Nederland bezoekt in lunchpauze massaal websites Tour de France

Door: Headoffice Keynote Europe  31-07-2006
Trefwoorden: Internet

Haarlem, 20 juli 2006 – Nederlandse wielerfans volgen fanatiek de Tour de France. Uit metingen van Keynote, internationaal specialist op het gebied van online business performance, blijkt dat websites met nieuws over ‘Le Tour’ het meest bezocht worden gedurende lunchtijd. Tussen 12.00 en 13.00 uur zoeken de meeste Nederlanders naar nieuws over de tour. De meetresultaten van Keynote laten zien dat rond deze tijd ook de beschikbaarheid van de sites afneemt. Zo is http://www.tourdefrance.nl gemiddeld tien keer langzamer dan andere sites. Gisteren was de site om 12.30 uur zelfs helemaal uit de lucht.

Keynote voerde de metingen onder andere uit op 19 juli, de dag van de 16de etappe die langs de hoogste top, de Col du Galibier, leidde. Naast www.tourdefrance.nl werden ook de sites www.letour.fr, www.wielrensite.nl, www.tourdefrance.nl en www.telesport.nl/wielersport/ gemeten.

Franse site presteert beste
Keynote meet de prestaties van websites vanuit eindgebruikersperspectief. Hiervoor gebruikt het een wereldwijde infrastructuur van meer dan 1.600 computers en mobiele apparaten. Bezoekers van www.tourdefrance.nl moesten gisteren tussen 12.00 en 13.00 uur ruim 48 seconden wachten voordat de site geopend was. De Franse site www.letour.fr laat tot nu toe de beste resultaten zien qua snelheid en beschikbaarheid, al was deze gisteren om 9.45 uur ook kort onbereikbaar.

Sebastiaan Vingerhoed, Sales manager bij Keynote: “Veel websites zijn niet voorbereid op grote aantallen bezoekers in een korte periode. Deze zogenaamde ‘flash crowds’ komen en gaan op onverwachte momenten. Dit zagen we bijvoorbeeld ook heel duidelijk bij de metingen die we rond het WK-voetbal uitvoerden. Metingen naar alleen de techniek achter een website laten vaak een vertekend beeld zien. Als alle lampjes op groen staan gaat men ervan uit dat alles goed loopt. Dit betekent echter niet dat de bezoeker dit ook zo ervaart en daar is waar het uiteindelijk om draait.”

Trefwoorden: Internet

Contact Headoffice Keynote Europe

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share