Kunstwerk Ruud de Wild bezoekt Noord-Holland voor aandacht Fight cancer

Kunstwerk Ruud de Wild bezoekt Noord-Holland voor aandacht Fight cancer van Trimedia

Door: Trimedia  22-06-2009
Trefwoorden: Ketchup, Fight Cancer, Artquake

ZEIST – 22 juni 2009. Heinz is jarig en wordt dit jaar 140. Wat ooit begon met een eenvoudig idee om Tomato Ketchup te produceren blijkt decennia later nog even actueel en waardevol als toen. Als ware het een tijdloze creatie. Wie jarig is trakteert. Deze verjaardag wordt samen gevierd met Fight cancer, het eigenwijze jongeren label van KWF Kankerbestrijding. Kunstenaar Ruud de Wild heeft belangeloos een op Heinz geïnspireerd schilderij gemaakt. Iedereen die €10,- doneert aan Fight cancer via www.heinz.nl/140jaar maakt kans op dit unieke meesterwerk. Het doel is om zoveel mogelijk geld voor Fight cancer in te zamelen.

Kunstwerk on tour in Noord-Holland
Het kunstwerk reist langs diverse evenementen om de bijzondere Heinz Jubileumactie ten behoeve van Fight cancer onder de aandacht te brengen. Zo heeft het schilderij afgelopen weekend op het Indian Summer festival in Broek op Langedijk en het Houtfestival in Haarlem gestaan. Maar ook op Artquake krijgt het Noord-Hollandse publiek de kans om deze echte Ruud de Wild te bewonderen. 

Het kunstwerk trekt tot 12 juli langs verschillende evenementen in het land. Op 14 juli wordt de prijswinnaar van het kunstwerk bekend gemaakt.

Een bijzonder kunstwerk voor een bijzondere actie
“Quality is to a product, what character is to a man” zei oprichter Henry John Heinz ooit. Met die quote in het achterhoofd is Ruud de Wild gevraagd om een kunstwerk te maken. De Wild is een authentieke, jonge kunstenaar met karakter en past bij de filosofie van Heinz. Het is tekenend voor Ruud dat hij meteen belangeloos meewerkte toen bleek dat de verjaardag om Fight cancer draaide.

“Fight cancer is een bijzondere club die op originele aandacht vraagt en fondsen werft voor kankeronderzoek. Heinz kan zich helemaal vinden in deze eigenwijze aanpak. Fight cancer is steeds in staat om op een “out of the box” manier dit zo belangrijke onderwerp in de spotlights zetten”. “Als blijk van waardering voor hun strijd willen we ter ere van onze verjaardag de initiatieven van Fight cancer ondersteunen”, aldus Menno van der Vlist van Heinz.

Omdat iedereen kans moet kunnen maken op dit schilderij is gekozen voor een donatiesysteem in plaats van een veiling. Iedereen die via de site doneert, dingt mee naar het doek. Om een zo groot mogelijk bedrag in te zamelen voor Fight cancer worden onder de deelnemers ook nog spannende gadgets, zoals een aantal Heinz beach cruisers, verloot. Alle opbrengsten gaan direct naar Fight cancer.

Noot voor de redactie
Doneren aan Fight cancer kan via de speciale actie website www.heinz.nl/140jaar. De actie loopt tot en met zondag 12 juli a.s. De opbrengst van de donaties komt geheel ten goede aan Fight cancer. De winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld.

Voor meer informatie, interviews, high res. beeldmateriaal en andere vragen kunt u bellen met Trimedia: Mayke van Oirschot [email protected] of Yurena Segredo Suárez [email protected] 023-750 3210

Zie filmpje van de onthulling van het kunstwerk met Ruud de Wild en Fight cancer: http://www.youtube.com/watch?v=0yNkeczjPl0

Celebrate 140 years Heinz
Support Fight cancer & win een De Wild!

Trefwoorden: Artquake, Fight Cancer, Houtfestival, Ketchup, Kwk Kankerbestrijding,