NLEnergie lanceert online stroometiket-vergelijker

NLEnergie lanceert online stroometiket-vergelijker van Trimedia

Door: Trimedia  30-05-2008
Trefwoorden: Energie, Innovatie, Stroom

Pieter Schoen, directeur van NLEnergie: “Wij merken dat voor consumenten het ‘groene karakter’ van de energieleverancier steeds belangrijker wordt. Er wordt mede daarom in de energiemarkt een grote hoeveelheid marketinggeld besteed aan het creëren van groene imago’s. Dit geld kan naar onze mening beter worden besteed aan méér gebruik van duurzame energiebronnen.” “Er bestaat al langer een objectief instrument om de ‘groenheid’ van de leverancier vast te stellen: het wettelijk verplichte stroometiket,” vervolgt Schoen. “Deze door de energiebedrijven zelf gepubliceerde stroometiketten vergelijken we met het stroometiket van NLEnergie. De conclusie is dan snel getrokken.” De publicatie van het stroometiket is een wettelijke verplichting, met het doel aan verbruikers te tonen uit welke energiebronnen de energieleverancier de door haar geleverde stroom wint. Alle Nederlandse energieleveranciers publiceren in de maand april hun stroometiket van het jaar ervóór. De Nederlandse Energie Maatschappij wil zich onderscheiden op de Nederlandse energiemarkt door innovatie, groei en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het bedrijf is in 2007 gestart met levering op eigen vergunning en is sindsdien de snelst groeiende nieuwkomer. Voor meer informatie: De Nederlandse Energie Maatschappij Persafdeling - Yurena Segredo Suarez T: (023) 750 32 10

Trefwoorden: Energie, Energiemarkt, Innovatie, Maatschappelijk Ondernemen, Nederlandse Energie Maatschappij, Nem, Nlenergie, Stroom, Stroometiket, Stroometiket-vergelijker,