Xerox toont primeurs op grafische vakbeurs Gorinchem

Door: Xerox (nederland)  08-01-2009
Trefwoorden: Xerox

Hoe kunnen grafische bedrijven groeien in een neergaande economie?

Xerox en haar partners presenteren zich in Gorinchem met oplossingen die het hart van de business van haar klanten raakt.

Breukelen, 8 januari 2009. De Xerox stand staat ook in 2009 weer precies in het midden van de expositiehal. Dus “in het hart” van de Grafische Vakbeurs in Gorinchem, die plaatsvindt van dinsdag 10 februari tot en met donderdag 12 februari 2009. Deze centrale locatie van de Xerox stand staat symbool voor haar consistente “New Business of Printing” strategie, waarbij Xerox pro-actief meedenkt met de grafische ondernemer bij het ontwikkelen van het juiste business model, het kiezen van de daarbij behorende optimale workflow en de meest geschikte afdruktechnologie die uit deze belangrijke twee elementen kan worden afgeleid. Zodat grafische ondernemingen de juiste keuzes maken en in staat zijn om te groeien, zelfs in tijden van economische tegenwind. Kortom, Xerox opereert met haar New Business of Printing aanpak in het hart van de business van haar grafische klanten en draagt graag haar steentje bij in het succes van haar klanten.

Primeurs
Als bewijs dat een efficiënte workflow geen grote investeringen hoeft te vergen en dat automatisering van prepress en drukwerkvoorbereiding ook mogelijk is voor kleinere grafische bedrijven, toont Xerox haar laaggeprijsde FreeFlow Express to Print workflow oplossing als Gorinchemse beursprimeur. De andere inmiddels veelgebruikte Freeflow workflow oplossingen zullen te zien zijn in hun allernieuwste software versies zoals Freeflow Proces Manager, XMPie, Freeflow Web2Print, etc.

Als afronding aan de bovenkant van het breedste grafische productportfolio aan digitale afdruksystemen toont Xerox de iGen4 als beursprimeur in Nederland. Een andere beursprimeur is de DocuColor 8000ACQ. Deze van de iGen4 afgeleide ACQ technologie staat voor Automated Color Quality. De interne fotospectraalmeter in combinatie met slimme colour management software zorgt in de DocuColor 8000 voor een nog hogere productiviteit en nog mooiere en constantere afdrukkwaliteit van deze 80 ppm kleurenpers. Ook laat Xerox als beursprimeur de Tapebinder module voor de Nuvera 288 zien. Deze Tapebinder module zorgt ervoor dat afdrukken superefficiënt en razendsnel in-line ingebonden kunnen worden.
Speciaal voor bezoekers van grafische MKB bedrijven heeft Xerox een aantal bijzondere Nederlandse beursprimeurs. Zo zijn op de stand de populaire Xerox 4112 en de Xerox 4127 zwart-wit productiesystemen te zien met uitgebreide afwerkfunctionaliteiten. En natuurlijk staat de in Nederland extreem succesvolle 70 ppm snelle Xerox 700 grafische kleurenproductieprinter ook op de stand. Ook op het gebied van grootformaat heeft Xerox een aantal primeurs, zo is onder andere de schaalbare en zeer betaalbare Xerox 6279 grootformaat CAD/GIS printer/copier en de Xerox 8264 grootformaat inkjet kleurenprinter te zien.

Als praktisch toepasbaar hulpmiddel bij het ontwikkelen van het juiste business model heeft Xerox verschillende specialisten van XMPie, Pantone, EFI en Xerox gevraagd om hun visie te presenteren over de uitdagingen, maar vooral ook over de beste kansen voor grafimediabedrijven in 2009. Uiteraard die aandachtsgebieden en groeimogelijkheden die ook in een lastige economie de beste kansen op succes leveren.
De onderwerpen zullen worden gepresenteerd in de vorm van korte interactieve workshops die al starten voordat de hal in Gorinchem open is voor het publiek. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op: www.xerox.nl/grafischevakbeurs .
De te behandelen onderwerpen zijn onder andere:

1. Hoe kan je als grafisch bedrijf (toch) groeien in een neergaande economie?
Aan de hand van recent marktonderzoek van het gerenommeerde internationale grafische marktonderzoekbureau InfoTrends wordt aangetoond dat er voor grafische bedrijven nog steeds uitstekende groeikansen zijn. De bezoeker krijgt inzicht in welke kansen dit volgens InfoTrends zijn en hoe grafische bedrijven optimaal gebruik kunnen maken van deze marktkansen door zich op specifieke activiteiten te focussen. Met leerzame voorbeelden van succesvolle Nederlandse en buitenlandse grafische bedrijven.

2. Carnival of Colour
Samen met Pantone Europa presenteren Xerox en EFI de bezoeker het volledig nieuwe PANTONE Goe kleursysteem en het gebruik hiervan in combinatie met bestaande of nog aan te schaffen digitale afdrukapparatuur.

3. Revolutie in Marketing - Ontdek de kracht van cross-media communicatie
Met de volledig modulair opgebouwde Xerox XMPie software tools kunnen grafische bedrijven hun klanten effectieve cross-media campagnes aanbieden. En een belangrijke spil en regisseur worden in de communicatie over en weer tussen opdrachtgever(s) en reclamebureau(s). Waarbij gestart kan worden met een laaggeprijsde XMPie instapmodule voor eenvoudige DM campagnes en in kleine stapjes kan worden doorgegroeid naar XMPie oplossingen voor complexe marketingcampagnes, inclusief het verzorgen van het complete campagne management voor de opdrachtgever. Kortom, een totaal nieuwe rol en een mooie uitdaging met heel veel toegevoegde waarde voor veel grafimediabedrijven die op zoek zijn naar nieuwe bronnen van inkomsten en groei. Kortom, veel nieuwe communicatiemogelijkheden dankzij de kracht van 1:1 communicatie met een geïntegreerde aanpak van print, internet, sms en video.

De Xerox stand en de workshops zullen tijdens de Grafische Vakbeurs in Gorinchem ook in het teken staan van de nauwe samenwerking die Xerox nastreeft om samen met haar partners grafische klanten zo optimaal mogelijke oplossingen te leveren.


-xxx-

Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

---------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, [email protected]

Marcommit (voor Xerox)
Yvonne Fisscher of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, [email protected]



Trefwoorden: Xerox