Repro-service Rijn IJssel overal toegankelijk door web-to-printoplossing van Xerox

Repro-service Rijn IJssel overal toegankelijk door web-to-printoplossing van Xerox van Xerox (nederland)

Door: Xerox (nederland)  31-07-2009
Trefwoorden: Roc, Workflow, Repro

Inrichting workflow levert concrete tijdsbesparing van twee uur per dag

Breukelen, 30 juli 2009 – Regionaal Opleidingscentrum Rijn IJssel heeft haar huisdrukkerij uitgerust met de workflow-oplossingen van Xerox. De workflow van de repro bestaat nu uit vier werkstromen die samenkomen in de Xerox FreeFlow suite. De printopdrachten worden verwerkt door de Nuvera 120 EA, de DocuTech 6180 en een DocuColor 5252. Om de toegang tot de printservices van de repro verder te vereenvoudigen is de web-to-print oplossing Skyline van Xerox-partner e-Print aan de werkprocessen toegevoegd. Naast een analoge werkstroom, een werkstroom per e-mail en een interne remote printing service, kunnen de studenten en de medewerkers van Rijn IJssel hun printopdrachten nu ook via het web – zelfs vanuit huis – aan de repro doorgeven.

Martin Jansen, eerste medewerker post- en reproservice bij Rijn IJssel: “De verbeterde workflow heeft niet alleen geleid tot een enorme efficiencyslag, ook de printmogelijkheden zijn flink uitgebreid. De Xerox machines die we nu hebben, maken het onder meer mogelijk in een handomdraai meerdere boekjes te printen en in één printopdracht kleur en zwart-wit pagina’s te combineren. Met de FreeFlow software kunnen opdrachten worden samengevoegd, printopdrachten worden doorbelast naar al onze 400 kostenplaatsen, en ronden we het proces af met een pakbon. De concrete tijdsbesparing die het werken met deze workflow-oplossing heeft opgeleverd komt op een gemiddelde van twee uur per dag.”

Fred Veenstra, Production Pre-sales analyst bij Xerox: “In de vele jaren dat we nu samenwerken met de repro van Rijn IJssel, installeerden we regelmatig test-printopstellingen, waarmee de repro kon pionieren en duidelijk inzicht kreeg in de vele mogelijkheden van digitaal printen. Hiermee wisten ze de directie te overtuigen voor de aanschaf van innovatieve oplossingen. De repro-service van Rijn IJssel is een benchmark voorbeeld voor andere interne servicebedrijven van gedecentraliseerde ondernemingen. Ze laten hiermee zien dat innovatieve digitale printoplossingen en een gestructueerde workflow niet alleen zijn weggelegd voor grote drukkerijen.”

-xxx-

Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.  

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------
Noot voor de redactie:
Bijgevoegd een foto op hoge resolutie van Martin Jansen, eerste medewerker post- en reproservice bij Rijn IJssel met op de achtergrond de monitoring van de workflow.

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, [email protected]  

Marcommit (voor Xerox)
Ellis Akkermans of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, [email protected]  

Trefwoorden: Freeflow, Huisdrukkerij, Repro, Roc, Skyline, Workflow, Xerox,