V-Academy opent haar deuren voor jong crossmediaal talent

V-Academy opent haar deuren voor jong crossmediaal talent van Yellow Communications

Door: Yellow Communications  20-06-2008

Pioniersgeest van Veronica leidt tot nieuw initiatief


Hilversum, 20 juni 2008 – Het medialandschap in Nederland verandert en de grenzen tussen afzonderlijke media vervagen steeds verder. Veronica Holding speelt hierop in met de opening van V-Academy. V-Academy is dé kweekvijver voor jonge, veelbelovende mediatalenten die tijdens een praktische stage opgeleid willen worden tot crossmediale professionals op het gebied van muziek & entertainment. De Veronica Radio- en Filmschool maken ook deel uit van deze nieuwe academy. In september start de eerste groep van tien studenten.

Volgens Astrid Babonnick, directeur van V-Academy is dit crossmediale initiatief een bevestiging van de pioniersgeest van Veronica. “Een van de belangrijkste speerpunten van Veronica was en is nog steeds het scouten en opleiden van jong talent. Met V-Academy staan we aan de vooravond van een nieuw tijdperk in het medialandschap en lopen als verkenners voorop”.

Bekijk ook het videobericht van V-Academy, via http://www.v-academy.nl

Crossmediale formats
Vijf maanden lang stage lopen in combinatie met onderwijs. Een unieke mix; tien jonge mensen tussen de 17 en 27 jaar met interesse, passie en talent voor crossmediale formats. De selectie van de eerste groep studenten is in volle gang. De studenten werken gedurende vijf maanden tijdens hun stage in de praktijk aan het ontwikkelen en produceren van nieuwe crossmediale formats. Deze formats zullen worden uitgezonden via Kink FM, het radiostation met de betere popmuziek, 24 uur per dag, 7 dagen per week via kabel, Internet en iTunes. V-Academy werkt samen met mediaprofessionals uit de praktijk. Babonnick: “V-Academy wordt een echte aanvulling op de bestaande opleidingen, doordat de studenten daadwerkelijk aan de slag gaan met zelf ontwikkelde en geproduceerde formats.”

Meer informatie is beschikbaar op www.v-academy.nl.

Over Veronica
Bij Veronica staat ontwikkeling van jong talent en nieuwe business modellen, op het gebied van radio, TV, internet en nieuwe media, centraal. Dit krijgt vorm in verschillende activiteiten: Veronica Story, waar de geschiedenis van Veronica wordt bijgehouden; V-Academy, de kweekvijver voor jonge, veelbelovende mediatalenten die tijdens een praktische stage opgeleid willen worden tot crossmediale professionals; V-Radio, het webradiostation van V-Academy; Kink FM, het radiostation met de betere popmuziek, 24 uur per dag, 7 dagen per week via kabel, Internet en iTunes en Veronica Medialab dat nauwgezet de ontwikkelingen op de mediamarkt volgt, zelf activiteiten in nieuwe media gaat ontwikkelen en zal investeren in Nederlandse startende ondernemingen in nieuwe media. De verschillende onderdelen hebben hun eigen rol, maar zorgen ook samen voor een sterke basis voor de ontwikkeling van jong talent en business initiatieven in nieuwe media. Dit allemaal met het vooruitstrevende en uitdagende pionierskarakter waar Veronica altijd voor heeft gestaan en nog altijd voor staat. Meer informatie op: www.verenigingveronica.nl.

Voor persvragen
Yellow Communications, Natasja la Lau, telefoon 023 – 555 34 24 of e-mail [email protected]