Website Hennes en Mauritz plat door Victor & Rolf-actie

Door: Headoffice Keynote Europe  14-11-2006
Trefwoorden: Internet, E-commerce, Online Business Performance

Haarlem, 13 november 2006 – Vanaf 00.00 uur afgelopen nacht konden klanten van Hennes en Mauritz in Nederland en Scandinavië online de collectie van ontwerpers Victor & Rolf bestellen. De website hm.com/nl bleek echter niet berekend op het grote aantal bezoekers. Het eerste half uur was de site vrijwel onbereikbaar. Dit blijkt uit metingen die Keynote, specialist op het gebied van mobile en online business performance, uitvoerde op de website.

Tot 00:30 duurde het meer dan vier minuten voordat de pagina’s waren geladen. Later in de nacht, om 04.55 uur, verscheen op de pagina een foutmelding waardoor er tot 06.00 uur helemaal geen aankopen meer gedaan konden worden. Inmiddels is de website weer normaal bereikbaar.

Volgens Keynote komt het vaak voor dat bedrijven bij dit soort acties de grote aantallen bezoekers op hun website niet aankunnen. “Je merkt dat er weinig inzicht is in hoeveel gebruikers de website aankan”, vertelt Haran Sold, managing director van Keynote. “Bij het opzetten van speciale acties via hun website zouden bedrijven eerst met load testing moeten kijken of hun infrastructuur berekend is op de hoeveelheid bezoekers die dit aantrekt. Op deze manier kunnen zij uiteindelijk ook het maximale rendement uit hun actie halen.”

Trefwoorden: E-commerce, Internet, Online Business Performance

Contact Headoffice Keynote Europe

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share