DCIF verwelkomt Veronica Holding als nieuwe partner

DCIF verwelkomt Veronica Holding als nieuwe partner van Yellow Communications

Door: Yellow Communications  18-02-2008

Amsterdam, 18 februari 2008 - Veronica Holding is de nieuwe partner van het Dutch Creative Industry Fund (DCIF). Dit investerings- en stimuleringsfonds richt zich op nationale startende ondernemers die actief zijn in de digitale creatieve sector in Nederland. Veronica vult de andere partners aan door haar jarenlange ervaring op het gebied van muziek, radio en TV. Veronica investeert € 200.000,- in DCIF. Deze stap sluit aan bij toekomstvisie van Veronica, waarin het mediabedrijf zich meer gaat toeleggen op de ontwikkeling van jong talent en nieuwe business op het gebied van radio, TV, internet en nieuwe media.

Ilse media startte in oktober 2005 met het 'Dutch Creative Industry Fund, Creating Capital by Innovating Media'. Andere partners zijn Telegraaf Media Nederland en IDG Nederland. De organisaties zijn blij met de komst van Veronica.

“Pionieren en grenzen verkennen, zit sinds het einde van de jaren zestig in de wortels van het merk Veronica. Ik ben verheugd dat Veronica nu ook digitale zuurstof in de industrie gaat pompen. Dit betekent veel voor het jonge creatieve talent waar dit land het de komende decennia van moet hebben,” aldus Joris van Heukekom, CEO van ilse media.

Volgens adjunct directeur van IDG Nederland, Rob Koghee past het mediabedrijf goed bij het fonds: “Veronica staat van oudsher bekend als jong, dynamisch, onconventioneel en vooruitstrevend. Kenmerken die niet alleen naadloos aansluiten op de doelstellingen van het DCIF, maar ook op de internetdoelstellingen van IDG Nederland. De missie van IDG wereldwijd is immers de ‘webcentric’ strategie versneld door te voeren binnen al haar werkmaatschappijen die in 85 landen actief zijn. Veronica vormt daarop binnen het DCIF als A-merk een prima aanvulling.”

Ook Frank van Bruggen, Uitgever Web & Mobile van Telegraaf Media Nederland, ziet de toekomst met Veronica als partner positief: “De toetreding van Veronica sluit perfect aan bij de doelstellingen van het DCIF. Met deze nieuwe partner - bekend om zijn jonge, dynamische en baanbrekende aanpak - kunnen we als DCIF nog meer waarde toevoegen aan de groei van jonge, creatieve, veelbelovende ondernemingen.”
Guido van Nispen, algemeen directeur Veronica voegt toe: “Veronica kijkt er naar uit een actieve rol te spelen binnen het DCIF nu het stimuleren van jong talent een fundamenteel onderdeel is van onze missie. Op deze manier kunnen we nog meer talent een kans geven in de digitale creatieve sector.”

Over DCIF
Ilse media zette in oktober 2005 het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), Creating capital by innovating media op. Doel van het fonds is het investeren in en stimuleren van startende ondernemers en ondernemingen op het gebied van de digitale creatieve sector. DCIF investeert geld in een onderneming waarvoor aandelen verkregen worden. Partners binnen DCIF zijn, naast ilse media, Telegraaf Media Nederland en IDG Nederland. DCIF investeerde onder ander in Wakoopa en Bliin. Meer informatie op: www.dcif.nl.

Over Veronica
Bij Veronica staat ontwikkeling van jong talent en nieuwe business modellen, op het gebied van radio, TV, internet en nieuwe media, centraal. Dit krijgt vorm in verschillende activiteiten: Veronica Story, waar de geschiedenis van Veronica wordt bijgehouden; Veronica Filmschool, waar amateur-videomakers hun vaardigheden kunnen verbeteren; Veronica Radioschool, waar Veronica elk jaar 24 enthousiaste radiomakers opleidt; V-Radio, het radiostation van de Veronica Radioschool; KINK FM, het radiostation met de betere popmuziek, 24 uur per dag, 7 dagen per week via kabel, Internet en iTunes en Veronica Medialab dat nauwgezet de ontwikkelingen op de mediamarkt volgt, zelf activiteiten in nieuwe media gaat ontwikkelen en zal investeren in Nederlandse startende ondernemingen in nieuwe media. De verschillende onderdelen hebben hun eigen rol, maar zorgen ook samen voor een sterke basis voor de ontwikkeling van jong talent en business initiatieven in nieuwe media. Dit allemaal met het vooruitstrevende en uitdagende pionierskarakter waar Veronica altijd voor heeft gestaan en nog altijd voor staat. Meer informatie op: www.verenigingveronica.nl.

Contactpersoon voor de pers:
Yellow Communications, telefoon 023 – 555 34 24
Karin van Geelen, [email protected]