Klantgericht schrijven: schrijftips voor heldere communicatie

Klantgericht schrijven: schrijftips voor heldere communicatie van Komma Communicatie

Door: Komma Communicatie  16-11-2007

Voor één van de financiële opdrachtgevers van Capital Language Services – bureau voor taal- en communicatietrainingen - heeft Komm’A een Schrijfwijzer samengesteld die alle medewerkers gebruiken om eigentijds en klantgericht te communiceren.
Yvonne Stadt, directeur CLS: “ De uitvoering van de opdracht is op uiterst professionele wijze gedaan: to-the-point, helder en duidelijk en binnen de gestelde tijd. Ik kan de samenwerking met Komm'A van harte aanbevelen!”

De Schrijfwijzer is een handzaam A5-boekje van 20 pagina’s met de ‘basis-basistips’ voor helder en klantgericht schrijven. Het is bedoeld als een korte leidraad die medewerkers snel kunnen raadplegen in hun dagelijkse werk. Actief schrijven, heldere structuur, eigentijds woordgebruik, lastige woordkwesties, de belangrijkste leestekens: allemaal zaken die aan de orde komen. Bovendien geeft het boekje richtlijnen voor het schrijven van brieven, e-mails en verslagen.

Via Capital Language Services verzorgt Komm’A begin 2008 de workshops om de Schrijfwijzer bij meer dan 100 medewerkers van de instelling te introduceren.