Xerox blijft investeren in onderzoek en ontwikkeling

Door: Xerox (nederland)  25-03-2009
Trefwoorden: It, Innovatie, Economie

Breukelen, 25 maart 2009 – Xerox is van mening dat constante investeringen in onderzoek en ontwikkeling bedrijven helpt te overleven in zware economische tijden. De uitvinders van Xerox hebben vorig jaar 609 Amerikaanse patenten toegekend gekregen. Dit is volledig in lijn met het doel van het bedrijf om het aantal patenten jaarlijks met eenderde te verhogen.

Chief Technolgy Officer en President van de Xerox Innovation Group, Sophie Vandebroek geeft aan dat bedrijven de innovatiepijplijn gevuld moeten houden. “Je kunt morgen niet opofferen voor vandaag”, aldus Vandebroek. “Door onze investeringen in innovatie kunnen wij onze leidende rol binnen onze core business behouden. Bovendien creëert innovatie kansen om te groeien in nieuwe markten.”

Belangrijke patenten

- U.S. Patent No. 7,377,971 gaat over energiezuinige solid ink en wordt gebruikt in de Phaser 8860. Deze innovatie helpt bij het verminderen van het energiegebruik.
- U.S. Patent No. 7,413,842 omvat de geavanceerde Emulsion Aggregation (EA) toner technologie die voor gebruik van EA toners in high-end office producten heeft gezorgd. EA toner heeft een hogere afdrukkwaliteit, lager tonerverbruik, minder verspilling van toner en een lager energieverbruik bij zowel de productie als bij het afdrukken. Pagina’s die zijn geprint met EA toner verbruiken tussen de veertig en vijftig procent minder materiaal dan traditionele toner.
- U. S. Patent No. 7,382,993 omvat de methode voor het beheren van consistente afdrukkwaliteit tussen printers die parallel opereren. De technologie verbetert de continuïteit van de tonerafdrukken in het Xerox Nuvera productiesysteem.
- U.S. Patent No 7,370,034, is de basis voor ‘TrueMatch Search and Retrieval’. Hiermee kunnen gebruikers een document scannen, lokaliseren en de corresponderende digitale versie naar een e-mailaccount sturen en deze printen.

Xerox heeft in 2008 29 nieuwe producten geïntroduceerd en heeft het jaar afgesloten met meer dan 230 awards; een stijging van meer dan twintig procent ten opzichte van 2007. Het bedrijf heeft op dit moment meer dan 8900 actieve patenten in Amerika.

Erkenning industrie
In 2008 werd Xerox in meer dan twintig landen erkend door toonaangevende onafhankelijke IT-organisaties. Bekroonde producten variëren van software, scanners, kleurenprinters en multifunctionele systemen - waaronder DocuShare, DocuMate, DocuColor, Phaser en WorkCentre productlijnen - tot high-speed digitale productietechnologie, zoals de Xerox iGen4 digitale kleurenpers en de Xerox Nuvera 100, 120, 144 en 288 digitale productiesystemen.

Bovendien ontving Xerox van BLI, een gerenommeerd onafhankelijk testlab, twee ‘Outstanding Achievement Awards’ voor consistente superieure afdrukkwaliteit in de multifunctionele kleurenprinter (MFP) series en voor innovatieve printdrivers. De multifunctionele printers Phaser3300MFP en Phaser 3635MFP zijn bovendien ook door BLI erkend met ‘Pick of the Year’ awards. Xerox heeft in 2008 in totaal negen ‘Pick’ awards ontvangen voor producten en software-oplossingen.

Xerox is tevens door Gartner, Inc. geplaatst in het leiderskwadrant in het ‘Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide’* rapport en in het ‘Magic Quadrant voor MFP en Printers’** rapport. Daarnaast zijn 33 producten en oplossingen van Xerox bekroond met ‘Editor’s Choice’-awards in het magazine Better Buys for Business, een toonaangevende onafhankelijke autoriteit op het gebied van documentverwerking apparatuur.

-XXX-

* Gartner ‘Magic Quadrants for Managed Print Services Worldwide’ door K. Weilerstein, et al. 25 september, 2008.

** Gartner ‘Magic Quadrant for MFPs and Printers’ door Don Dixon, et al. 9 december, 2008.

The Magic Quadrant is copyrighted 2008 by Gartner, Inc. and is reused with permission. The Magic Quadrant is a graphical representation of a marketplace at and for a specific time period. It depicts Gartner’s analysis of how certain vendors measure against criteria for that marketplace, as defined by Gartner. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in the Magic Quadrant, and does not advise technology users to select only those vendors placed in the “Leaders” quadrant. The Magic Quadrant is intended solely as a research tool, and is not meant to be a specific guide to action. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, [email protected]

Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, [email protected]

Trefwoorden: Economie, Innovatie, It, Xerox