ELQ biedt tussenpersonen de sleutel naar succesvolle verkoop

ELQ biedt tussenpersonen de sleutel naar succesvolle verkoop van Elq Hypotheken

Door: Elq Hypotheken  24-08-2006

Zwanenburg, 21 augustus 2006 - Op 21 augustus heeft ELQ Hypotheken een nieuwe mailingcampagne gelanceerd gericht op tussenpersonen. Met het thema ‘sleutel naar succesvolle verkoop’ is een map verzonden met professioneel opgemaakte verkoopadvertenties. Door een passend thema en formaat te kiezen, kunnen tussenpersonen daarmee eenvoudig een advertentiecampagne op eigen bedrijfsnaam samenstellen.

Direct resultaat in de testfase
Om te testen of de advertenties werkelijk resultaat opleveren, heeft één van de met ELQ samenwerkende intermediairs in juni en juli advertenties in het blad METRO geplaatst. Deze leverden vrijwel direct kwalitatief hoogwaardige leads, concrete afspraken en een stijging van het aantal website bezoekers op. Bert van Daalen, Marketing Manager bij ELQ Hypotheken: “Deze intermediair besloot vaker en groter te adverteren. De test gaf ons het bewijs dat we met vooraf opgemaakte advertenties werkelijk meerwaarde bieden bij het werven van klanten.”

Eerste stap van uitgebreide verkoopondersteuning
Dat die uitspraak lijkt te kloppen, bewijst het feit dat binnen enkele dagen na de verzending van de mailing in de testfase al meerdere intermediairs een bestelling plaatsten. Bert van Daalen: “Dat gaat heel eenvoudig. Men hoeft alleen aan te kruisen welke advertentie men wil plaatsen, in zwart/wit of kleur, het bedrijfslogo op te sturen en het formulier te faxen. Wij regelen dan de opmaak. Op dezelfde manier willen we tussenpersonen binnenkort ook andere vormen van marketingondersteuning aanbieden. Daar blijkt grote behoefte aan, want hoewel we sterke producten aanbieden, blijft het voor veel tussenpersonen moeilijk de tijd en kennis te vinden om ze daadwerkelijk te vermarkten. Daar helpen we ze dan ook graag bij. “

Over ELQ Hypotheken
ELQ Hypotheken is de eerste gespecialiseerde hypotheekverstrekker in Nederland, die zich uitsluitend richt op mensen met bijzondere kredietsituaties of een variabel inkomen. ELQ onderscheidt zich door een uitgekiend acceptatiebeleid voor de gespecialiseerde markt. Het hypothekenaanbod is namelijk afgestemd op aanvragers met een BKR-codering, met een tijdelijk arbeidscontract of met meerdere inkomensbronnen en op startende ondernemers, zelfstandigen, freelancers, uitzendkrachten en seizoenwerkers. Vanuit Zwanenburg zetten ruim 80 medewerkers zich in om voor deze doelgroepen een passende hypotheek te regelen. In 2006 won het bedrijf de titel ’Hypotheekproduct van het Jaar’. ELQ verstrekt haar producten uitsluitend via tussenpersonen en inkoopcombinaties.