Boek ‘Sales Bijdehand’ verschenen

Boek ‘Sales Bijdehand’ verschenen van Salesxeed

Door: Salesxeed  27-11-2008
Trefwoorden: Sales, Boek

Het boek heeft twee covers. De ‘voorkant’ met als titel ‘Sales Bijdehand’ is de verzameling van alle columns van Walbeek die de afgelopen drie jaar zijn verschenen in het vakblad SalesExpert, hèt magazine voor sales en accountmanagement in Nederland.

De ‘achterkant’ met als titel ‘Sales bij de hand’ is een verzameling van zijn leukste weblog artikelen. Walbeek is oprichter van Nederlands eerste weblog over sales: www.salesiseenvak.nl.

Het boek is in gedrukte vorm te koop en tevens GRATIS als eBook te downloaden op www.salesbijdehand.nl.

Rikkert Walbeek staat bekend om zijn scherpe columns. Soms op het randje, maar altijd met een knipoog. Hij is niet bang een standpunt in te nemen en die vervolgens scherp, maar met een humoristische instelling te beschrijven.
“Ach, ik geef nu eenmaal graag mijn mening en houd ervan daarbij wat te chargeren. Dan is het in ieder geval duidelijk”, aldus de schrijver.

Waar de columns voornamelijk een punt maken, hebben zijn weblog artikelen veel meer een informatief karakter. Om deze tegenstelling visueel vorm te geven, is gekozen voor een boek met twee covers.

Sales Bijdehand is een vlot en makkelijk leesbaar boek voor iedereen die een commerciële functie uitoefent. Het leent zich ideaal als (relatie)geschenk voor mensen in het vakgebied.


De auteur

Rikkert Walbeek (1970) is ruim 10 jaar actief geweest in verschillende salesfuncties, voornamelijk bij Amerikaanse ICT organisaties.

In 2002 besloot hij SalesXeed op te richten, een organisatie die zich richt op Sales Outsourcing, Interim Sales en Sales Recruitment. Zie www.salesxeed.com

Walbeek wordt regelmatig gevraagd voor lezingen, advies en workshops waarbij sales als onderwerp centraal staat. Hij is misschien wel het best te omschrijven als een ‘sales gek’ pur sang: hij is sales.

In 2006 startte Rikkert Nederlands eerste weblog over sales: www.salesiseenvak.nl
Zijn weblog heeft een informatief karakter en belicht het salesvak voornamelijk vanuit de praktijk.

Dat schrijven Rikkert gemakkelijk afgaat en tevens plezier oplevert, bewees hij al eerder met de publicatie van “De headhunter en de dode bestuurder”, de businessthriller die hij samen met Rob van Wissen schreef. (zie www.deheadhunter.nl )

Trefwoorden: Boek, Sales