Publivaria introduceert MADEBYOU

Publivaria introduceert MADEBYOU van Publivaria

Door: Publivaria  09-10-2006
Trefwoorden: Huwelijk, Kaarten, Geboortekaartjes

Over Publivaria
Publivaria BV ontwikkelt, sinds januari 2005, tailormade, personalized concepten voorconsumenten en bedrijven. De website-applicatie, waarvan gebruik wordt gemaakt, is de afgelopen anderhalf jaar stapsgewijs verfijnd en versimpeld.

Initiatiefnemer Mark Rijnen:
‘De opkomst van de digitale technologie geeft de consument de mogelijkheid omonderscheidend te kunnen zijn. Hallmark en een aantal postbedrijven in Europa exploiteren ansichtkaartapplicaties, die het mogelijk maken om online kaarten, al dan niet met een persoonlijke afbeelding, te maken en te versturen.
MADEBYOU is ontwikkeld vanuit de gedachte dat emotionele momenten in het leven van mensen een commercieel interessante basis voor consumentencontact vormen als je iets kwalitatiefs en bijzonders te bieden hebt. De functionaliteit van onze applicatie speelt daar op in. Met onze businessstrategie en de creatieve invulling ervan verwachten we, naast de reeds gesloten samenwerkingsovereenkomsten, mediabedrijven in meerdere Europese landen te kunnen interesseren in een samenwerking.’

Business strategie
Merken als Postbank, Dexia Bank, Talpa, Peugeot en Honig hebben het afgelopen jaarsuccesvol ingespeeld op de mogelijkheid voor consumenten om, online, zelf aan produkten een persoonlijk karakter te geven. Publivaria wil meer zijn dan een webwinkel voor consumenten.Voor marketeers en mediaplanners, die een mix van communicatiemiddelen inzetten om merk- en consumerloyalty doelstellingen te realiseren, verwacht Publivaria zeker ook een toegevoegde waarde te kunnen zijn.
Rijnen:
‘Mediabedrijven zijn op zoek naar content waarmee ze bestaande en nieuwe consumenten kunnen bereiken en binden én een nieuwe inkomstenstroom kunnen generen. We hebben een exploitatiemodel ontwikkeld waarmee we verwachten mediabedrijven te interesseren voor samenwerking.
Een samenwerking die wat ons betreft veel verder kan gaan dan direct op de consument gerichte aktiviteiten samen exploiteren. Uitgeverijen en commerciële televisiestations hebben zich ontwikkeld tot multimediabedrijven en hebben of nemen als gevolg hiervan ook de online sales aktiviteiten in eigen hand.
Als gevolg hiervan zullen mediabedrijven steeds meer en steeds vroeger in een campagneproces een rol van betekenis gaan spelen. Het bundelen van krachten schept nieuwe mogelijkheden. Onze business uitgangspunten spelen in op deze gedachte.’

Ysbrand Cosijn, creative director bij Publivaria:
‘We ontwikkelen de creatieve invulling van op maat gemaakte concepten in eigen huis. Beslissers werken onder een behoorlijke tijdsdruk. Het wordt als zeer prettig ervaren dat we de uitgangspunten voor samenwerking samen bespreken en dat wij eigenlijk alle operationele zaken en de creatieve invulling van concepten óf zelf óf in overleg met een communicatie-adviesbureau verder regelen.
De standaard-applicatie is gebruikersvriendelijk, ontwikkeld in HTML en dus voor een zeer grote groep consumenten toegankelijk.

Samenwerkingsovereenkomsten
Publivaria werkt op dit moment in Nederland samen met FUNDA en is partner in het multimediale platform VERHUISBERICHT.
Een launch van madebyou.be in België wordt volgende week aangekondigd.
Verwacht resultaat
Publivaria verwacht binnen twee jaar in een aantal landen in Europa, India en China jaarlijks tienduizenden bestellingen te verwerken.

NOOT voor de REDACTIE:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mark Rijnen via [email protected] of telefonisch: +31 20 659 79 40. Mobiel: +31 6 53 405 667. MADEBYOU afbeeldingen en meer achtergrondinformatie over Publivaria vindt u op www.publivaria.nl

Trefwoorden: Ansichtkaarten, Bedankkaarten, Condoleancekaarten, Funda, Geboortekaartjes, Huwelijk, Kaarten, Madebyou, Personalized, Publivaria, Rouwkaarten, Trouwkaarten, Verhuisbericht, Verjaardagskaarten, Zappybaby,