Electrabel kiest Dimension Data voor nieuwe contactcenteromgeving

Door: Lammers Van Toorenburg Benelux Public Relations  24-06-2008
Trefwoorden: Elektrabel

Electrabel kiest Dimension Data voor nieuwe contactcenteromgeving
Nieuw multimedia-IP-contactcenter voorziet in optimale klantenservice

Barneveld, 24 juni 2008 – Energieproducent Electrabel heeft Dimension Data geselecteerd voor de levering van de nieuwe IP-contactcenteromgeving. Dimension Data verzorgt het ontwerp, de implementatie en het beheer van een nieuw multimedia-IP-contactcenter voor locaties in Zwolle, Hoogeveen en Almelo.

Electrabel is producent en leverancier van energie en energiegerelateerde diensten. Met een flexibel en modern productiepark produceert Electrabel een kwart van de elektriciteit in Nederland. Electrabel beweegt zich bovendien op de Nederlandse consumentenmarkt waarbij een optimale klantenservice cruciaal is. De bestaande contactcenterinfrastructuur voldeed niet meer aan de hedendaagse behoeften van Electrabel. De keuze voor Dimension Data voor de realisatie van een nieuw multimediacontactcenter is gemaakt op basis van zijn uitgebreide ervaring en expertise op het gebied van IP-contactcenters en IP-telefonie.

De afdeling Klantenservice van Elektrabel gebruikt het nieuwe, over drie locaties gedistribueerde multimediacontactcenter voor het beantwoorden van telefonische gesprekken, e-mail- en chatberichten. Er is gekozen voor een geïntegreerde IP-oplossing met contactcentertechnologie van Cisco, eGain en Nice. Door de naadloze integratie met het CRM- en backofficesysteem ontstaat een uitgekiende omgeving waarmee contactcentermedewerkers klanten van Electrabel een optimale service kunnen bieden.

Dimension Data en Electrabel hebben eveneens een driejarige overeenkomst gesloten voor de levering van onderhoudsservices (Dimension Data Uptime). Deze services zijn 24 uur per dag, zeven dagen per week, inzetbaar om de bedrijfscontinuïteit te garanderen en verstoringen snel te verhelpen.

Erwin van Dijk, IT Manager van Electrabel: “Dimension Data heeft gedurende het gehele traject van ontwerp tot en met implementatie en oplevering zijn expertise op het gebied van complexe IP-contactcenteroplossingen laten zien. De gestructureerde projectaanpak en kennis van onze bedrijfsprocessen, en van de contactcentertechnologie van Dimension Data hebben geresulteerd in een vlekkeloze implementatie binnen de vooraf bepaalde tijdlijnen en binnen budget.”

Jan-Willem Dees, Director Sales & Marketing Dimension Data Nederland: “In de huidige energiemarkt is een goede klantenservice cruciaal. Consumenten worden steeds mondiger en concurrentie ligt op de loer. Met het nieuwe multimedia-IP-contactcenter, in combinatie met de Dimension Data Uptime-diensten, biedt Electrabel haar klanten een optimale service en een hoge bereikbaarheid.”

Over Dimension Data
Dimension Data plc (LSE: DDT) is een gespecialiseerde leverancier van diensten en oplossingen waarmee klanten hun IT-infrastructuur kunnen plannen, bouwen en ondersteunen. Dimension Data combineert expertise op het gebied van netwerken, security, besturingsomgevingen, storage- en contactcentertechnologie met unieke vaardigheden op het gebied van consulting, integratie en managed services. Hiermee biedt Dimension Data klanten op maat gemaakte oplossingen. Voor meer informatie: www.dimensiondata.com/nl.

Trefwoorden: Elektrabel

Contact Lammers Van Toorenburg Benelux Public Relations

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share