Tweede investering een feit voor Wakoopa

Tweede investering een feit voor Wakoopa van Yellow Communications

Door: Yellow Communications  11-06-2008

Online sociaal netwerk voor software- en games-gebruik krijgt steun in groei

Amsterdam, 2 juni 2008 - Wakoopa krijgt extra groeikapitaal van Big Bang Ventures en HENQ Invest. Deze gezamenlijke investering zal gebruikt worden voor de verdere ontwikkeling van het succesvolle bedrijf. “Wakoopa sluit perfect aan op onze missie; het ondersteunen van intelligente en gedreven ondernemers in de ICT sector. Wij zien voor Wakoopa een grote rol weggelegd in de convergentie van een online sociaal netwerk en slimme aanbevelingen over software- en games-gebruik”, aldus Barend van den Brande van het Belgische Big Bang Ventures. Begin 2007 ontving Wakoopa een eerste investering van het Dutch Creative Industry Fund (DCIF) om daadwerkelijk op te starten.

Volgende stap
Sinds de livegang van Wakoopa is het aantal gebruikers gegroeid naar 30.000 gebruikers. De jonge onderneming is nu toe aan een volgende stap. Wakoopa oprichters Wouter Broekhof en Robert Gaal zijn erg blij met de nieuwe investering. Gaal: “Met een jaar ervaring achter de rug weten we nu exact waar onze focus ligt als het aankomt op toekomstige functionaliteit en expansie. Met deze financiële ruimte zullen we vooral meer talentvolle mensen aantrekken voor ons team en op zoek gaan naar internationale partners. Deze twee nieuwe investeerders kun je het beste beschrijven als ervaren professionals die zich gedragen als jonge honden. Dat past enorm bij ons.”

Over Wakoopa
Wakoopa is een sociaal georiënteerde internetdienst, waar het gebruik van software en games kan worden bijgehouden en waar gebruikers ervaringen over software en games kunnen uitwisselen. Zo ontstaan er als het ware “kijkcijfers” of gebruiksgegevens voor software applicaties en games. De bezoekers en leden van de site hebben inzicht in welke software en games er populair is in hun kennissenkring en daarbuiten. Ook ontvangen ze suggesties over nieuwe applicaties die ze zou kunnen gebruiken en worden er reviews geplaatst van de verschillende pakketten. Wakoopa, software en games community telt nu meer dan 30.000 leden en maandelijks ongeveer een miljoen bezoeken, waardoor ongeveer 250 miljoen uur aan software- en games-gebruik door Wakoopa is geregistreerd. Het Amerikaanse tijdschrift BusinessWeek benoemde eerder Broekhof (23) en Gaal (22) tot “Europe's Top Young Entrepreneurs 2007”. Wakoopa won in april dit jaar de The Next Web award voor Best Start-up. Kijk voor meer informatie op www.wakoopa.com.

Over DCIF
Ilse media zette in oktober 2005 het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), Creating capital by innovating media op. Doel van het fonds is het investeren in en stimuleren van startende ondernemers en ondernemingen op het gebied van de digitale creatieve sector. DCIF investeert geld in een onderneming waarvoor aandelen verkregen worden. Partners binnen DCIF zijn, naast ilse media, de Telegraaf, IDG Nederland en de Veronica Holding. Voorbeelden van ondernemingen waar DCIF eerder in investeerde zijn CreativeCrowds en Bliin. Meer informatie op: www.dcif.nl

Contactpersoon voor de pers:
Yellow Communications, telefoon 023 – 555 34 24
Natasja la Lau, [email protected]