naar Prosumer: Over co-creatie, open source innovation & personalisation

Afhankelijk van de behoeften van en in overleg met de deelnemers wordt straks een selectie gemaakt uit deze onderwerpen.



Voor redactionele informatie:
Karin Rigterink, [email protected], mobiel: 06 543 340 80

Trefwoorden: Innovatienetwerk, Innoveren, Inspiratienetwerk, Nyenrode,