Uniserv opgenomen in Magic Quadrant for Data Quality Tools 2009

Uniserv opgenomen in Magic Quadrant for Data Quality Tools 2009 van Uniserv Gmbh - Data Quality Solutions

Door: Uniserv Gmbh - Data Quality Solutions  06-08-2009
Trefwoorden: Saas, Datakwaliteit, Uniserv

Grootste specialist op gebied van data quality-oplossingen in Europa – 40 jaar historie – focus steeds meer op SaaS

Pforzheim, 6 augustus 2009 – Uniserv is opgenomen in het Magic Quadrant for Data Quality Tools 2009. Deze positionering door marktonderzoeker Gartner is gebaseerd op de volledigheid van de visie van het bedrijf en het vermogen om deze visie uit te voeren. Gartner heeft in totaal 14 leveranciers geëvalueerd voor het Magic Quadrant for Data Quality Tools 2009*.

“Uniserv was een van de eerste bedrijven die heeft gewezen op het belang van de kwaliteit van de klantgegevens en andere zakelijke gegevens en de relevantie voor operationele en strategische beslissingen. Dit belang is ook de basis voor al onze oplossingen,” zegt Roland Pfeiffer, CEO van Uniserv. “Ik zie de positionering van Uniserv in het Magic Quadrant for Data Quality Tools als een erkenning voor onze focus op data quality. We zullen daarom zeker verder gaan op de weg die we hebben gekozen.”

In de veertig jaar sinds de oprichting van het bedrijf heeft Uniserv voordurend de vinger aan de pols gehouden en heeft daardoor trends al in een vroeg stadium gesignaleerd en met deze trends rekening gehouden voor de productontwikkeling. “Data quality, bijvoorbeeld in data-integratietrajecten, master data management of business intelligence, is er alleen maar belangrijker op geworden. Uniserv heeft al talloze projecten op deze gebieden met succes afgerond. Daarnaast is er steeds meer vraag naar services op dit gebied in de vorm van Software-as-a-Service (SaaS). Op basis van best practices werken we aan deze services en verwachten dat onze klanten daar op termijn van zullen profiteren,” zegt Ulrich Sohn, Director of Sales van Uniserv.

In 2008 heeft Uniserv een strategische herstructurering doorgevoerd en het product- en serviceaanbod aanzienlijk uitgebreid, onder andere met tools voor data profiling (gegevensanalyse) en data cleansing (controleren en opschonen van gegevens) tot data quality firewall (data quality direct bij de input) en data quality monitoring.

Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant is een grafische representatie van een markt op een bepaald moment en voor een specifieke periode. Het geeft Gartner’s analyse weer van hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar staan, op basis van criteria voor de desbetreffende markt zoals door Gartner gedefinieerd. Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan, aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen die in het ‘Leaders’ kwadrant staan. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als research tool, en niet als een specifieke leidraad voor actie. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel. Het copyright van het Magic Quadrant berust bij Gartner en wordt met toestemming gebruikt.

* Gartner ‘Magic Quadrant for Data Quality Tools’ door Ted Friedman en Andreas Bitterer, 9 juni 2009.

Over Uniserv
Uniserv GmbH is de grootste specialist op het gebied van Data Quality Solutions in Europa en levert internationaal inzetbare software en services voor de kwaliteitsbewaking van klantgegevens bij Business Intelligence, CRM, Data Warehousing, eBusiness en Direct en Database Marketing. Met duizenden installaties wereldwijd ondersteunt Uniserv honderden klanten bij het optimaliseren van de Single View of Customer in hun klantendatabase.

Uniserv, opgericht in 1969, telt ruim 110 medewerkers. Vanuit het hoofdkantoor in Pforzheim en de vestiging in Parijs bedienen zij gerenommeerde klanten uit uiteenlopende branches, zoals ADAC, Allianz, BMW, Bertelsmann, Commerzbank, DBV Winterthur, Deutsche Bank, Deutsche Börse Group, France Telecom, Greenpeace, GEZ, Heineken, Johnson & Johnson, Nestlé, Otto, Payback, PSA Peugeot Citroën, T-Mobile, Time Life en Union Investment. Voor meer informatie: www.uniserv.com/nl.

The Communication Force
Caroline Breure
Tel. +31 (0)23 - 5656850
[email protected]  

Trefwoorden: Datakwaliteit, Saas, Uniserv

Contact Uniserv Gmbh - Data Quality Solutions

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share