DCIF investeert in GratisPrint.nl

DCIF investeert in GratisPrint.nl van Yellow Communications

Door: Yellow Communications  11-06-2009

DCIF investeert in GratisPrint.nl
Duurzaam en gratis printen voor studenten

Amsterdam, 11 juni 2009 - Het Dutch Creative Industry Fund (DCIF) investeert in GratisPrint.nl. GratisPrint.nl is een online platform waar Universiteits- en HBO studenten na registratie gratis en 100% klimaatneutraal documenten kunnen laten printen.

Gert Jan Bennen, fondsmanager van DCIF, is enthousiast over dit initiatief: ”GratisPrint.nl speelt op een creatieve én milieubewuste manier in op de behoefte van studenten. Dankzij dit initiatief kan een student nu maandelijks veel geld besparen. GratisPrint.nl heeft daarnaast een manier gevonden voor adverteerders om een op een te kunnen communiceren met een gewilde / specifieke doelgroep. Het team van GratisPrint.nl heeft precies de ondernemende pioniersmentaliteit waar DCIF op selecteert”.

Ilja Groenewegen, een van de initiatiefnemers van GratisPrint.nl is blij met de investering van DCIF: “Met deze investering van DCIF kunnen wij de studenten nog sneller bereiken”.

Het concept
Studenten kunnen - na zich eenmalig te hebben geregistreerd - hun printopdrachten overal uploaden en vervolgens gratis printen bij de campusvestigingen van Selexyz, een van de grootste boekhandelsketens voor onder meer studieboeken. Deze vorm van gratis printen wordt mogelijk gemaakt doordat de printopdrachten zijn samengevoegd met sponsorboodschappen. Deze boodschappen kunnen zodanig worden gesegmenteerd dat adverteerders persoonlijk kunnen communiceren met studenten middels het geprinte document.

Naast gratis printen kunnen studenten via GratisPrint.nl gratis collegeschriften krijgen. GratisSchrift.nl werkt volgens hetzelfde concept. Studenten kunnen op de site zien waar ze gratis een door adverteerders gesponsord milieuvriendelijk collegeschrift kunnen ophalen. Gratis prints zijn in de steden Amsterdam en Utrecht verkrijgbaar en de gratis collegeschriften in de steden Amsterdam, Utrecht, Leiden, Groningen, Rotterdam en Nijmegen.

Alle geregistreerde gebruikers van GratisPrint.nl zijn automatisch lid van het online platform LIEF ( Leef, Intellectueel, Expressief en Fair). Dit platform wil bijdragen aan kunst, cultuur, duurzaam ondernemen en milieubewust leven. Door je te registreren krijgt de student bijvoorbeeld de mogelijkheid om vrijkaarten voor concerten of GiftCards te winnen, op de gastenlijst van diverse feesten te komen of om korting te krijgen op je zorgverzekering of op Oog; het magazine van het rijksmuseum. Medio juli zal de vernieuwde website gelanceerd worden.

Over GratisPrint.nl
Georgi Tuaev startte tijdens zijn studie Ondernemerschap bij de New Business School in Amsterdam, samen met Ilja Groenewegen GratisPrint.nl op. De studies op deze business school zijn gericht op duurzaam en creatief ondernemerschap. GratisPrint.nl en GratisSchrift.nl zijn producten van LIEF Media B.V. LIEF Media B.V. werkt onder meer samen met studentenboekhandelsgroep Selexyz, The Joho Company, Climate Neutral Group, Ecodrukkers en het Rijksmuseum Amsterdam, Tivoli, Hi, de Melkweg en Agis.

Over DCIF
Ilse media zette in oktober 2005 het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), Creating capital by innovating media op. Doel van het fonds is het investeren in en stimuleren van startende ondernemers en ondernemingen op het gebied van de digitale creatieve sector. DCIF investeert geld en marketingmiddelen in een onderneming waarvoor aandelen verkregen worden. Partners binnen DCIF zijn, naast ilse media, Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, IDG Nederland en Veronica Holding. Voorbeelden van ondernemingen waar DCIF eerder in investeerde zijn Viddix, Wakoopa, Creative Crowds, Bliin en Wheniswhat.com.


Contactpersoon voor de pers:
Yellow Communications, telefoon 023 – 555 34 24
Marjolein Jonker, [email protected]