DE WERELD ACHTER DE WUPPIE: Nederlands bedrijf is grondlegger Wuppie gekte

Door: Interall Group  08-06-2006
Trefwoorden: Communicatie, Marketing, Wuppie

Amsterdam, 7 juni 2006- Promotiebedrijf Interall Group is de drijvende kracht achter de terugkeer van de Wuppie. Afgelopen maand sleepte zij een megaorder voor Albert Heijn in de wacht. Maar liefst 15 miljoen Wuppies, zowel grote als kleine, zijn vanuit China naar Nederland verscheept. De kleine wollige beestjes worden ingezet om de Oranjegekte tot grote hoogte te brengen. Interall heeft de Wuppie zelf in de jaren ’80 ontdekt en is trots op de revival van haar eigen ‘kindje’.

Directeur en mede-eigenaar Karin Stoevenbeld: “30 jaar geleden is de oprichter van Interall Group, Tom Bodt, nu 54 jaar, begonnen met de verkoop van Wuppie. Wat maar weinig mensen weten is dat van oorsprong wuppie staat voor World Unique Promotional Product.
In Amerika kwam Tom destijds het pluizige beestje tegen en zag er meteen potentie in. Op zeker moment gaf Vader Abraham aan op zoek te zijn naar een nieuw item om de hit met de smurfen lied te evenaren, en Tom heeft toen contact gezocht met Vader Abraham. Zo is het Wuppie lied ontstaan en mede hierdoor zijn de Wuppies een groot succes geworden. Vanuit Nederland gingen de Wuppies heel Europa door”.

Heel Nederland aan de Wuppie
Met de order van 15 miljoen Wuppies als WK item bij Albert Heijn, kan Nederland al niet meer om de Wuppie heen. Als je alle kleine Wuppies achter elkaar plakt kom je vanaf Zaandam tot aan de Arc de Triomphe in hartje Parijs. Voor de grote Wuppies zijn er 1.400.000 ogen, antennes en voeten gebruikt. 700.000 grote wuppen staan gelijk aan 4 voetbalvelden. Alle wuppen tezamen wegen 105.000 kilo.
Net als in de jaren ’80 wordt de wuppie nog steeds met de hand geplakt. Daardoor zit niet elk petje en elk handje, oogje etc hetzelfde.
Overal duiken de Wuppies weer op. Bij BNN; win een Wuppie actie; bij de roze kermis in Tilburg roze Wuppies; Skype is geïntroduceerd met Wuppies; de staking van de FNV was met Wuppies; de Uitmarkt in Amsterdam was vergeven van de Wuppies en nu tijdens het WK zal iedereen weer een Wuppie zien (15 miljoen voetballende Wuppies). Dit is dan alleen nog Nederland want Wuppies worden nog steeds geëxporteerd naar 25 landen.


Trefwoorden: Communicatie, Marketing, Wuppie

Contact Interall Group

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share