Rommel opruimen en verse bloemen maken huis beter verkoopbaar

Rommel opruimen en verse bloemen maken huis beter verkoopbaar van Pronk & Kuijper | Verkoopstyling - Interieuradvies

Door: Pronk & Kuijper | Verkoopstyling - Interieuradvies  20-05-2007
Trefwoorden: Interieur, Huis, Inrichting

Rommel opruimen, verse bloemen op tafel zetten en meer ruimte creëren zijn volgens Nederlandse huizenbezitters uitgekiende 'wapens' om de aantrekkelijkheid van de woning voor potentiële kopers te vergroten. Bovendien blijkt de professionele verkoopstylist in opkomst. Drie op de vier huiseigenaren denkt dat tips van deze adviseur een woning beter verkoopbaar maken. De helft van deze woningbezitters denkt ook dat het pand sneller en voor een hogere verkoopprijs van de hand gaat.

Rommel opruimen                                                                                                                                                                             Tijdens het onderzoek blijkt dat Nederlandse woningbezitters steeds meer denken over initiatieven om een huis beter verkoopbaar te maken. Bijna driekwart van de ondervraagden (71%) denkt dat het interieur van een woning een rol speelt bij de verkoopbaarheid ervan. Belangrijkste acties om deze te verbeteren zijn volgens Nederlandse huizenbezitters 'Rommel opruimen' (genoemd door 90% van de ondervraagden), 'Verse bloemen op tafel' (57%) en 'Deel van de meubels verwijderen/Meer ruimte creëren (44%)'.

Verkoopstylist                                                                                                                                                                                        Opvallend is de opmars van de verkoopstylist. In de Verenigde Staten wordt vrijwel geen enkel huis verkocht zonder hulp van deze adviseur in het uitgekiend presenteren van de woning. In Nederland is het echter nog een relatief nieuw fenomeen. Van de ondervraagden geeft echter niet minder dan 75% aan ervan overtuigd te zijn dat een verkoopstylist een woning beter verkoopbaar maakt. De helft van deze woningbezitters denkt ook dat een huis zo sneller kan worden verkocht en dat uiteindelijk een hogere verkoopprijs wordt bedongen.

Dubbele lasten
Die groeiende populariteit van de verkoopstylist in Nederland verbaast niemand. Mensen zien in een programma als de TV Makelaar wat een verkoopstylist kan doen. Bovendien: in een tijd dat het niet altijd even gemakkelijk is om je huis te verkopen, gaan mensen op zoek naar hulpmiddelen. Een verkoopstylist blijkt voor steeds meer mensen een optie te zijn. Want niemand zit natuurlijk te wachten op een constructie waarbij je een half jaar of langer voor twee huizen moet betalen.

Trefwoorden: Huis, Inrichting, Interieur, Verkoopstyling, Verkoopstylist

Contact Pronk & Kuijper | Verkoopstyling - Interieuradvies

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share