Nieuwe opleiding Klantgerichtheid van ForceFive en Management in Motion helpt interne (IT-) afdeling

Door: Yellow Communications  18-08-2008

Amstelveen, 18 augustus 2008 – ForceFive, een advies- en interim-managementorganisatie die IT-afdelingen helpt klantgerichter te opereren, en Management in Motion, specialist op het gebied van training & coaching, interim management en participaties, introduceren gezamenlijk de opleiding ‘Klantgerichtheid voor interne (IT-) dienstverleners’. De opleiding ondersteunt IT-afdelingen en andere interne dienstverleners bij de omslag naar een klantgerichte manier van werken, het professionaliseren van de interne klantrelaties en het verbeteren van de interne klanttevredenheid. Binnen de samenwerking met Management in Motion levert ForceFive de inhoudelijke kennis van het verbeteren van klant- en servicegerichte diensten, gedrag en bewustzijn binnen organisaties. De trainers en coaches van Management in Motion staan garant voor een professionele invulling en uitvoering van de opleiding.
De opleiding richt zich op management en medewerkers die interne klanten ‘bedienen’, waaronder relatie- en customer servicemanagers en helpdeskmedewerkers. Deelnemers worden getraind en persoonlijk gecoacht op klantgericht gedrag en op communicatieve en commerciële vaardigheden. Daarnaast wordt ruim aandacht besteed aan inhoudelijke kennis en ‘awareness’ op het gebied van klantgerichtheid.

De opleiding is volledig gebaseerd op de specifieke uitdagingen en rollen binnen interne (IT-) serviceorganisaties en is bovendien een maatwerkoplossing, die geheel wordt afgestemd op de specifieke behoeften binnen een organisatie.

Steeds hogere eisen
Interne klanten verwachten ook van hun interne dienstverleners een klantgerichte benadering, professioneel advies en goede service, net zoals ze dat gewend zijn van externe leveranciers. Bij IT-afdelingen, maar ook bij andere interne, serviceverlenende afdelingen, werken vaak vooral technische dan wel procesgerichte mensen die beperkte ervaring hebben met klant- en servicegericht opereren.
ForceFive is gespecialiseerd in het helpen van interne (IT-) afdelingen om klantgerichter te opereren en levert daartoe een breed scala aan diensten en producten. De opleiding ‘Klantgerichtheid voor interne (IT-) dienstverleners’ vormt een belangrijke aanvulling op het aanbod van ForceFive.
Geke Rosier, partner van ForceFive: "De invulling van relatiemanagement is sterk afhankelijk van personen met de juiste houding en de juiste vaardigheden. Deze opleiding past naadloos binnen onze totaalaanpak die zich richt op de omslag naar klantgerichte diensten, mensen en communicatie. Al deze elementen hebben als doel de klanttevredenheid te vergroten.”

Bart Coldenhoff, associate partner Training en Coaching van Management in Motion: “Ons beleid is erop gericht om trainingen te ontwikkelen en te verzorgen waarvan wij in onze dagelijkse praktijk vaststellen dat daar een grote behoefte aan is en waarin nog in onvoldoende mate wordt voorzien. Met de opleiding ‘Klantgerichtheid voor interne (IT-) dienstverleners’ leveren wij een belangrijke bijdrage aan de professionalisering van interne dienstverleners en daarmee aan de ontwikkeling van organisaties als geheel.”
De training beslaat gemiddeld twee dagen en wordt voorafgegaan door persoonlijke interviews met de deelnemers om de inhoud optimaal af te kunnen stemmen op de specifieke behoeften. Na de training volgt een aantal coachinggesprekken om de deelnemers te helpen de vertaalslag te maken naar hun dagelijkse praktijk.

Over Management in Motion
Vanuit een passie voor groei en ontwikkeling levert Management in Motion management services die ondernemingen, instellingen en managers in staat stellen het maximale uit hun potentieel te halen. De management services bestaan uit interim management, training & coaching en participaties.
De trainers/coaches van Management in Motion hebben hun ervaring opgedaan bij een scala van middelgrote tot zeer grote bedrijven zoals KPN, ABN AMRO, Versatel, Sara Lee, Fortis, Masterfood, Kadaster, Casema, Nutricia, Philips, Connexxion, Maersk, Sanyo en diverse gemeenten, provincies en waterschappen. Meer informatie: www.management-in-motion.nl.

Over ForceFive
ForceFive is een advies- en interim-managementorganisatie die IT-afdelingen helpt klantgerichter te opereren. ForceFive levert daartoe een breed scala aan diensten en producten op het gebied van positionering, product- en serviceportfolio, kostentransparantie, relatie- en servicemanagement en communicatie. Organisaties zoals ABN Amro, Nationale Nederlanden, ING, KPN en Zwitserleven maken gebruik van de diensten van ForceFive. Meer informatie: www.forcefive.nl.

Voor meer persinformatie:
Karin van Geelen, Yellow Communications, telefoon 023 555 34 24, mobiel 06 – 250 80 355 of e-mail [email protected]