Xerox lanceert nieuw partnerprogramma voor IT- en direct marketing resellers

Door: Xerox (nederland)  29-12-2008
Trefwoorden: Verkoop, Sales, Xerox

Breukelen, 18 december 2008 - Xerox heeft een nieuwe waardepropositie voor IT- en direct marketing resellers geïmplementeerd – het Geautoriseerde Partnerprogramma. Het nieuwe programma zal meer geavanceerde producten, diensten en sales tools beschikbaar stellen voor meer resellers, met meer financiële stimuleringsmaatregelen en een betere communicatiestructuur.

“Samenwerken is niet langer een onderdeel van onze business: het is onze business", aldus Peter Held, Volume Channel Business Manager bij Xerox Nederland. "De feedback van onze resellers is duidelijk: onze partners zijn op zoek naar gedifferentieerde producten en diensten, een sterke financiële waardepropositie en een eenvoudige zakelijke relatie met Xerox.”

Xerox helpt resellers een verschuiving te realiseren van een ‘product only’ naar een meer voorspelbaar, op annuïteiten gebaseerd bedrijfsmodel. Het Geautoriseerde Partnerprogramma biedt geaccrediteerde resellers toegang tot het Xerox all inclusive PagePack plan en een reeks online tools en middelen, zoals de Self-Assessment Value Estimator (SAVE). PagePack is een contract volgens het vaste kosten-per-pagina concept voor het midden- en kleinbedrijf. Het omvat verbruiksartikelen, onderdelen en onderhoud tegen een vaste prijs, ongeacht de paginadekking. Klanten krijgen zo een duidelijk inzicht in hun kopieer- en printkosten en het geeft resellers tegelijkertijd de mogelijkheid te profiteren van reguliere inkomsten op lange termijn. SAVE is een gratis tool die een schatting geeft van de printkosten en het ‘pay as you go’ model met PagePack vergelijkt. Dit helpt klanten en resellers in kaart te brengen of een 'pay-as-you-go' of een PagePack model gunstiger is voor de klant.

De aankondiging vertegenwoordigt de volgende stap in de strategische ontwikkeling van het volume verkoopkanaal en de distributie van Xerox. In 2006 heeft Xerox haar two-tier distributiemodel gerationaliseerd van 49 lokale tier-one distributeurs naar drie regionale distributeurs Esprinet, Ingram Micro en Tech Data. Nu voert het bedrijf een nieuwe channel en reseller structuur in voor haar tier-two IT- en direct marketing resellers. Dit biedt meer mogelijkheden voor de klant en is een platform voor een uitbreiding van het marktaandeel.

“We verbeteren onze systemen en processen om het eenvoudiger te maken zaken met ons te doen”, licht Peter Held verder toe. “We bieden een groeiend scala aan software oplossingen, tools, resources en business development programma's om resellers te helpen bij het identificeren van nieuwe markten en bij het winnen aan omzet en marktaandeel.”

Het Geautoriseerde Partnerprogramma bestaat uit drie niveaus: Geregistreerd, Geaccrediteerd en Premier. Elk niveau is opgebouwd uit een reeks van voordelen en kunnen bestaan uit:

• Toegang tot technische en ondersteunende middelen
• Toegang tot dedicated en beveiligde websites
• Kortingen
• Promotionele ondersteuning en co-marketing mogelijkheden
• Volume kortingen op apparatuur, papier en supplies
• Sales leads en referenties
• Opleiding en certificeringmogelijkheden

Peter Held: “Ons doel is onze partners te helpen de kansen te benutten die zich voordoen in de snel groeiende markt van kleurafdrukken vanaf de desktop. Als een op dienstverlening gerichte technologiepartner met een lange historie in documenten en een breed scala aan kantoorproducten en -oplossingen bevinden wij ons in de ideale positie partners te helpen profiteren van deze kansen, want het is ons doel om zakendoen te vereenvoudigen voor zowel onze klanten als partners.”

Voor meer informatie over het Geautoriseerde Partnerprogramma, gaat u naar: www.xerox.com/office/app

-xxx-
Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com <http://www.xerox.com> .

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, [email protected]

Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, [email protected]

Trefwoorden: Partnerprogramma, Sales, Verkoop, Xerox