Document Dialog implementeert TriDoc-oplossing van SDL Tridion / Pitney Bowes bij De Friesland Zorgv

Door: Document Dialog  16-12-2008
Trefwoorden: Verzekeringen, Ict, Zorg

Document Dialog implementeert TriDoc-oplossing van SDL Tridion / Pitney Bowes bij De Friesland Zorgverzekeraar

Combinatie van output- en contentmanagement bespaart verzekeringsmaatschappij 200% in tijd


Amsterdam, 16 december 2008 - SDL Tridion, leider in Web Content Management (WCM) en onderdeel van SDL, leider in Global Information Management (GIM), maakt bekend dat Document Dialog met succes de oplossing TriDoc heeft geïmplementeerd bij De Friesland Zorgverzekeraar. TriDoc is een gezamenlijke oplossing van SDL Tridion en Pitney Bowes, die outputmanagement combineert met contentmanagement. Dankzij TriDoc kan De Friesland Zorgverzekeraar zijn time-to-market verbeteren en wordt het gebruiksgemak voor niet-technische gebruikers aanzienlijk vergroot.

De Friesland Zorgverzekeraar heeft zijn bestaande documentgeneratiesysteem vervangen door TriDoc om de afhandeling van de meer dan 300.000 facturen, vergoedingsverklaringen, overzichten voor klanten en andere gepersonaliseerde documenten te optimaliseren. Dankzij de implementatie van TriDoc worden de omvangrijke drukprocessen van gepersonaliseerde documenten van De Friesland Zorgverzekeraar veel sneller uitgevoerd. Daarnaast zijn de interne processen, die nodig zijn om mailings aan te maken, aanzienlijk vereenvoudigd.

Hans van Breeden, functioneel systeembeheerder bij De Friesland Zorgverzekeraar: “Wij besparen veel kosten en tijd dankzij de nieuwe oplossing. De productietijd is gedaald van 1.000 brieven per 45 minuten naar 1.000 brieven per twee minuten. Onze totale tijdsbesparing is bijna 200 procent. Met het gebruik van TriDoc hebben onze callcentermedewerkers real time toegang tot documenten die eerder naar onze klanten werden verstuurd. Ze zijn nu in staat om de relevante documenten te bekijken of zelfs te zoeken naar andere documenten als blijkt dat een klant aan de servicedesk per ongeluk de verkeerde brief heeft meegebracht.”

Martin van der Par, hoofd documentatiecentrum bij De Friesland Zorgverzekeraar, houdt alle in- en uitgaande documentstromen binnen de organisatie goed in de gaten: “Documenten vormen nog steeds het belangrijkste contactmiddel met onze klanten. En hoewel we enige tijd geleden digitale communicatievormen hebben geïntroduceerd – specifieke websites en e-mail – is de hoeveelheid fysieke output binnen De Friesland nog steeds zeer groot. Documenten zijn ons visitekaartje en dat zal altijd zo blijven.”

Document Dialog en De Friesland Zorgverzekeraar zijn tot de conclusie gekomen dat TriDoc, een oplossing van Doc1 en SDL Tridion samen, het effectiefst zou zijn. Erik Aeyelts Averink, president van SDL Tridion, licht toe: “De eerste proof of concept bevestigde dat deze oplossing zou voldoen aan de eisen van De Friesland. TriDoc biedt het beste van twee werelden; outputmanagement en contentmanagement.”

Volgens strategische partner Document Dialog is het belangrijkste voordeel van TriDoc dat de zakelijke gebruikers zelf gegevens kunnen invoeren in plaats van de IT-afdeling. Ton van Raaij, Managing Director bij Document Dialog, legt uit: “Wij konden binnen een maand een innovatieve oplossing voor documentbeheer implementeren. Hiermee is De Friesland Zorgverzekeraar efficiënter, minder afhankelijk van de IT-afdeling, en kan het bedrijf de kosten en zijn time-to-market aanzienlijk terugdringen. We vinden het geweldig dat we zo’n groot aandeel hebben in het succesverhaal van De Friesland.”

Trefwoorden: Document Dialog, Ict, Sdl Tridion, Verzekeringen, Zorg,