AdLINK Media sluit eerste halfjaar 2007 succesvol af met 87,2 Miljoen unieke bezoekers per maand

AdLINK Media sluit eerste halfjaar 2007 succesvol af met 87,2 Miljoen unieke bezoekers per maand van Adlink Media

Door: Adlink Media  01-10-2007
Trefwoorden: Reclame, Netwerken, Advertenties

Haarlem, 1 oktober 2007 – In vergelijking tot het eerste half jaar van 2006 zijn de page views op de websites die AdLINK Media exploiteert, gegroeid met gemiddelde 20 procent, van 7,9 miljard naar 9,5 miljard per maand. Het aantal unieke bezoekers in het Europese netwerk van AdLINK Media groeide per maand met een gemiddelde van 19 procent, van 76,3 miljoen in december 2006 tot meer dan 87,2 miljoen in mei 2007. Het uitgebreide netwerk omvat websites in Duitsland, België, Frankrijk, Engeland, Italië, Nederland, Spanje en Zweden. En de netwerken van de partners van AdLINK Media in Noorwegen, Oostenrijk en Zwitserland. Deze resultaten versterken de leiderspositie van AdLINK Media in Europa.

“Onze uitstekende resultaten in het eerste halfjaar van 2007 maken wederom duidelijk dat we succesvol zijn als één van Europa’s grootste onafhankelijke online display marketeers.”, aldus Arno Otto, Europees directeur van AdLINK Internet Media. We verwachten dat de ontwikkelingen zich positief zullen doorzetten in de tweede helft van 2007 en zijn voornemens onze voorspoedige groei te continueren. Er is Europees nog een groot groeipotentieel in de traditionele online display advertentiemarkt. AdLINK Media zal profiteren van deze groei dankzij haar brede distributie door heel Europa.”

In Nederland houdt de ontwikkeling gelijke tred met de Europese marktontwikkeling en kijkt AdLINK terug op een succesvol eerste half jaar. Dit wordt onderbouwd door een positieve ontwikkeling van AdLINK binnen de STIR waarin het Nederlandse netwerk van 41,5% bereik in januari groeide naar bijna 51% in juli. Het aantal visits binnen het Nederlandse AdLINK Netwerk (met o.a. Mtv, Radio 538, TMF, Nickelodeon, Buienradar en Q-Music) verdubbelde zelfs bijna van ruim 41 miljoen visits per maand in januari van dit jaar naar meer dan 80 miljoen visits per maand in de afgelopen maand juli.

Stéphane Cordier, Chief Executive Officer van AdLINK Group, is eveneens tevreden over de eerste resultaten van 2007: “AdLINK Media heeft een overduidelijke groei laten zien in display marketing, net als affilinet en Sedo in de segmenten van affiliate- en domein marketing. De AdLINK Groep zal de uitstekende positie handhaven in deze sterkste segmenten van de online marketing.”

AdLINK Media
AdLINK Internet Media is onderdeel van de AdLINK Group en is het grootste online display advertising netwerk van Europa. AdLINK Media beschikt over een netwerk van kwalitatief hoogwaardige websites dat de adverteerder in staat stelt op een veelvoud aan criteria hun advertentiecampagne te plannen. In Nederland beschikt het netwerk van AdLINK Media over hoogwaardige websites als onder andere Radio 538, TMF en Mtv, Nickelodeon, Buienradar, Q-Music, Wannahaves, AdVersus, Lycos, Gouden Gids, Radio10 gold, TrendyStyle en Discovery Channel.

AdLINK Group
AdLINK Group is het grootste onafhankelijke marketing netwerk voor digitale marketing oplossingen in Europa. Met AdLINK Media, affilinet, Composite, net:dialogs, Sedo heeft AdLINK Group de beschikking over specialisten in display-, affiliate-, domein- en e-mail marketing.

Zie voor meer informatie: www.adlinkmedia.nl en www.adlinkgroup.net



Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Auke Boersma, Email: [email protected]

Trefwoorden: Advertenties, Bereikcijfers, Mediabureaus, Netwerken, Reclame, Stir,