DM Addendum bundelt creatieve en medische expertise

Door: Dm Addendum Evidence Base Medical Marketing  07-03-2006
Trefwoorden: Communicatie, Marketing, Samenwerking

DM Creatieve Communicatie in Haarlem en Addendum Medicum in Abcoude zijn gezamenlijk een nieuw initiatief gestart. Onder de naam DM Addendum Evidence Base Medical Marketing gaan de twee bureaus samenwerken op het gebied van commerciële communicatie voor de farmaceutische markt. Het samenwerkingsverband komt náást de huidige activiteiten te staan van de huidige bureaus die ook zelfstandig blijven opereren.

De twee bureaus kwamen elkaar al regelmatig tegen in de farmaceutische markt. Addendum Medicum is daarin actief als een instituut dat al jaren geaccrediteerde nascholingen organiseert voor huisartsen, medisch specialisten en andere professionals binnen de gezondheidszorg. Het bedrijf heeft een geheel eigen nascholingsprogramma ontwikkeld en werkt nauw samen met de farmaceutische industrie. Ook DM Creatieve Communicatie heeft banden met de medische sector. Als communicatiebureau voor bekende farmamerken ontwikkelt DM reclamecampagnes, websites, direct-mailacties, detail aids en productintroducties. "We werken al een aantal jaren nauw samen zowel met betrekking tot hun eigen nascholing maar ook ook voor de farmaceutische industrie zoals bijvoorbeeld MSD en Glaxo", zegt Marco Mok, die bij DM Addendum verantwoordelijk wordt voor communicatieadvisering.
Binnen DM Addendum worden de andere partners praktiserend huisarts Nico Baden en arts/medisch copywriter Rob de Moes van het huidige Addendum Medicum en art director Frans Dielissen van DM Creatieve Communicatie.

Brede doelgroep
Het nieuwe DM Addendum wil zich gaan richten op medische communicatie voor een brede doelgroep: niet alleen voor de farmaceutische industrie maar ook voor zorginstellingen, ziekenhuizen, overheid, locale overheid, GGD's, zorgverzekeraars etc. Marco Mok ziet goede commerciële perspectieven voor het initiatief. "Het belangrijkste is dat we een praktiserend huisarts hebben die exact weet wat de doelgroep (de huisartsen) van de farmaceuten aanspreekt en wat de ins en outs zijn van medicijngebruik. Binnen DM Addendum kunnen we die kennis creatief naar een uitstekend communiceerbaar concept. Ik denk dat er nauwelijks medische reclamebureaus zijn met een praktiserende huisarts die bovendien zelf ook nog eens medische nascholingen geeft. Met onze ervaring in creativiteit moet dat een combinatie zijn die kan scoren in de markt."

Trefwoorden: Communicatie, Marketing, Samenwerking

Contact Dm Addendum Evidence Base Medical Marketing

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share