KPN kiest voor BPMS-platform van Cordys voor het strategische All IP-programma

Door: Lammers Van Toorenburg Benelux Public Relations  19-05-2008
Trefwoorden: Kpn, Cordys

KPN kiest voor BPMS-platform van Cordys voor het strategische All IP-programma

Den Haag, Putten, 19 mei 2008 – Telecomoperator KPN heeft de Business Process Management Suite (BPMS) van Cordys geselecteerd als basis voor de nieuwe real-time orderverwerkingsprocessen voor breedbanddiensten. Het Cordysplatform vormt hierbij de processchakel tussen de verschillende KPN IT-systemen voor het bestellen, activeren en factureren van nieuwe IP-diensten, waaronder telefonie, internet en multimedia. KPN is begin 2008 begonnen met de commerciële introductie van deze diensten.

De Cordys-oplossing is onderdeel van het All IP-programma van KPN, waarbij het bedrijf zijn gehele infrastructuur overzet op IP-technologie. Het All IP-programma is een van de speerpunten voor de komende jaren voor de strategie van KPN.

Cordys is hoofdaannemer voor de implementatie en leverancier van de Cordys BPMS-sofware. KPN kan dankzij het Cordys-platform beter en sneller inspelen op klantwensen en diensten. Ook kan het bedrijf kosten terugdringen doordat klanten diensten online aanvragen en de activering en facturering ook verregaand geautomatiseerd gebeurt.

“Door de grote tijdsdruk zochten we een partij die zowel flexibele technologie als materiedeskundigheid kon toevoegen aan dit strategische project”, zegt Jan Muchez, CIO van KPN. “Dankzij het commitment van Cordys om zelf de regie over de implementatie te voeren, zijn we in staat om dit project snel en flexibel te realiseren. Daarbij was een juiste balans van de regie van Cordys en medewerking van KPN-medewerkers en -partners van cruciaal belang. Cordys BPMS zorgt er bovendien voor dat we snel en efficiënt kunnen inspelen op veranderende behoeften van onze klanten.”

“In de telecomindustrie is sprake van een snelle en ingrijpende transformatie waarbij operators naast traditionele producten als spraak nu ook tal van andere diensten aanbieden”, zegt Max Marinissen, General Manager Benelux van Cordys. “Daarbij zoeken telecomoperators naar middelen en manieren om met extra dienstverlening de klanttevredenheid te versterken en tegelijkertijd de kosten te verlagen door efficiënte processen. Cordys BPMS biedt deze mogelijkheden. Wij zijn ervan overtuigd dat ons platform KPN zal helpen bij het succesvol en efficiënt leveren van nieuwe diensten.”

###

Over Cordys
Cordys (www.cordys.com) levert hoogwaardige Business Process Management-oplossingen voor Global 2000-bedrijven. De unieke, op Service-Oriented Architecture (SOA) gebaseerde oplossing van Cordys voorziet in het sneller en beter ontwerpen, uitvoeren, monitoren en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Bedrijven in verschillende markten wereldwijd kiezen Cordys voor de verbetering van hun bedrijfsprestaties. Deze optimalisatie is mogelijk doordat IT-systemen dankzij Cordys continu real-time geoptimaliseerd kunnen worden binnen een codevrije omgeving. Cordys heeft naast het hoofdkantoor in Putten, Nederland, kantoren in andere landen van Europa en in China, India en Noord- en Zuid-Amerika.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie:
Lammers van Toorenburg Benelux PR
Cas Heuvelmans / Sabine Lakerveld
Tel.: 030 - 65 65 070
E-mail: [email protected]

Trefwoorden: Cordys, Kpn,

Contact Lammers Van Toorenburg Benelux Public Relations

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share