De Budelse ‘Best of Show’ bij Xerox PIXI Awards

De Budelse ‘Best of Show’ bij Xerox PIXI Awards van Xerox (nederland)

Door: Xerox (nederland)  03-11-2008
Trefwoorden: Xerox, Igen3, Freeflow

Breukelen, 3 november 2008 - Het Nederlandse grafimediabedrijf De Budelse b.v. demonstreerde dat je wel degelijk een boek aan zijn omslag kunt beoordelen. Het pakketje ‘Sjakie kinderboek en muziek’ kwam als beste deelnemer uit de bus bij Xerox’ jaarlijkse internationale digitale Printing Innovation with Xerox Imaging (PIXI) Awards. Daarmee doet De Budelse recht aan Xerox’ New Business of Printing strategie.

De winnende inzending bevat een kinderboek en een daarbij behorende muziek-CD in een cadeauverpakking. Daarbij levert De Budelse een te personaliseren displaydoos voor op de toonbank van winkeliers. De opdrachtgever is uitgeverij 11 - 12 - 13 welke een onderdeel is van het multimediale bureau Poppovisual.

De oplossing die De Budelse heeft ontwikkeld is er één met een win-win situatie voor alle partijen. Gunstig voor de uitgever die alleen het aantal kinderboeken, muziek CD’s in een cadeauverpakking en toonbankdozen hoeft te bestellen bij De Budelse en daarna de productie en logistieke afhandeling overlaat aan De Budelse. Gunstig voor de winkelier die de displaydoos als promotiemateriaal van het artikel naar hun winkel kan aanpassen met eigen gegevens. Mooi voor de consument die kindermuziek op CD passend bij het boek als een apart cadeau kan kopen in dezelfde winkel. Omdat het product logistiek in een nieuwe formule is gegoten en door De Budelse wordt verzorgd (de winkelier ontvangt het als compleet opgezet pakket inclusief boeken en envelop in de toonbankdoos) wordt de uitgever ontzorgd.

“Door het gebruik van de digitale printtechnologie van Xerox, die perfect past bij dit logistieke bedrijfsmodel, zijn wij in staat de uitgever meer zekerheid te bieden over het aantal te printen exemplaren, in plaats van te printen met ingeschatte hoeveelheden”, zegt Harry Mennen, account manager van De Budelse. “Wij kunnen een minimumorder van kinderboeken Sjakie in een toonbankdoosverpakking leveren. E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van wat de winkelier en onze opdrachtgever wil. Een mooie stap in de richting van producties zonder voorraad te houden die op termijn niet wordt verkocht. En door het gebruik van een oplossing met variabele data om de displaydozen op winkeliersniveau aan te passen, verkopen deze artikelen in feite zichzelf. ”

De inzending van De Budelse is geprint op een Xerox iGen3 Digital Production Pers met FreeFlow® Print Server en XMPie® variabele data software. Naast ‘Best of Show’ kreeg De Budelse ook de eerste plaats in de categorie ‘nieuwe bedrijfstoepassingen’ voor haar project van gepersonaliseerde kauwgomverpakkingen. Via een website (o.a. www.personalgifts.nl wordt de consument in staat gesteld gepersonaliseerde kauwgomverpakkingen te bestellen, die met een eigen tekst en foto ook direct toegestuurd kan worden. De Budelse is lid van het Xerox Premier Partner programma, een internationaal netwerk van vooraanstaande aanbieders van digitale printservices met bijna 800 leden in 48 landen. Vorig jaar viel De Budelse ook al in de prijzen met twee derde prijzen in de categorie books en collaterals, waarmee zij het eerste bedrijf waren dat twee awards tegelijk wonnen.

Het is het zevende jaar dat de PIXI competitie het meest innovatieve en effectieve werk erkent van klanten die printen met digitale systemen van Xerox. De inzendingen voor de awards van dit jaar kwamen van bedrijven uit de hele wereld, zoals Australië, Brazilië, Canada, Hong Kong, Japan, uit heel Europa en Amerika. In totaal ruim 500 inzendingen uit meer dan 100 landen. Elke inzending werd beoordeeld door een panel van internationale experts in de grafische industrie, die letten op innovatie, gebruik van digitale technologie (eventueel in combinatie met offset), business effectiviteit en esthetiek in het algemeen.

“Ik zie altijd graag nieuwe creaties waaruit blijkt dat digitale technologie de wereld van drukwerk heeft veranderd”, zegt Andreas Weber, president van Andreas Weber Global Communications GmbH en 2008 PIXI jurylid. “De inzendingen dit jaar hebben mijn verwachtingen op het gebied van creativiteit, fotokwaliteit en innovatie, overtroffen. De inzendingen hebben echt de lat hoger gelegd qua digitale mogelijkheden.”

Naast de nieuwe bedrijfstoepassingen zijn er eerste, tweede en derde prijzen alsmede eervolle vermeldingen gepresenteerd voor boeken en handleidingen, brochures, direct marketing en transpromo categorieën. Er zijn ook prijzen uitgereikt voor beste in de regio, het meest innovatieve gebruik van Xerox technologie, het beste gebruik van Xerox supplies en, nieuw dit jaar, een categorie voor de meest milieuvriendelijke inzending.

De PIXI awards werden gegeven aan de drukker/printer, het creatieve bureau en de klant, dus erkenning voor iedereen die gewerkt heeft aan de winnende, digitale inzendingen. Het gala diner werd gehouden in het Chicago History Museum om de winnaars te eren voor het uitmuntende en vooruitstrevende werk in the New Business of Printing®. Winnaars deelden meer dan $55.000 aan prijzengeld, inclusief een gepersonaliseerd glazen beeld voor De Budelse.

Een complete lijst met alle PIXI Award winnaars en eervolle vermeldingen staat op www.xerox.com/pixi.

-XXX-


Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com <http://www.xerox.com> .

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

 

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, [email protected]  

Marcommit (voor Xerox)
Yvonne Fisscher of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, [email protected]   


Trefwoorden: Freeflow, Igen3, Pixi Awards, Premier Partner, Xerox, Xmpie,