ELQ Hypotheken helpt tussenpersonen met hun marketing

ELQ Hypotheken helpt tussenpersonen met hun marketing van Elq Hypotheken

Door: Elq Hypotheken  25-10-2006

Zwanenburg, 25 oktober 2006 - Financiële producten worden steeds complexer. Hoe leg je dit nog in eenvoudige taal uit aan de consument? Daarnaast weten veel mensen, bijvoorbeeld met een onregelmatig inkomen of een BKR-codering - het niche segment van ELQ Hypotheken - de weg naar de tussenpersoon niet vanzelfsprekend te vinden. ELQ helpt daarom de bij het bedrijf aangesloten tussenpersonen met professioneel opgemaakte advertenties. Daarmee blijkt het bedrijf in een grote behoefte te voorzien, want sinds de introductie op 7 augustus zijn al 170 advertenties opgemaakt.

Advertenties op maat voor tussenpersonen
Bert van Daalen, Marketing Manager bij ELQ Hypotheken: “ELQ biedt hypotheken aan mensen die bij andere geldverstrekkers vaak een dichte deur vinden. Denk daarbij aan mensen met een BKR-codering of mensen met onregelmatige inkomsten, zoals startende ondernemers. Daarmee zijn we zeer succesvol, maar tussenpersonen vinden het lastig deze doelgroep te bereiken. Er is daardoor grote behoefte aan ondersteuning op het marketingvlak. Omdat wij exclusief via tussenpersonen werken, en als partner de markt willen bewerken, hebben wij een professionele advertentietool laten ontwikkelen om hen daarbij te helpen. Tussenpersonen kunnen nu eenvoudig een advertentiecampagne op eigen bedrijfsnaam samenstellen door een kant en klare advertentie in het juiste formaat en voor de juiste doelgroep te kiezen.”

Succes bij tussenpersonen
Om te testen of de advertenties werkelijk resultaat opleveren, heeft één van de met ELQ samenwerkende intermediairs in juni en juli 2006 advertenties in het blad METRO geplaatst. Deze leverden vrijwel direct kwalitatief hoogwaardige leads (met een conversie op de respons van 70%), concrete afspraken en een verdubbeling van het aantal website bezoekers op. Voldoende reden om de advertenties bij een eerste batch tussenpersonen en inkoopcombinaties waarmee ELQ intensief samenwerkt aan te bieden. Hieruit volgde een directe respons van 8%. Daarna volgde een tweede batch naar de resterende tussenpersonen en inkoopcombinaties, met een directe respons van 3,5%. Na twee maanden is het aantal aanvragen al gestegen naar 170. Daarmee lijkt bewezen dat tussenpersonen een helpende hand bij hun marketingactiviteiten weten te waarderen.

Over ELQ Hypotheken
ELQ Hypotheken is de eerste gespecialiseerde hypotheekverstrekker in Nederland, die zich uitsluitend richt op mensen met bijzondere kredietsituaties of een variabel inkomen. ELQ onderscheidt zich door een uitgekiend acceptatiebeleid voor de gespecialiseerde markt. Het hypothekenaanbod is namelijk afgestemd op aanvragers met een BKR-codering, met een tijdelijk arbeidscontract of met meerdere inkomensbronnen en op startende ondernemers, zelfstandigen, freelancers, uitzendkrachten en seizoenwerkers. Vanuit Zwanenburg zetten ruim 90 medewerkers zich in om voor deze doelgroepen een passende hypotheek te regelen. In 2006 won het bedrijf de titel ’Hypotheekproduct van het Jaar’. ELQ verstrekt haar producten uitsluitend via tussenpersonen en inkoopcombinaties.