Aan en afmelden per mobiel voor zorgeloos parkeren

Door: Park-line  10-11-2006

Den Haag, 9 november 2006 - Uit de Nationale Parkeertest 2006 van het Platform Detailhandel blijkt dat parkeren onnodig duur is. Meer dan de helft van de onderzochte parkeergarages rekent de volle uurprijs als klanten slechts een deel van dit uur parkeren. Park-line voorkomt deze onnodig hoge parkeerkosten doordat haar klanten alleen betalen voor de tijd die ze daadwerkelijk parkeren, en doet dat bovendien op een zeer gebruikersvriendelijke manier. Park-line heeft inmiddels zo'n 80.000 klanten die kunnen parkeren in een groot aantal Nederlandse steden.

Park-line-kaarthouders melden zich via hun mobiel aan als zij hun auto geparkeerd hebben en doen hetzelfde als ze weer vertrekken. Hierbij melden klanten alleen de specifieke straatcode, die boven parkeerautomaten of op borden vermeld staat. Op die manier betalen ze slechts voor de tijd die ze geparkeerd hebben. Bovendien lopen ze geen enkel risico op een parkeerboete of wielklem. De kosten worden maandelijks gefactureerd via een gedetailleerde factuur.

Herman Roebersen, directeur van Park-line: "Onze klanten hebben geen muntgeld of chipknip nodig om te parkeren en krijgen geen boetes meer. Een enkel telefoontje met de straatcode is voldoende. Dus men hoeft nooit meer bang te zijn voor een verlopen parkeerkaartje. Onze klanten hebben bovendien een persoonlijke pagina op onze site park-line.nl. Hier kunnen ze altijd een volledig overzicht van de parkeerkosten inzien."