Inzetten van sociale media niet makkelijk voor managers

Door: Adver-online  10-11-2011
Trefwoorden: Internet Vacatures

Het inzetten van sociale media door bedrijven is hedendaags een veelbesproken onderwerp. Bedrijven dienen meer dan ooit actief te zijn op sociale mediakanalen. Uit onderzoek van Weber Shandwick in samenwerking met Forbes Insights blijkt dat veel bedrijven wel gebruik maken van digitale technologieën maar nog moeite hebben met het ontwikkelen van een kenmerkende ‘sociale’ identiteit. Dit schrijft 6minutes.be.

Bijna 2.000 senior executives in 50 landen van de grootste bedrijven ter wereld werden ondervraagd. De aanwezigheid en activiteit op sociale netwerken is tegenwoordig een essentiële factor om een sterke reputatie op te bouwen. Bedrijfsleiders vinden vandaag de dag dat de reputatie van hun bedrijf of merk voor 52 procent hierdoor bepaald wordt. Dit percentage zal de komende drie jaar oplopen tot 63 procent.

In de Benelux denken de managers dat het belang van aanwezigheid  op sociale netwerken de komende jaren niet veel gaat toenemen. Een meerderheid van deze managers (87 procent) zegt wel een sociale media strategie voor het bedrijf te hebben, maar 84 procent van deze managers vindt wel dat hun inspanningen onvoldoende zijn.

Wat verder aangetoond werd met het onderzoek is dat topmerken vaak een dialoog aangaan met hun doelpubliek en specifieke content creëren via sociale media die verder gaat dan het verspreiden nieuwsberichten. Merken en organisaties moeten dus oprecht interesse tonen in hun ‘fans’ om zo een meerwaarde te creëren.

Volgens Paul Bayaert, Managing Director van Weber Shandwick Brussel, is het voor bedrijven die een hechtere band willen creëren met het doelpubliek, belangrijk om de interne structuur van het bedrijf aan te passen en de sociale media de integreren in alle departementen binnen de organisatiestructuur.

Ook Adver-Online is actief op sociale media. Je kunt ons volgen op Facebook door op de ‘vind ik leuk’ button te klikken. Ook zijn wij actief op Twitter waar wij dagelijks interessante items verspreiden. 

Trefwoorden: Internet Vacatures

Ander nieuws en updates van Adver-online

08-11-2012

Nederlandse werknemers zijn niet volledig klaar voor thuiswerken!

     Adviesbureaus Ergo Direct en Veldhoen+Company hebben onderzoek gedaan naar de staat van het thuiswerken in Nederland. Dit onderzoek is


05-11-2012

Week Van Het Nieuwe Werken ‘Tem de tijd’!

     Het Nieuwe Werken is binnen Nederlandse bedrijven steeds vaker gemeengoed aan het worden. Toch zijn er nog veel bedrijven


05-11-2012

Werkgevers laten nieuwe werknemers aan hun lot over!

Werkgevers besteden veel tijd en geld aan het binnenhalen van de juiste kandidaten voor hun organisatie. Er is echter gebleken


02-11-2012

Mogelijkheid tot flexibel werken maakt gelukkiger dan salarisverhoging!

De Belgische website goedgevoel.be heeft een onderzoek gepubliceerd waarin duidelijk wordt dat werknemers gelukkiger worden van de mogelijkheid om flexibel


31-10-2012

Adver-Online vacature van de week: Business Developer Civiele Infrastructuur bij TNO!

Op deze laatste dag van oktober hebben we gezocht naar een mooie vacature van de week om de maand mee


29-10-2012

Salariskloof tussen mannen en vrouwen steeds sneller gedicht!

De salariskloof tussen mannen en vrouwen wordt steeds kleiner. Uit de jaarlijkse Global Gender Gap Index van het World Economic


25-10-2012

Studenten hechten meer waarde aan een goede werksfeer dan aan een goed salaris!

Uit een online carrièreonderzoek van ASA is gebleken dat studenten een goede werksfeer belangrijker vinden dan een goed salaris. Het


24-10-2012

Adver-Online vacature van de week: Software Engineer bij Raster IA BV

Het is weer tijd voor de wekelijkse Adver-Online vacature van de week. Deze week hebben we gekozen voor een vacature


24-10-2012

Werknemers in Zwitserland de dupe van opvallende poging om klimaat te beschermen

Overal ter wereld worden plannen gemaakt voor een betere wereld. In Zwitserland worden opmerkelijke maatregelen getroffen om het klimaat te


23-10-2012

Nederlanders zetten graag een stapje extra voor de baas

Uit onderzoek van organisatieadviesbureau Hay Group is gebleken dat Nederlandse werknemers graag een stapje extra doen voor de baas, zo


22-10-2012

Net afgestudeerden hebben onrealistisch verwachtingspatroon!

     Uit onderzoek van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) in België, is gebleken dat werknemers die net afgestudeerd zijn,


19-10-2012

Facebooken onder het werk levert een klap op!

     Social media worden steeds belangrijker voor bedrijven. Ze kunnen echter ook een probleem vormen voor werkgevers. Het gebruik van


18-10-2012

Werknemers zijn kritisch over investeringen in opleiding!

Eerder vandaag hadden we het al over de voorkeur van werknemers om interne opleidingen te volgen. Nu is, uit onderzoek


18-10-2012

Werknemers willen intern opgeleid worden!

     Een op de drie werknemers vindt ontwikkelingsmogelijkheden een belangrijke voorwaarde voor goed werkgeverschap. Een kwart van de werknemers geeft


17-10-2012

Adver-Online vacature van de week: Fondsenwerver bij Stichting Pink Ribbon

     Vandaag hebben we een bijzondere functie gekozen als vacature van de week. Bij Adver-Online vinden we het belangrijk om