Bol.com verbetert online ervaring van klanten met Tealeaf

Door: The Communication Force  08-03-2012
Trefwoorden: Communicatie, Business

Tealeaf stelt Nederlandse retailer in staat om zijn digitale kanalen door de ogen van de klant te zien  

Utrecht, 8 maart 2012 – De Customer Experience Management (CEM)-software van Tealeaf® wordt door bol.com gebruikt om te begrijpen wat zijn online klanten ervaren. Deze CEM-software voorziet de retailer van alle context die nodig is om de klantentevredenheid te verbeteren, de kosten te reduceren en de omzet te verhogen.  

Bol.com is de grootste webwinkel van Nederland. De afgelopen twaalf maanden heeft het bedrijf een forse, tweecijferige omzetgroei weten te boeken in verschillende productcategorieën, waaronder boeken, consumentenelektronica en entertainment. Om zijn positie als marktleider te waarborgen, is de hoogste prioriteit van het bedrijf om zijn drie miljoen klanten een naadloze internetervaring te bieden. Tealeaf helpt bol.com hierbij door de retailer in staat te stellen om precies te zien wat klanten ervaren. De zakelijke gevolgen van eventuele bottlenecks die klanten ondervinden kunnen in real time worden gekwantificeerd, zodat bol.com daar snel op kan reageren door klanten een verbeterd traject te bieden.  

Alex Bloemendal, manager Customer Centric Selling bij bol.com: “Internet vormt het kloppende hart van ons bedrijf. Het is ons belangrijkste verkoopkanaal en verantwoordelijk voor het leeuwendeel van onze omzet. We doen dan ook al het mogelijke dat nodig is om onze website te verbeteren. Zonder Tealeaf hadden we veel minder goed voor ogen gehad  wat er online plaatsvindt – niet bepaald een ideale situatie. Tealeaf biedt ons en andere aanbieders de mogelijkheid om precies te ervaren wat klanten ervaren. We kunnen deze uiterst waardevolle informatie gebruiken om onze website op gefundeerde wijze aan te passen en daarmee de conversie te vergroten”.  

Tealeaf stelt bol.com niet alleen in staat om op basis van harde feiten te werken, maar ook om zijn bedrijfsactiviteiten door de ogen van de klant te zien. Dankzij deze krachtige mogelijkheid kan bol.com het online gedrag van klanten op effectievere wijze analyseren en de redenen achterhalen waarom bezoekers van de website op een bepaald moment afhaken of bepaalde handelingen uitvoeren. Deze waardevolle inzichten in gebieden waarin klanten problemen ondervinden voorzien de ontwikkelaars van bol.com van de context die nodig is om te achterhalen hoe klanten de website zien en daarmee omgaan.  

Geoff Galat, de CMO van Tealeaf: “Voor een toonaangevende retailer als bol.com is het zaak om diepgaand inzicht te hebben in het gedrag van bezoekers op de website om de klantervaring te kunnen verbeteren. Alleen door de website te ervaren op de manier waarop klanten dat doen is bol.com in staat om zijn website op werkelijk gefundeerde wijze te optimaliseren”.  

Over bol.com
Bol.com opende zijn virtuele deuren op 30 maart 1999. Bijna 13 jaar later heeft de webwinkel meer dan 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland in België, die in 2012 bijna 17,5 miljoen producten aanschaften. Hiermee is bol.com de grootste webwinkel van Nederland en België en marktleider in de online verkoop van boeken, entertainment, elektronische apparatuur en speelgoed. Bezoekers van het online warenhuis kunnen met een simpele muisklik toegang krijgen tot meer dan 5,5 miljoen producten zoals nieuwe en tweedehands boeken in het Nederlands en in vreemde talen, muziek, DVD’s en games, notebooks, software, computeraccessoires, elektronica, mobiele telefoons, LCD- en plasmatelevisies, een brede selectie van elektronische huishoudelijke apparatuur, speelgoed, e-readers met tienduizenden e-books en een fotoalbumdienst. In februari 2011 werd bol.com Plaza geïntroduceerd. Bol.com was daarmee de eerste webwinkel die klanten toegang bood tot producten uit andere winkels. Uit marktonderzoek blijkt dat de webwinkel een van de meest populaire winkels is onder Nederlandstalige klanten in Nederland en België. Deze waardering blijkt niet alleen uit de voortdurende groei van het aantal bezoekers, maar ook uit de vele prijzen waarmee de winkel is bekroond, waaronder een groot aantal Thuiswinkel Awards. Voor meer informatie zie: .

Over Tealeaf
Tealeaf biedt oplossingen voor het beheer van online klantenervaringen. Het bedrijf is de onbetwiste leider op het gebied van klantgedragsanalyse. De CEM-oplossingen van Tealeaf omvatten software voor het analyseren van klantengedrag en software voor het optimaliseren van klantenservice. Bedrijven voor wie de klantervaring een eerste prioriteit is, kunnen met deze oplossingen een ongekend niveau van bedrijfsbreed inzicht verwerven in de unieke online interacties van elke gebruiker en hun websites zodoende voortdurend analyseren en optimaliseren. Managers die verantwoordelijk zijn voor internetactiviteiten, van e-commerce tot ICT, online klantenservice en de naleving van de wet- en regelgeving maken gebruik van de oplossingen van Tealeaf om binnen alle gelederen van hun organisatie, expertise op het gebied van het beheer van klantenervaringen op te bouwen. Het hoofdkantoor van het in 1999 opgerichte, niet-beursgenoteerde Tealeaf is in San Francisco. Voor meer informatie zie: www.tealeaf.com.    

NOOT VOOR DE REDACTIES: Neem voor meer informatie contact op met onderstaande persoon.  

Contactgegevens:
The Communication Force
Anke van de Vliet
Tel. +31 (0)23 - 56 56 850
[email protected]

Trefwoorden: Business, Communicatie

Andere producten en diensten van The Communication Force

10-12-2012

Uitbreiden van draadloos netwerk fluitje van een cent met Wireless N Range Extender van TP-LINK

  TL-WA850RE biedt hoge overdrachtssnelheid en handige Range Extender-knop   Hofheim am Taunus, 10 december 2012 – TP-LINK, wereldwijd leverancier van


22-10-2012

Nieuwkomer VoXX breekt markt Cloud Voice services open

Cloud Voice services volgende belangrijke technologische ontwikkeling na cloud computing Laren, 22 oktober 2012 – Met zijn Cloud Voice services


10-10-2012

IGEL Technology bevestigt groeiambities met opening Nederlandse vestiging

   IGEL Technology wil het Nederlandse partnernetwerk uitbreiden, het marktaandeel vergroten en dichter bij klanten zitten   Utrecht, 10 oktober 2012


Exclusief aanbod TheMagicTouch: nieuwste white-tonerprinter van OKI van The Communication Force thumbnail
04-10-2012

Exclusief aanbod TheMagicTouch: nieuwste white-tonerprinter van OKI

C711WT belangrijke stap voorwaarts in transfertechniek   Hoofddorp, 3 oktober 2012 – TheMagicTouch, uitvinder en leverancier van de digitale transfertechniek


03-10-2012

Protinus IT begeeft zich nu ook in softwarelicentiemarkt

   Na overname licentiespecialist 4elements   Houten, 3 oktober 2012 – Protinus IT breidt zijn softwaredivisie uit met de overname van


26-09-2012

Primeur voor OKI: eerste digitale white-tonerprinters voor in-house gebruik

   Baanbrekende afdruktechnologie onderstreept innovatiekracht van printerspecialist   Hoofddorp, 26 september 2012 – OKI Systems, toonaangevend specialist in innovatieve printoplossingen, breidt


25-09-2012

Nieuwe powerline-adapters van TP-LINK zijn sneller dan het licht

   Supercompacte TL-PA2010KIT biedt datatransmissiesnelheden tot 200 Mbps via het elektriciteitsnet   Hofheim am Taunus – 25 september 2012 – TP-LINK,


18-09-2012

TP-LINK lanceert nieuwe draadloze dual-band router

   TL-WDR3600 combineert kracht van 300 Mbps-verbindingen via 2,4 én 5 GHz band   Hofheim am Taunus, 18 september 2012 -


23-08-2012

IGEL Technology kiest The Communication Force als PR-bureau

   Bremen/Hoofddorp, 23 augustus 2012 – IGEL Technology, één van de grootste fabrikanten van thin clients ter wereld, heeft The


25-07-2012

TP-LINK behoudt leiding in wereldwijde WLAN-markt

   Leverancier van netwerkoplossingen levert meeste wifi-producten uit in eerste kwartaal van 2012   Hofheim am Taunus, 25 juli 2012


10-07-2012

TL-PA411 AV500 Mini Powerline Kit van TP-LINK biedt ongeëvenaarde netwerksnelheid thuis en op kantoo

Combinatie van de snelheid van een bekabeld netwerk - 500 Mbps - en de eenvoud van een Homeplug-netwerk voor een


27-04-2012

Sterke groei van verkoop voor OKI Europe

Plannen om verkoop van printers in EMEA op middellange termijn te verdubbelen   BARCELONA, Spanje, 27 april 2012 – OKI


28-03-2012

Tealeaf biedt bedrijven inzicht in de mobiele gebruikservaring van hun klanten

Krachtige nieuwe oplossing stelt bedrijven in staat om hun mobiele kanalen door de ogen van de klant te laten zien


13-02-2012

Uniserv opnieuw opgenomen in Magic Quadrant voor Data Quality Tools

Nuremberg/Pforzheim,  13 februari 2012 – Uniserv, de grootste gespecialiseerde leverancier van data quality-oplossingen in Europa, is door marktanalist Gartner wederom