Xerox komt tegemoet aan toegenomen vraag naar business process outsourcing

Xerox komt tegemoet aan toegenomen vraag naar business process outsourcing van Xerox (nederland)

Door: Xerox (nederland)  16-12-2008
Trefwoorden: Xerox, Business Process Outsourcing

Economische situatie stimuleert de groei van document outsourcing services

Breukelen, 16 december 2008 – Met de opening van het vernieuwde Northern European Delivery Centre markeert Xerox een nieuwe stap in het uitbreidingsprogramma voor haar business process services (BPS). Het BPS centrum in Gloucester, Engeland, is naar een groter bedrijfspand verhuisd om aan de groeiende vraag naar en de voortzettende trend in documentdigitalisering en -management te voldoen. Het BPS centrum verwerkt 1,2 miljoen documenten per week en benadrukt daarmee de kracht van Xerox’s robuuste en veilige oplossingen voor document management services.

“Wij bieden complete document outsourcing services voor volledig beheer en management van documentstromen. Hierbij zijn het besparen van kosten en het stroomlijnen en vereenvoudigen van intensieve documentprocessen slechts een aantal factoren waarom bedrijven met ons een partnership aangaan”, aldus Rajiv Agarwala, Directeur Xerox Global Services bij Xerox Nederland. “Momenteel zien we echter een sterk toenemende vraag naar documentoutsourcing dat zeker verband houdt met de gewijzigde economische situatie. Bedrijven zoeken naar flexibele oplossingen in een stagnerende markt en zien dat uitbesteding hen kan helpen om de concurrentiepositie te behouden. In deze situatie is flexibiliteit om de organisatie aan te passen aan de economische omstandigheden één van de belangrijkste voordelen voor bedrijven. Nu de economie de vraag opdrijft zijn wij met onze BPS centra in staat om zeer snel in te spelen op deze groeiende vraag en meer kennis te vergaren over de lokale cultuur, taal en regelgeving van verschillende landen. Iedere dag verwerken en beheren wij al miljoenen documenten voor ’s werelds grootste organisaties.”

“Xerox ontwikkelde wereldwijd een uitgebreide leveringscapaciteit van BPS services. Het bedrijf exploiteert documentmanagement centra in Europa, de VS en Azië om van daar uit hosted content services te verlenen voor eDiscovery, capture, hosting en workflow, met een complete propositie voor factuur- en declaratieverwerking en het openen van accounts”, schreef Forrester research, Inc., in hun April 2008 rapport, “Market Overview: Document Processing Services”. *)

Het Northern European BPS delivery center richt zich op BPS diensten voor organisaties in Engeland, Nederland en Noord-Europa en bedient een breed scala aan wereldwijde klanten, waaronder overheden, enkele van de grootste organisaties ter wereld op het gebied van financiële dienstverlening (inclusief online banken), IT-organisaties, pharmaceutische bedrijven, luchtvaartmaatschappijen, hotelketens en consultancybedrijven.

Het nieuwe BPS centrum completeert de onlangs geopende BPS delivery centra in Canada, Roemenië, Spanje, Singapore en de VS.

De Xerox BPS centra leveren de volgende ondersteunende diensten
• Ondersteunen kritische bedrijfsprocessen als het verwerken van accounts payable, receivables, store card en credit card applicaties.
• Vereenvoudigen processen en reduceren kosten voor bedrijfsprocessen door het gebruik van de juiste technologie of off shore processing.
• Leveren verbeterde beveiliging door risk management en disaster recovery procedures als meervoudige kopieën van bedrijfskritische documenten die in verschillende data centers zijn opgeslagen.
• Verbeteren snelheid en toegankelijkheid van documenten.
• Vergroten de productiviteit van workflow management door bestanden en metadata direct in de workflow en document management systemen van klanten te laden.


*) April 29th, 2008 Market Overview: Document Processing Services by Craig Le Clair, Forrester Research, Inc.

-XXX-

Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com http://www.xerox.com .

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Bijgesloten een foto op hoge resolutie van Rajiv Agarwala, Directeur Xerox Global Services bij Xerox Nederland.

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl  , of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, [email protected]  

Marcommit (voor Xerox)
Yvonne Fisscher of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, [email protected]  


Trefwoorden: Business Process Outsourcing, Xerox