Tealeaf biedt bedrijven inzicht in de mobiele gebruikservaring van hun klanten

Door: The Communication Force  28-03-2012
Trefwoorden: Public Relations, Communicatie, Business

Krachtige nieuwe oplossing stelt bedrijven in staat om hun mobiele kanalen door de ogen van de klant te laten zien en op basis daarvan te optimaliseren    

SAN FRANCISCO – 28 maart 2012 – Tealeaf®, een leider in oplossingen voor het beheer van online klantenervaringen, introduceert de nieuwste versie van Tealeaf CX Mobile™, een complete oplossing voor het beheer van mobiele klantenervaringen.  

Tealeaf CX Mobile biedt bedrijven mogelijkheden voor een geavanceerde analyse van de ervaringen van klanten binnen al hun mobiele kanalen, zoals mobiele websites, speciaal voor iOS en Android geschreven apps, hybride apps en het groeiende aantal websites en apps die op basis van HTML5 zijn ontwikkeld.  

De revolutie in m-commerce
Mobile commerce (m-commerce) groeit met een sneller tempo dan alle eerdere vormen van e-commerce. (2) De tijd waarin websites louter werden gebouwd voor klanten met een pc of laptop, behoort definitief tot het verleden:

·          In 2012 zullen er meer mobiele toestellen dan mensen zijn. (1)
·          Tegen 2014 zal zullen meer mensen gebruikmaken van mobiel internet dan internetverbindingen vanaf een laptop of pc.(2)
·          Het aantal mobiele transacties zal exponentieel groeien en tegen 2015 een verwachte omzet van 1 triljoen dollar vertegenwoordigen.(3)  

Deze explosieve groei van het gebruik van mobiele technologie zet bedrijven onder nog grotere druk om consumenten een optimale mobiele ervaring te bieden. Als ze daar niet in slagen, lopen ze het risico om klanten te verliezen — en dat geldt niet alleen voor het mobiele kanaal.
·          85 procent van alle consumenten verwacht dat hun mobiele ervaring beter zal zijn dan hun internetervaring met een laptop of pc.(4)
·          63 procent van alle online volwassenen zei na het ondervinden van problemen bij het aanschaffen van een product via hun mobiele telefoon minder snel geneigd te zijn om het product via een ander kanaal bij hetzelfde bedrijf aan te schaffen.(4)  

"Als je niet mobiel bent, loop je achter op de concurrentie. Tealeaf CX Mobile helpt e-commercebedrijven om optimaal te profiteren van de mobiele revolutie door kansen te identificeren op het moment dat deze zich voordoen, de mobiele ervaring te optimaliseren en klanten in staat te stellen om hun digitale transacties te voltooien."
– Bill Loller, vicepresident Mobile bij Tealeaf 

Tealeaf CX Mobile helpt bedrijven om hun mobiele kanaal op orde te krijgen
Tealeaf CX Mobile biedt bedrijven inzicht in de volledige mobiele ervaring van klanten. Door hun eigen websites en apps te bekijken vanuit de ogen van hun klanten, kunnen zij de mobiele gebruikerservaring optimaliseren.  

Tealeaf CX Mobile voorziet bedrijven van alle context die nodig is om ervoor te zorgen dat hun mobiele apps en websites nuttig en aantrekkelijk zijn en optimaal functioneren. De oplossing brengt problemen van klanten in kaart en drukt de gevolgen daarvan uit in zakelijke waarden. Tealeaf CX Mobile biedt onder meer:
·          functionaliteit voor het vastleggen van gebruikersacties binnen schermen, zoals navigeren, pinching en scrollen
·          de mogelijkheid om browsertransacties opnieuw af te spelen om problemen aan het licht te brengen en functies te optimaliseren
·          apparaatgegevens zoals het type toestel en de versie van de browser of het besturingssysteem.  

Aan de hand van deze informatie kunnen bedrijven grondig inzicht krijgen in de context van elke interactie. Tealeaf CX Mobile stelt bedrijven in staat om:
·          problemen van klanten en bottlenecks automatisch te detecteren
·          problemen te isoleren om het aantal betrokken gebruikers en de omzetgevolgen te bepalen ·          kansen te identificeren voor het optimaliseren van de gebruikservaring op het kleine scherm ·          feedback en beoordelingen van klanten te vertalen in praktische verbeteringen
·          het gedrag van klanten in verband te brengen met netwerk- en applicatieproblemen.  

Tealeaf CX Mobile vormt onderdeel van de Tealeaf CX-software. De vastgelegde gegevens kunnen worden gebruikt voor analyse, optimalisatie en het verlenen van klantenservice met zowel de Tealeaf CX Customer Behavior Analysis Suite™ als de Tealeaf CX Customer Service Optimization Suite™. Tealeaf CX Mobile is met directe ingang verkrijgbaar.  

Opmerkingen over het nieuws
“De ervaringen van onze klanten zijn van cruciaal belang voor het verbeteren van onze omzet. Dit geldt met name voor het mobiele kanaal. Met Tealeaf CX Mobile zijn wij in staat om nieuwe mogelijkheden te identificeren en om de gebruikservaring te verbeteren en problemen oplossen waarvan we normaliter geen weet zouden hebben gehad”.
–Matthew Wilcox, directeur Interactive Services bij Zions Bancorporation

“De klanten van SkyBet hechten grote waarde aan hun online spelplezier. Het is voor ons dan ook van bedrijfskritisch belang om hen een optimale gebruikservaring te bieden. Dankzij de inzichten die we met Tealeaf CX Mobile opdoen, kunnen we onze mobiele website optimaliseren en klanten een betere gebruikservaring bieden”.
–Steve Morrison, manager Customer Experience bij Sky Betting and Gaming

“In slechts twee jaar tijd is m-commerce uitgegroeid van een kanaal dat door slechts een paar een paar vooruitstrevende bedrijven werd gebruikt tot een onmisbaar medium om klanten te bereiken. Mobiele oplossingen moeten volledige transactiemogelijkheden bieden, en integrale ondersteuning voor de interactie tussen klanten en retailers”.
– Forrester Research, Inc.; “Market Overview: Mobile Commerce Solutions for Retail 2011” August, 20  


Footnotes
1.     Cisco Visual Networking Index: Global Mobile Data Traffic Forecast Update, 2011–2016http://www.cisco.com/en/US/solutions/collateral/ns341/ns525/ns537/ns705/ns827/white_paper_c11-520862.html
2.     Mary Meeker’s “State of the Internet” report http://gigaom.com/2010/04/12/mary-meeker-mobile-internet-will-soon-overtake-fixed-internet/     
3.     Forrester Research, “The Mobile Money Forecast” http://www.mobilecommercedaily.com/2011/07/01/mobile-transactions-expected-to-exceed-1t-by-2015-yankee-group
4.     Tealeaf and Harris Interactive Mobile Transaction Survey http://www.tealeaf.com/news/news-releases/2011/Tealeaf-Announces-New-Mobile-Research.php    

Over Tealeaf
Tealeaf biedt oplossingen voor het beheer van online klantenervaringen. Het bedrijf is de onbetwiste leider op het gebied van klantgedragsanalyse. De CEM-oplossingen van Tealeaf omvatten software voor het analyseren van klantengedrag en software voor het optimaliseren van klantenservice. Bedrijven voor wie de klantervaring een eerste prioriteit is, kunnen met deze oplossingen een ongekend niveau van bedrijfsbreed inzicht verwerven in de unieke online interacties van elke gebruiker en hun websites zodoende voortdurend analyseren en optimaliseren. Managers die verantwoordelijk zijn voor internetactiviteiten, van e-commerce tot ICT, online klantenservice en de naleving van de wet- en regelgeving maken gebruik van de oplossingen van Tealeaf om binnen alle gelederen van hun organisatie, expertise op het gebied van het beheer van klantenervaringen op te bouwen. Het hoofdkantoor van het in 1999 opgerichte, niet-beursgenoteerde Tealeaf is in San Francisco. Voor meer informatie zie: www.tealeaf.com.  

Volg Tealeaf via Twitter @tealeaf

Trefwoorden: Business, Communicatie, Computer Software, Public Relations

Andere producten en diensten van The Communication Force

10-12-2012

Uitbreiden van draadloos netwerk fluitje van een cent met Wireless N Range Extender van TP-LINK

  TL-WA850RE biedt hoge overdrachtssnelheid en handige Range Extender-knop   Hofheim am Taunus, 10 december 2012 – TP-LINK, wereldwijd leverancier van


22-10-2012

Nieuwkomer VoXX breekt markt Cloud Voice services open

Cloud Voice services volgende belangrijke technologische ontwikkeling na cloud computing Laren, 22 oktober 2012 – Met zijn Cloud Voice services


10-10-2012

IGEL Technology bevestigt groeiambities met opening Nederlandse vestiging

   IGEL Technology wil het Nederlandse partnernetwerk uitbreiden, het marktaandeel vergroten en dichter bij klanten zitten   Utrecht, 10 oktober 2012


Exclusief aanbod TheMagicTouch: nieuwste white-tonerprinter van OKI van The Communication Force thumbnail
04-10-2012

Exclusief aanbod TheMagicTouch: nieuwste white-tonerprinter van OKI

C711WT belangrijke stap voorwaarts in transfertechniek   Hoofddorp, 3 oktober 2012 – TheMagicTouch, uitvinder en leverancier van de digitale transfertechniek


03-10-2012

Protinus IT begeeft zich nu ook in softwarelicentiemarkt

   Na overname licentiespecialist 4elements   Houten, 3 oktober 2012 – Protinus IT breidt zijn softwaredivisie uit met de overname van


26-09-2012

Primeur voor OKI: eerste digitale white-tonerprinters voor in-house gebruik

   Baanbrekende afdruktechnologie onderstreept innovatiekracht van printerspecialist   Hoofddorp, 26 september 2012 – OKI Systems, toonaangevend specialist in innovatieve printoplossingen, breidt


25-09-2012

Nieuwe powerline-adapters van TP-LINK zijn sneller dan het licht

   Supercompacte TL-PA2010KIT biedt datatransmissiesnelheden tot 200 Mbps via het elektriciteitsnet   Hofheim am Taunus – 25 september 2012 – TP-LINK,


18-09-2012

TP-LINK lanceert nieuwe draadloze dual-band router

   TL-WDR3600 combineert kracht van 300 Mbps-verbindingen via 2,4 én 5 GHz band   Hofheim am Taunus, 18 september 2012 -


23-08-2012

IGEL Technology kiest The Communication Force als PR-bureau

   Bremen/Hoofddorp, 23 augustus 2012 – IGEL Technology, één van de grootste fabrikanten van thin clients ter wereld, heeft The


25-07-2012

TP-LINK behoudt leiding in wereldwijde WLAN-markt

   Leverancier van netwerkoplossingen levert meeste wifi-producten uit in eerste kwartaal van 2012   Hofheim am Taunus, 25 juli 2012


10-07-2012

TL-PA411 AV500 Mini Powerline Kit van TP-LINK biedt ongeëvenaarde netwerksnelheid thuis en op kantoo

Combinatie van de snelheid van een bekabeld netwerk - 500 Mbps - en de eenvoud van een Homeplug-netwerk voor een


27-04-2012

Sterke groei van verkoop voor OKI Europe

Plannen om verkoop van printers in EMEA op middellange termijn te verdubbelen   BARCELONA, Spanje, 27 april 2012 – OKI


08-03-2012

Bol.com verbetert online ervaring van klanten met Tealeaf

Tealeaf stelt Nederlandse retailer in staat om zijn digitale kanalen door de ogen van de klant te zien   Utrecht,


13-02-2012

Uniserv opnieuw opgenomen in Magic Quadrant voor Data Quality Tools

Nuremberg/Pforzheim,  13 februari 2012 – Uniserv, de grootste gespecialiseerde leverancier van data quality-oplossingen in Europa, is door marktanalist Gartner wederom