1% kans om miljonair te worden, toch gelukkig

Door: Advance  02-04-2009
Trefwoorden: Advance, Online Test, Interactief Mediabedrijf

Het interactieve platform Word Ik Rijk? is sinds enkele maanden actief. Een uitgebreide test op de website www.wordikrijk.nl resulteert in een percentage dat exact aangeeft hoe groot de kans is dat iemand het miljonairschap kan bereiken.
Uit een onderzoek dat Advance onlangs deed, blijkt nu dat de laagste scores worden behaald onder inwoners van de provincies Flevoland, Zeeland, Friesland en Drenthe. Ook mensen met kinderen en singles scoren aanzienlijk lager. Hoge scores worden juist behaald door mannelijke inwoners van de provincie Noord-Holland met een afgeronde HBO opleiding. Zij hebben volgens de test een kans van 50% of hoger om miljonair te worden.

1% kans op zes nullen, toch gelukkig
Ook Raymond (32) en Joyce (30) uit Hoogvliet deden de test op www.wordikrijk.nl. Het stel is aanstaande vrijdag te zien in de vierde aflevering van het SBS 6 programma Word Ik Rijk? en ervaart al winkelend in de Amsterdamse PC Hooftstraat hoe het voelt om voor een dag miljonair te zijn. Met een score van 1% (Joyce) en 6% (Raymond) is de kans groot dat het bij deze ene dag blijft. Raymond en Joyce hebben beiden een MBO opleiding gevolgd, werken in loondienst en slagen er niet in zo’n 20% van hun inkomen te investeren. Allemaal factoren die het percentage niet ten goede komen. Hoewel haar score van 1% best even confronterend was, maakt dit Joyce echter niet minder gelukkig: “Welnee, het was heerlijk om miljonair te zijn voor een dag maar we zijn erg blij met het leven dat we nu hebben.”

Het interactieve platform www.wordikrijk.nl is een initiatief van Independer.nl in samenwerking met Advance. Word Ik Rijk? is elke vrijdag om 23.15 uur te zien bij SBS 6.

Over Advance (http://www.advance.nl)
Advance is een interactief mediabedrijf gevestigd in Hilversum en opgericht in 1995. In korte tijd is Advance uitgegroeid tot marktleider op het gebied van interactieve media in Nederland. Advance is onder meer bekend van platforms als Je Echte Leeftijd, Verjaardagsalarm, Meer voor Minder en Waarde van je Woning en beschikt over een kwalitatief bereik van circa 2,2 miljoen consumenten.

……………………………………………………………………………………………………………
Noot voor de redactie:

Voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met:
Advance: Dionne Schulf – Marketing & Communications Manager
Telefoon: +31 (0) 6 -54 22 61 51
E-mail: [email protected]

Trefwoorden: Advance, Interactief Mediabedrijf, Miljonairsschap, Online Test,