DCIF investeert in webtoepassing RealMee

DCIF investeert in webtoepassing RealMee van Yellow Communications

Door: Yellow Communications  03-09-2008

Amsterdam, 3 september 2008 - Het Dutch Creative Industry Fund (DCIF) investeert in de internettoepassing RealMee. Met RealMee kan iedereen binnen één minuut een persoonlijke website aanmaken, die via zoekmachines bij de topresultaten vermeld staat. Het wordt steeds belangrijker en interessanter voor mensen om zich online te presenteren zoals zij dat willen. DCIF ziet mede hierdoor in RealMee een interessante toepassing met veel potentieel.

RealMee is geen sociaal netwerk, maar een internationale dienst die gebruikers in staat stelt hun online identiteit te beheren en te gebruiken op het web. Ronald Carpentier van RealMee: “Onze dienst onderscheidt zich omdat het puur om de online presentatie van het individu gaat. RealMee richt zich niet op het maken van en communiceren met vrienden binnen de grenzen van de dienst. RealMee gebruikers tonen op hun persoonlijke site de informatie over zichzelf die zij zelf belangrijk vinden en waarvan ze graag willen dat anderen die zien.” Naast de informatie die ze zelf op hun website invoeren kunnen gebruikers van RealMee bijvoorbeeld ook widgets en RSS-feeds van andere webdiensten gebruiken en tonen en kunnen ze bijvoorbeeld linken naar hun eigen Hyves en LinkedIn profielen.

Guido van Nispen van DCIF: “Achter de toepassing die RealMee biedt, staat een gepassioneerd en goed gekwalificeerd team van ondernemers met een goede skill set om hun droom waar te maken. RealMee is typisch zo’n onderneming waar we vanuit DCIF graag onze schouders onder zetten.” Carpentier is blij met de investering: “Wij geloven dat mensen behoefte hebben aan een eenvoudige dienst om zich online te presenteren. En we zijn er trots op dat DCIF onze visie deelt. Dankzij de investering zijn wij in staat RealMee bij een grote groep mensen onder de aandacht te brengen en hun de kans te bieden hun online leven te vergemakkelijken.”

Op korte termijn zullen aanvullende diensten worden geïntroduceerd, waaronder een persoonlijk webadres, één gebruikersnaam en wachtwoord voor meerdere webdiensten middels OpenID en de mogelijkheid om persoonlijke informatie die is opgeslagen bij RealMee automatisch te gebruiken bij andere webdiensten. Daarnaast zullen gebruikers suggesties gaan ontvangen voor andere webdiensten die hun online leven leuker en makkelijker kunnen maken zoals een weblog, back-up diensten of het delen van foto’s.

Over DCIF
Ilse Media zette in oktober 2005 het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), Creating capital by innovating media op. Doel van het fonds is het investeren in en stimuleren van startende ondernemers en ondernemingen op het gebied van de digitale creatieve sector. DCIF investeert geld in een onderneming waarvoor aandelen verkregen worden. Partners binnen DCIF zijn, naast ilse media, de Telegraaf, IDG Nederland en de Veronica Holding. Voorbeelden van ondernemingen waar DCIF recent in investeerde zijn CreativeCrowds, Wakoopa en VIDDIX. Meer informatie op: www.dcif.nl.

Over RealMee
RealMee is een internationale dienst die vanuit Amsterdam opereert. De dienst stelt gebruikers in staat om hun online identiteit te beheren en te gebruiken op het web. Op dit moment kunnen gebruikers van de dienst in één minuut een persoonlijke website aanmaken. Wanneer via zoekmachines gezocht wordt naar deze mensen, zal een link naar hun website bij de topresultaten vermeld staan. Op deze manier hebben RealMee gebruikers meer controle over hoe zij online gevonden worden. RealMee, It’s You on the Web!. Voor meer informatie: www.realmee.nl.

Voor persvragen
Yellow Communications, Natasja la Lau, telefoon 023 – 555 34 24
of e-mail [email protected]