Unieke webshop net voor de woonbeurs gelanceerd

Unieke webshop net voor de woonbeurs gelanceerd van Lilian's House Webwinkel

Door: Lilian's House Webwinkel  28-09-2008
Trefwoorden: Webshop, Webwinkel, Woonaccessoires

Wat maakt de webshop Lilians House zo uniek?
LiliansHouse.nl (LH) is een uniek concept in de woonwereld. Bedacht en ontwikkeld door Lilian Kraaij, een nieuw en fris gezicht in de Home & Garden branche.

Tijdens mijn zoektocht op het internet naar leuke websites voor vrouwen en smaakvolle webwinkels viel mij een aantal dingen op:
Echt gezellig shoppen in veel webwinkels is er niet bij, de meeste zijn heel zakelijk en afstandelijk, niet echt afgestemd op de behoeftes van vrouwen.
Meubels zijn bijna niet te koop via het internet, op een paar design webwinkels na en die hebben dan weer een levertijden tussen de 4 en 10 weken.
Veel van de webwinkels zijn anoniem je weet dus niet met wie je zaken doet.
Een echt onafhankelijk online lifestyle magazine is ver te zoeken, alle lifestyle en wonen websites zitten vol met pop-ups, knipperende reclamebanners en schreeuwende reclamefilmpjes die uit zichzelf opstarten. Alle zogenaamde redactionele artikelen op deze sites zijn ook nog eens voor 80% gesponsord!

Dit alles irriteerde me en ik dacht “Dat moet anders kunnen.”
Schrijven vind ik leuk en wonen is mijn passie. Dus waarom geen combinatie van die twee? Een gezellige webwinkel gecombineerd met een onafhankelijk woon- en lifestyle magazine voor vrouwen tussen de 25 en 55 jaar met rubrieken als bijv. Binnen kijken bij, De verbouwing van en Lilian over de woonbladen, de laatste woontrends, workshops, favoriete winkels en een woonhoroscoop.

Na duidelijke afspraken te hebben gemaakt met mijn leveranciers kunnen alle artikelen in de webshop binnen 3 dagen door heel Nederland geleverd worden en men kan pinnen aan de deur. Op dit moment heb ik ruim 1000 producten in mijn assortiment. Mijn doel is om binnen nu en 2 jaar de grootste aanbieder te worden in de Home & Garden branche met meer dan 10.000 producten. Tevens ben ik lid van Thuiswinkel.org, de branchevereniging die belangen van bedrijven behartigt die producten verkopen aan consumenten via internet.







De rubrieken in het online magazine:

Binnenkijken bij: Deze rubriek, blijkt uit een marktonderzoek van VT Wonen, is voor 40% van de lezers van VT Wonen de enige reden waarom ze het blad kopen! Ze zien graag veel accessoires en meubels in een woonomgeving, om zo hun aankoopbeslissing te kunnen bepalen. LH kijkt wekelijks rond in stijlvolle interieurs, gefotografeerd door Lilian persoonlijk en gekoppeld aan producten uit de webshop, waardoor de lezer dezelfde sfeer thuis kan creëren.

Lilians Avonturen: Lilian doet verslag van haar belevenissen op alle woonvakbeurzen in Europa, ze spot als eerste nieuwe trends en geeft haar onbevangen mening. “Vanochtend gezien op de beurs in Milaan, vanavond op de website!” Ook gaat ze alle consumentenbeurzen in Nederland af, van de Miljonairs Fair tot de Huishoudbeurs, opzoek naar de leukste producten en het laatste nieuws.

Trends gespot, Agenda en Hotspots en Workshops:
Vrouwen in de doelgroep willen nieuws en informatie, zijn ondernemend en leergierig. Deze rubrieken zijn elke dag up tot date en geeft precies dat wat ze willen.

Spelletjes: Onderzoek heeft aangetoond dat 70% van de vrouwen tussen 12 en 2 uur s’middags op het internet surfen. Ze zijn opzoek naar ontspanning en entertainment.
Lilians House voorziet in deze behoefte.

Lilians “Eigen” House:
In de webshop zal ook deze rubriek te vinden zijn. Lilians karakteristieke Zaanse woonhuis zal door de producenten elk half jaar worden aangekleed met hun eigen exclusieve producten. Hiervan komt een filmpje op de site met uitleg van Lilian en een styliste. Uit onderzoek blijkt dat de consument meerdere artikelen aanschaft als de producten gezamenlijk worden getoond.

Lilians House en maatschappelijke verantwoordelijkheid:
5% van de winst zal worden gedoneerd aan het Prinses Beatrix Fonds voor kinderen met spierziektes.

Kernwaarden van Lilians House:
Authentiek, stijlvol, onderscheidend, betrouwbaar, kwaliteit.
Lilians House wordt uitsluitend gelieerd aan merken die aan deze kernwaarden voldoen.
Het beleid van Lilians House is er op gericht om een hoogwaardig en bereikbaar A merk te zijn en te blijven. De voor Nederland unieke woonwebshop heeft meer dan 1000 exclusieve meubels en accessoires die met de hoogst mogelijke service binnen 3 dagen gratis thuis afgeleverd kunnen worden.

Trefwoorden: Webshop, Webwinkel, Woonaccessoires, Woonbeurs, Woonmagazine