Promotieplein.nl de gratis communicatiewinkel voor bloemisten

Promotieplein.nl de gratis communicatiewinkel voor bloemisten van De Communicatiewinkel By Revenew

Door: De Communicatiewinkel By Revenew  07-11-2007
Trefwoorden: Communicatie, Marketing, Promotie

Themapakketten
Met Promotieplein.nl kunnen bloemisten zelf advertenties, posters, digitale nieuwsbrieven, displaymateriaal en flyers samenstellen met een professionele uitstraling. Het promotiemateriaal heeft een basis lay-out met diverse professionele fotoâs en kan geheel worden afgestemd op de eigen huisstijl en acties van de bloemist. Er zijn 9 themapakketten samengesteld rondom commercieel gunstige momenten, zoals de 4 seizoenen, secretaressedag, moederdag, examen, kerst en Valentijnsdag. Het fotomateriaal is afgestemd op kansrijke consumentengroepen, met name jong professionals en jonge gezinnen. Het promotiemateriaal sluit aan op de landelijke campagne âGek op bloemenâ van Bloemenbureau Holland. Met het promotiemateriaal kan de bloemist inhaken op de landelijke campagne, en er tegelijkertijd een persoonlijk tintje aan geven.

Gebruiksgemak
Promotieplein.nl werkt eenvoudig. De bloemist logt in op www.promotieplein.nl/
en registreert zich eenmalig. Vervolgens kiest hij een thema waarvoor hij een advertentie, poster, digitale nieuwsbrief of flyer wil maken. Tot slot kiest hij beeld-, kleur- en tekstvarianten die het meeste aanspreken en die passen binnen zijn huisstijl en voegt zijn eigen logo en actietekst toe. Het resultaat is direct te bekijken in een pdf-bestand.

Professioneel communiceren
Natuurlijk moet het promotiemateriaal dan nog naar de klant. Digitale nieuwsbrieven kunnen direct naar klanten worden verstuurd door deze te koppelen aan eigen klantenbestanden. Posters en flyers kunnen via Promotieplein.nl direct naar een drukker (naar keuze) worden gestuurd.

Aan Promotieplein.nl zijn de gegevens van alle Nederlandse bladen gekoppeld, waaronder die van de huis-aan-huisbladen. De bloemist kan zelf een advertentie naar een plaatselijke krant sturen. Door een koppeling van advertentietarieven aan Promotieplein.nl kan de bloemist bovendien uitrekenen wat een advertentie in een bepaald formaat kost. Professioneel communiceren ligt hiermee voor bloemisten binnen handbereik. Behalve op maat gesneden promotiemateriaal bevat www.promotieplein.nl/
ook consumententrends, tips voor comarketing en tips voor samenwerking met collega-detaillisten.

Tuincentra en ambulante bloemenhandelaren kunnen ook gebruik maken van Promotieplein.nl. Een gratis demo-dvd kan worden opgevraagd bij de Infodesk van het HBD. 

Trefwoorden: Communicatie, Communicatiemiddelen, Marketing, Promotie, Promotieplein

Contact De Communicatiewinkel By Revenew

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share