Nieuwste recessietrend: Nederlander fietst zichzelf slank

Nieuwste recessietrend: Nederlander fietst zichzelf slank van Advance

Door: Advance  11-06-2009
Trefwoorden: Fietsen, Eten, Gezondheid

Voor de liefhebbers van details ging Advance wat dieper op de zaken in. Gewicht verliezen is één van de meest populaire voornemers voor aanvang van de zomervakantie. Het idee dat men binnen enkele weken in badkleding moet vertoeven, is voor velen dé aanleiding om wat meer aan hun lichaam te doen. Zo’n 20% van de Nederlanders besluit daarom naar dit vooruitzicht te handelen en gaat minder snoepen. Daarbij zijn circa drie keer zoveel vrouwen als mannen in de leeftijd tussen 20 – 49 jaar. Dit terwijl 40% van de mannen boven de twintig met overgewicht kampt ten opzichte van 30% van de vrouwen.

Fiets je fit, wint aan populariteit
Dat Nederlanders steeds vaker de fiets pakken, werd al eerder gesignaleerd door onder andere winkelketen Halfords. Dit bedrijf rapporteerde eerder dit jaar een omzetstijging in de verkoop van fietsbanden en reparatiesets van 10%. Uit een eerder onderzoek onder 10.000 Je Echte Leeftijd deelnemers bleek dat personen die meer dan 30 kilometer per week fietsen, 50% minder risico lopen op het krijgen van hart- en vaatproblemen. Bovendien staat een uur fietsen gelijk aan een verbruik van ongeveer 300 calorieën, dus als je dat iedere dag doet, kun je je gewicht eenvoudig en voor weinig geld op peil houden. Wie echter niet wil fietsen, maar wel wat handige tips wil om het lichaam op een goedkope manier zomerklaar te krijgen kan kijken op www.jeechteleeftijd.nl.

Je Echte Leeftijd in nieuw jasje
Sinds 1 juni is www.jeechteleeftijd.nl vernieuwd. De site is nu ingedeeld in vier overzichtelijke gezondheidsthema’s: Jouw Lijf, Jouw Lifestyle, Jouw Voeding en Jouw Beweging. Ieder thema wordt gekenmerkt door leuke artikelen, handige tips, actuele nieuwsberichten en experts die vragen van bezoekers beantwoorden. Daarnaast kunnen bezoekers nog altijd uitrekenen hoe gezond ze daadwerkelijk zijn met de Je Echte Leeftijd-test.

Over Advance (http://www.advance.nl)
Advance is een interactief mediabedrijf gevestigd in Hilversum en opgericht in 1995. In korte tijd is Advance uitgegroeid tot marktleider op het gebied van interactieve media in Nederland. Advance is onder meer bekend van platforms als Je Echte Leeftijd, Word Ik Rijk?, Meer voor Minder en Waarde van je Woning en beschikt over een kwalitatief bereik van circa 2,2 miljoen consumenten.
____________________________________________________
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met:
Advance: Dionne Schulf – Marketing & Communications Manager
Telefoon: +31 (0) 6 -54 22 61 51
E-mail: [email protected]

Trefwoorden: Consumenten, Eten, Fietsen, Gezondheid, Interactieve Media, Slank, Sporten