Sony BRAVIA lanceert digitale “Paint”-campagne als opvolger van “Ballen”-commercial

Door: Sony  18-10-2006

Badhoevedorp, 17 oktober 2006 – Sony is, na de enorme interesse in de digitale campagne rond de innovatieve stuiterballen-commercial van vorig jaar, een grote Europese marketingcampagne gestart met een sterke digitale focus. Hiermee wil Sony de BRAVIA HD LCD-televisies verder promoten.

De nieuwe digitale campagne is gericht op positieve interactie met de groeiende groep digitale beïnvloeders. Deze groep is exponentieel gegroeid na de introductie van de eerste commercial in 2005. Sony BRAVIA speelt in op het enthousiasme waarmee de stuiterballen-commercial werd ontvangen en voedt de interesse door commentaren op websites als del.icio.us en Digg.com te stimuleren. Het doel is om de dialoog te stimuleren met content die zowel kan worden gebruikt door bloggers en forums als door andere invloedrijke media.

Deze digitale marketingcampagne is nieuw in de consumentenelektronicamarkt en gebruikt nieuwe kanalen als blogging en podcasting. Sony onderstreept de online focus van de campagne door de langverwachte commercial, die online al de ‘Paint’-commercial wordt genoemd, een week vóór zijn televisiedebuut al via het internet te ‘streamen’.

De ‘Paint’ commercial is geregisseerd door de awardwinnende regisseur Jonathan Glazer. In de commercial wordt milieuvriendelijke verf gebruikt om de natuurgetrouwe kleurenweergave van de Sony BRAVIA HD LCD-televisies te illustreren. Om de commercial online te ondersteunen wordt een constante stroom content aangeboden, waaronder visuals, commentaren, audio en links, om het groeiende online publiek van Sony BRAVIA te voorzien van marketinginformatie.

Nieuwe content formats
Op de website www.colourlikenoother.com  worden podcasts en exclusieve downloadbare content geplaatst. Het materiaal bevat beelden die tijdens de opname van de commercial zijn gemaakt en interviews met belangrijke leden van het creatieve team. Door de toepassing van RSS (Really Simple Syndication) kunnen gebruikers voortdurend bijgewerkte content ontvangen zonder dat ze steeds opnieuw een website hoeven te bezoeken.

Blogging
Zowel op de BRAVIA-website als op andere websites als YouTube en Flickr zullen exclusieve beelden en hoogwaardige foto's van achter de schermen te zien zijn voordat de commercial live gaat. Door mensen in staat te stellen onderling informatie uit te wisselen via sociale media zoals Digg en del.icio.us. probeert Sony zijn digitale publiek tot een gemeenschap te smeden.

Sony's toenadering tot bloggers beperkt zich bovendien niet tot het online domein. Sony gaat ook direct met zijn online beïnvloeders communiceren door drie geselecteerde bloggers uit te nodigen bij de opname van de commercial en te voorzien van Sony Cyber-shot camera's waarmee ze elkaar en de gebeurtenissen op de set kunnen vastleggen.


Contact Sony

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share