TietoEnator en Microsoft bundelen expertise in Service Design Center

Door: Tietoenator Digital Innovations  29-02-2008
Trefwoorden: Expertise, Microsoft, Digitale Klantcontacten

Betere klantervaringen, tegen lagere kosten
TietoEnator en Microsoft willen samen een nieuwe standaard definiëren wat betreft de klantervaring binnen het digitale, interactieve kanaal en bedrijven kostenefficiënter laten werken.

De geadviseerde toepassingen zijn gebaseerd op Microsofts Information Worker-oplossingen, waaronder Office SharePoint Server 2007 en unified communications vallen. Met deze oplossingen stellen TietoEnators Service Design Centers ondernemingen in staat productiviteit op te bouwen en te verbeteren in hun digitale winkels en loketten. Maar misschien wel het belangrijkst: de Service Design Centers helpen ondernemingen iets op te bouwen dat nu nog zeldzaam is in de virtuele wereld, namelijk klantintimiteit.

Het Service Design Center zorgt verder ook voor praktijkinzicht in Microsoft-technologieën, zowel on-site als door TietoEnators global sourcing centers. De eerste implementaties die gebruik maken van het nieuwe centric service design-model zijn inmiddels bij klanten van TietoEnator gestart.

“De opzet van de Service Design Centers is een mijlpaal in de samenwerking tussen TietoEnator en Microsoft en laat zien hoe organisaties de laatste Microsoft-technologieën kunnen benutten om productiever en beter te werken”, zegt Peter Boit, vice president van Enterprise Partners bij Microsoft.

Pekka Viljakainen, Executive Vice President van TietoEnator, zegt: “De manier waarop nieuwe, digitale bedrijfsconcepten worden ontworpen, verandert fundamenteel. In plaats van een IT-cyclus van drie tot vierentwintig maanden, moeten de meeste bedrijven in staat zijn elke maand, en soms elke week, nieuwe diensten te presenteren. Technologische ontwikkeling is niet langer de stuwende kracht achter verandering, maar klantgedrag is dat wel. TietoEnator heeft veel kennis en ervaring in sectoren met een hoge ´informatie-dichtheid´ zoals de telecommunicatie, banken, nutsbedrijven en de gezondheidszorg. Door het combineren van TietoEnators en Microsofts kennis en middelen, kunnen we de ontwikkeling van nieuwe serviceconcepten voor ondernemende klanten versnellen.”

Over Microsoft en Microsoft EMEA
Microsoft is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software, diensten en internettechnologie voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en op welk toestel. Microsoft opereert sinds 1982 in EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika). In deze regio zijn er meer dan 16.000 mensen werkzaam in 64 dochterondernemingen, welke producten en services leveren in meer dan 139 landen ter wereld.

Over TietoEnator
TietoEnator is een van de grootste aanbieders van IT-diensten in Europa. TietoEnator Digital Innovations (DI) is expert op het gebied van serviceverlenings- en verkoopprocessen van grote ondernemingen. TietoEnator DI verzorgt de optimale inrichting van contactcenters, crm en selfservice en stroomlijnt die met de achterliggende bedrijfsprocessen. Diensten omvatten advies en ontwikkeling; implementatie; beheer; en ondersteuning van klantcontactoplossingen. Tot de klanten van TietoEnator DI Nederland behoren grote financiële instellingen, telecomaanbieders, energiemaatschappijen en overheidsinstellingen.

De Nederlandse vestiging is in 1993 opgericht en gevestigd in Amersfoort. Het hoofdkantoor van TietoEnator bevindt zich in Finland. Hier bevindt zich ook het pan-Europese expertisecentrum, waar
TietoEnator DI haar kennis en ervaring op het gebied van contactcenters, crm en selfservice bundelt. Het bedrijf telt wereldwijd 16.000 medewerkers en behaalde in 2007 een netto omzet van ruim 1,7 miljard euro. Meer informatie is te vinden op www.tietoenator.nl.

Voor meer informatie:

TietoEnator Digital Innovations
Bjorn de Hoon
t: (033) 453 62 00

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39



Trefwoorden: Digitale Klantcontacten, Expertise, Microsoft, Service Design Center, Tietoenator,

Contact Tietoenator Digital Innovations

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share