Koud weer? Tijd voor een ‘winterbanden banner’!

Koud weer? Tijd voor een ‘winterbanden banner’! van Adlink Media

Door: Adlink Media  19-11-2007
Trefwoorden: Contact, Media, Internet

= PERSBERICHT=

Koud weer? Tijd voor een ‘winterbanden banner’!

Buienradar.nl en AdLINK werken sinds een jaar samen op het gebied van advertentieverkoop. Uit deze samenwerking is het initiatief ontstaan om de gegevens die op buienradar.nl staan in te zetten voor adverteerders. “Het systeem is uniek” aldus Aadjan de Groot, verantwoordelijk voor deze campagne bij AdLINK: “Het feit dat wij nu ‘real time’ weersinformatie tot onze beschikking hebben, biedt ons de mogelijkheid banners nog beter te targetten. We draaien momenteel i.o.v. Media Contacts een campagne voor GoodYear winterbanden. Deze campagne wordt alleen getoond op daguren en indien de temperatuur lager is dan 7 graden Celcius. De eerste resultaten van de GoodYear campagne tonen een verbetering in response van 75% t.o.v. vergelijkbare campagnes.”

Het gebruik van actuele website informatie voor het targetten van banners gebeurt al langer. Zo gebruikt Google adsense de inhoud van een webpagina om haar tekstlinks te optimaliseren. Ook weerdata is in het verleden gebruikt, maar is tot op heden nog niet zo breed en succesvol ingezet in Nederland. Gezien het specifieke karakter en het unieke bereik van buienradar.nl, vragen adverteerders om mogelijkheden voor weertargeting. Vanuit deze gedachte kwam het eerste verzoek van Media Contacts voor een campagne voor de Peugeot 207cc. Media Contacts heeft voor haar klant Peugeot, ten tijde van de introductie van de nieuwe 207Cabrio, een concept bedacht waarbij een campagne uiting moest worden vertoond die inspeelt op de weersomstandigheden. Hiermee werd een belangrijke USP van het model gecommuniceerd: Het model met dak open ten tijde van mooi weer, en een uiting met gesloten dak wanneer het slecht weer/regenachtig zou zijn. Destijds was een handmatige oplossing de enige mogelijkheid om dit te bewerkstellingen.

Edwin Rijkaart van Buienradar.nl over deze manier van targeting: “Onze informatie wordt iedere minuut bijgewerkt, het is alleen maar logisch voor adverteerders hier gebruik van te maken. Er zijn veel mogelijkheden om op basis van weersinformatie campagnes te selecteren. Zo kan je bij veel regen besluiten zonvakanties te tonen of neem het voorbeeld zoals geïnitieerd door Media Contacts voor Peugeot. Met Peugeot als case zijn wij samen met Adlink dit verder gaan ontwikkelen. Het onderscheidende wat wij met AdLINK doen is dat het met actuele data gebeurt. Het blijft niet bij praten alleen, we doen het ook!”.

In de komende maanden zullen AdLINK en buienradar.nl het systeem verder verfijnen. Momenteel kan men gebruik maken van temperatuur, wind, mist, regengegevens en luchtdruk. Ook geografisch targeting door specifieke regionale gegevens uit te wisselen en de adverteerders daar op af te stemmen zal tot de mogelijkheden gaan behoren.








Noot voor de redactie:

Over AdLINK Media
AdLINK Media is onderdeel van de AdLINK Group en is het grootste online display advertising netwerk van Europa. AdLINK Media beschikt over een netwerk van kwalitatief hoogwaardige websites dat de adverteerder in staat stelt op een veelvoud aan criteria hun advertentiecampagne te plannen. In Nederland beschikt het netwerk van AdLINK Media over hoogwaardige websites als onder andere Radio 538, TMF en Mtv, Nickelodeon, Buienradar.nl, Q-Music, Wannahaves, AdVersus, Lycos, Gouden Gids, Radio10 gold, TrendyStyle en Discovery Channel.

Over AdLINK Group
AdLINK Group is het grootste onafhankelijke marketing netwerk voor digitale marketing oplossingen in Europa. Met AdLINK Media, affilinet, Composite, net:dialogs en Sedo heeft AdLINK Group de beschikking over specialisten in display-, affiliate-, domein- en e-mail marketing.

Zie voor meer informatie: www.adlinkmedia.nl en www.adlinkgroup.net
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Auke Boersma, Email: [email protected]





Over buienradar.nl
Buienradar.nl is gestart op 30 april 2006 en had in juli 2007 een record aantal bezoekers van 5,5 miljoen. Buienradar.nl is onderdeel van BOOM B.V. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Edwin Rijkaart via 026-3513830 / 06-53248315 of via [email protected] of via http://www.buienradar.nl





Over Media Contacts
Media Contacts (“MC”) is het wereldwijde interactieve media netwerk van HAVAS Media. MC biedt haar klanten media oplossingen via alle digitale, Direct Response en Relationship-based media kanalen. MC brengt professionele expertise, bewezen strategisch inzicht en Artemis™, MC ’s eigen geavanceerde campagne management platform, samen, om de ROI van de interactieve media investeringen van de adverteerder te maximaliseren. Sinds 1997 is Media Contacts in 20 landen in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Azië & Oceanië trusted partner van meer dan 400 klanten, inclusief de marktleiders in verschillende industrieën. Om meer te weten te komen, ga naar www.mediacontacts.com

Voor meer informatie over de Nederlandse operatie kunt u contact opnemen met:
Björn Brouwer
Managing Director
Tel: 020 - 54 50 580
Email: [email protected]




Trefwoorden: Adlink, Banner, Buienradar, Contact, Dfp, Info, Internet, Media, Reklame, Weer,